Pieczone polędwiczki wieprzowe - domowa wędlina



Wspaniała i niezwykle szybka w przygotowaniu domowa wędlina. Brak wymówek, że nie ma się czasu. Upieczone w ten sposób polędwiczki wieprzowe będą soczyste i smakowite. Można też podawać na ciepło - jako pieczeń na obiad.

Przepis ten za pierwszym razem sprawił mi nieco kłopotów, bo wpadła mi w rękę bardzo duża i gruba polędwic(zk)a. Jak tu oszacować czas pieczenia, żeby mięso nie było w środku surowe? Czy ona jest duża czy nienaturalnie duża? Pięć lat później, pięć lat więcej doświadczenia w kuchni, zupełnie inne podejście do tematu. Aby nie mieć dylematów, polecam kupić standardowe, cienkie polędwiczki, dzięki temu na pewno wszystko Wam wyjdzie. Wędlina będzie soczysta i upieczona w środku. Oryginalny przepis znajduje się na blogu lepszysmak, który nie jest już aktualizowany, ale pozostała ogromna baza wiedzy z dużą ilością przepisów przyjaznych osobom dbającym o linię oraz będącym na diecie.

Jeśli część polędwiczek ma być jako pieczeń na obiad, warto pamiętać, że smak mięsa zależy od rodzaju użytego sosu sojowego. Jeśli będzie on bardzo intensywny w smaku, w takiej pieczeni jedzonej na ciepło, może nieco przeszkadzać. Można zmienić marynatę na np. miodowo-musztardową albo jakąś ziołową. Technika zaprezentowana tutaj pieczenia mięsa daje super rezultaty, więc warto ją powtarzać, w różnych wariantach smakowych.


Pieczone polędwiczki wieprzowe - domowa wędlina lub mięso do obiadu/pieczeń

Składniki:

  • 2-3 średnie polędwiczki wieprzowe (2 ważyły 640 g)
  • kilka łyżeczek (2-3) mielonego czarnego pieprzu
  • olej

Marynata:

  • 5 łyżek sosu sojowego
  • 2 łyżki ketchupu
  • 3 ząbki czosnku, przeciśniętego przez praskę

Wykonanie:

Z polędwiczek można odciąć końcówki, tak aby pozostały tylko środkowe, równe części, ale niekoniecznie. (Uwaga: końcówki można usmażyć i podać z sosem, ja nic nie odcinałam).

Oprószyć mocno pieprzem. Zalać marynatą i wstawić do lodówki na minimum 1 godzinę (a maksymalnie na 24 godziny). Mięso obrócić przynajmniej raz w trakcie marynowania. Sos sojowy jest słony, więc pominąć sól.

Mięso wyjąć z lodówki i ocieplić do temp. pokojowej.

Piekarnik rozgrzać do temperatury 200 stopni C, grzanie góra - dół, bez termoobiegu.

Na patelni rozgrzać niewielką ilość oleju (można go rozsmarować przy użyciu ręcznika papierowego) i obrumienić polędwiczki ze wszystkich stron. Smażę tylko do zamknięcia się białka mięsa, bez brązowienia.

Można również dodać 2-3 łyżki oliwy do marynaty i potem obsmażać polędwiczki na „suchej” patelni (najlepiej o nieprzywierającej powierzchni).

Przełożyć do naczynia żaroodpornego (bez przykrycia) i wstawić do piekarnika.

Piec 15-17 minut*. Po wyjęciu naczynie z polędwiczkami przykryć folią aluminiową oraz grubą ściereczką.

Jeśli polędwiczki mają być podawane jako danie obiadowe – odczekać 5 minut aby „doszły”, a jeśli jako wędlina – pozostawić do ostygnięcia, a następnie schłodzić w lodówce przez minimum 2 godziny.

*piekłam 15 minut.





1 komentarze :

  1. Próbowałam w tamtym tygodniu, wyszło znakomicie. Fantastyczny przepis, tak jak i cały blog :)

    OdpowiedzUsuń

 

Translate

Archiwum bloga

Etykiety

Szczególnie polecam (172) Zdrowa dieta (166) Obiad (125) Przekąski i dodatki do dań (123) Bezmięsne (104) Boże Narodzenie (96) Ciasta (92) Kuchnia polska (78) Impreza (75) Jak zrobić (74) Zupy (67) Bez jajek (62) Wielkanoc (62) Warzywa (57) Niski IG (50) Lekkie kolacje (47) Czekolada (45) Śniadania (45) Desery (44) Z piekarnika (43) Pesto i pasty do chleba (42) Dieta bezmleczna (37) Grzyby (34) Sałatki (32) Kurczak (31) Bezglutenowe (30) Ryby i owoce morza (30) Przepisy dla biegaczy (29) Dania do pracy (28) Tanie gotowanie (28) Wiosna (28) Ciastka (27) Obiad w 30 minut (25) Szybkie (25) Jabłka (24) Kuchnia staropolska (23) Serniki (23) Papryka (22) Pieczywo (22) Ryby (22) Truskawki (20) Napoje i koktajle (19) Danie główne (18) Śliwki (18) Kolacje (17) Przystawka (17) W prodiżu (17) I faza South Beach (15) Małe słodkości (15) Szpinak (15) Dynia (14) Lato (14) Owoce w roli głównej (14) Drożdżowe (13) Spis treści (13) Makaron (12) Płatki owsiane (12) Rabarbar (12) Szparagi (12) Ciecierzyca (10) Fasola (10) Wieprzowina (10) Dieta lekkostrawna (9) Grill (9) Kasza jaglana (9) Pomidory (9) Wołowina (9) Kanapki (8) Na działce (8) Soczewica (8) Bakłażan (7) II faza South Beach (7) Jagnięcina (7) Kasza manna (7) Kasza pęczak (7) Śledzie (7) Jarmuż (6) Przetwory (6) Wędlina (6) Cukinia (5) Inne (5) Kalafior (5) Kapusta (5) Weekendowa cukiernia (5) konfitury (5) Bób (4) Cielęcina (4) Gordon Ramsay (4) Kasza jęczmienna (4) Wiśnie (4) Jagody (3) Lody (3) Tajine (3) Wykorzystanie białek (3) Wykorzystanie żółtek (3) Gęsina (2) III faza South Beach (2) Jeżyny (2) Królik (2) Maliny (2) Pizza (2) Z szybkowaru (2) Zupa (2) Bataty (1) Botwinka (1) Chia (1) Dziczyzna (1) Kaczka (1) Kasza bulgur (1) Kasza gryczana (1) Kasza kukurydziana (1) Kasza owsiana (1) Komosa ryżowa (1) Mleko kokosowe (1) Perliczka (1) Weekedowa Piekarnia (1) Weekendowa piekarnia (1) Wolnowar (1)