Grillowany pstrąg z masłem czosnkowym


Polecam użycie świeżych ryb. Ewentualnie mrożonych - wypatroszonych. Dobre na kolację - z dużą porcją sałaty.

Składniki:

1 pstrąg - na jedną osobę
przyprawa do ryb (gotowa, np. Kotanyi) - około 1-1,5 łyżeczki na 1 rybę
masło czosnkowe (na pół kostki masła bierzemy 6 ząbków czosnku - który wyciskamy i 3-4 łyżeczki posiekanej świeżej natki pietruszki)- około 2 łyżeczek na każdą rybę

Wykonanie:

Rybę wypatroszyć, usunąć łuski i skrzela (skrzela znajdują się często w wypatroszonych już rybach, kupowanych w sklepie), dokładnie opłukać w wodzie.

Odsączoną rybę posypać obficie przyprawą do ryb - po obydwu stronach i w środku. Do środka włożyć też masło czosnkowe - w miarę możliwości rozsmarować po całej długości ryby wewnątrz.
Przyprawa do ryb zawiera już sól, więc nie trzeba dosalać.

Zawinąć każdą rybę oddzielnie - w folię aluminiową. W tym celu trzeba wziąć prostokąt folii i zawinąć rybę wokół, wystające boki szczelnie zawinąć w jedną stronę - zapobiegnie to wylewaniu się masła z aluminiowej paczuszki.

Pstrąga grillować około 20 minut - mniej więcej co 5 minut przewracać na drugą stronę. Ryba jest dobra do jedzenia, gdy oko ryby jest już całe białe.

Bardzo smaczne!

0 komentarze :

Prześlij komentarz

 

Translate

Archiwum bloga

Etykiety

Szczególnie polecam (174) Zdrowa dieta (166) Obiad (125) Przekąski i dodatki do dań (124) Bezmięsne (104) Boże Narodzenie (96) Ciasta (93) Kuchnia polska (78) Impreza (76) Jak zrobić (76) Zupy (67) Bez jajek (63) Wielkanoc (62) Warzywa (57) Niski IG (50) Lekkie kolacje (47) Czekolada (46) Śniadania (45) Desery (44) Z piekarnika (44) Pesto i pasty do chleba (42) Dieta bezmleczna (37) Grzyby (34) Sałatki (32) Kurczak (31) Bezglutenowe (30) Ryby i owoce morza (30) Przepisy dla biegaczy (29) Dania do pracy (28) Tanie gotowanie (28) Wiosna (28) Ciastka (27) Obiad w 30 minut (25) Szybkie (25) Jabłka (24) Kuchnia staropolska (23) Serniki (23) Papryka (22) Pieczywo (22) Ryby (22) Napoje i koktajle (20) Truskawki (20) Danie główne (18) Przystawka (18) Śliwki (18) Kolacje (17) W prodiżu (17) I faza South Beach (15) Małe słodkości (15) Szpinak (15) Dynia (14) Lato (14) Owoce w roli głównej (14) Drożdżowe (13) Spis treści (13) Makaron (12) Płatki owsiane (12) Rabarbar (12) Szparagi (12) Ciecierzyca (10) Fasola (10) Wieprzowina (10) Dieta lekkostrawna (9) Grill (9) Kasza jaglana (9) Pomidory (9) Wołowina (9) Kanapki (8) Na działce (8) Soczewica (8) Bakłażan (7) II faza South Beach (7) Jagnięcina (7) Kasza manna (7) Kasza pęczak (7) Śledzie (7) Jarmuż (6) Przetwory (6) Wędlina (6) Cukinia (5) Inne (5) Kalafior (5) Kapusta (5) Weekendowa cukiernia (5) konfitury (5) Bób (4) Cielęcina (4) Gordon Ramsay (4) Kasza jęczmienna (4) Wiśnie (4) Jagody (3) Lody (3) Tajine (3) Wykorzystanie białek (3) Wykorzystanie żółtek (3) Gęsina (2) III faza South Beach (2) Jeżyny (2) Królik (2) Maliny (2) Pizza (2) Z szybkowaru (2) Zupa (2) Bataty (1) Botwinka (1) Chia (1) Dziczyzna (1) Kaczka (1) Kasza bulgur (1) Kasza gryczana (1) Kasza kukurydziana (1) Kasza owsiana (1) Komosa ryżowa (1) Mleko kokosowe (1) Perliczka (1) Weekedowa Piekarnia (1) Weekendowa piekarnia (1) Wolnowar (1)