Czekoladowa tarta kajmakowa z bitą śmietaną i bananami



Deser bez pieczenia, coś w sam raz dla miłośników karmelu i czekolady. Bardzo dobry, idealny na wykwintny weekendowy obiad. Przepis Asi.

Czekoladowa tarta kajmakowa z bitą śmietaną i bananami

Składniki:
Spód:
• 1 opakowanie herbatników Digestive (225 g)
• 70 g masła, roztopionego
• 1 tabliczka ciemnej czekolady (100 g), rozpuszczonej [użyłam Goplany, "Gorzkiej"]

Masa kajmakowa z czekoladą:
• 2 tabliczki ciemnej czekolady (200 g)[ użyłam Goplany, "Gorzkiej"]
• 1 puszka ugotowanego słodzonego mleka skondensowanego
• garść orzechów włoskich

Bita śmietana z bananami:
• 4 banany
• sok z 1 cytryny
• 300 ml bardzo zimnej śmietanki kremówki [30 albo 36% tłuszczu]
• 2 - 3 łyżki ciemnego kakao

Wykonanie:

Najpierw trzeba przygotować masę kajmakową. Gotujemy mleko skondensowane w zamkniętej puszce przez ok. 3 godziny. Puszka przez cały czas musi być przykryta wodą, by nie wybuchła. Ja zawsze gotuję puszkę w 5 litrowym garnku wypełnionym aż po brzegi wodą.

Masę kajmakową ostudzić [najczęściej pozwalam jej wystygnąć w garnku, w którym się gotowała]. Najlepiej przygotować to dzień wcześniej.

Spód: Herbatniki włożyć do miski i bardzo dokładnie pokruszyć (np. tłuczkiem). Można je rozdrobnić w malakserze. Masło roztopić razem z czekoladą (w kąpieli wodnej lub na bardzo wolnym ogniu w rondelku z grubym dnem), następnie wymieszać z pokruszonymi herbatnikami. Dno i boki formy - tortownicy [20-24 cm] wyłożyć powstałą masą, przyciskając ją wypukłą częścią łyżki. Wstawić do lodówki na około pół godziny. Spód po schłodzeniu stężeje.

Masa kajmakowa z czekoladą: Roztopić czekoladę i wymieszać z ugotowanym mlekiem skondensowanym [masą kajmakową]. Masę wyłożyć na spód z herbatników, posypać orzechami włoskimi i ponownie wstawić do lodówki na około 1 godzinę.

Bita śmietana z bananami: Banany obrać i pokroić w plasterki, wymieszać z sokiem z cytryny. Śmietankę kremówkę ubić na bardzo sztywną pianę i wymieszać z połową ilości bananów, wyłożyć na warstwę masy kajmakowej. Udekorować pozostałymi bananami i posypać kakao przez sitko bezpośrednio na deser. Przechowywać w lodówce.

UWAGA: śmietanka do ubijania musi być bardzo zimna. Oznacza to, że musi być nieprzerwanie w lodówce przez co najmniej 12h - i to na najniższej półce.

***
Inna, nieco zmodyfikowana wersja spodu.

Robiłam tę tartę ponownie. Dokonałam jednej modyfikacji: tym razem na spód użyłam ciastek digestive w czekoladzie, dodając 3 łyżki roztopionej gorzkiej czekolady (i oczywiście masło).

Wszystko bardzo dobrze współgrało i w takim zestawie.

6 komentarze :

  1. Ależ smakowicie wygląda! Mniam! :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm zjadłabym choć kawałeczek. :))

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. jadlam w tym tygodniu, pychota:)!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyszło mega słodkie jak dla mnie jednak jak ktoś lubi takie sprawy to polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. są tacy, którzy lubią :) ale faktycznie karmel jest bardzo słodki

    mam nadzieję, że jednak znaleźli się amatorzy na Twoje ciasto

    OdpowiedzUsuń

 

Translate

Archiwum bloga

Etykiety

Szczególnie polecam (174) Zdrowa dieta (166) Obiad (125) Przekąski i dodatki do dań (124) Bezmięsne (104) Boże Narodzenie (96) Ciasta (93) Kuchnia polska (78) Impreza (76) Jak zrobić (76) Zupy (67) Bez jajek (63) Wielkanoc (62) Warzywa (57) Niski IG (50) Lekkie kolacje (47) Czekolada (46) Śniadania (45) Desery (44) Z piekarnika (44) Pesto i pasty do chleba (42) Dieta bezmleczna (37) Grzyby (34) Sałatki (32) Kurczak (31) Bezglutenowe (30) Ryby i owoce morza (30) Przepisy dla biegaczy (29) Dania do pracy (28) Tanie gotowanie (28) Wiosna (28) Ciastka (27) Obiad w 30 minut (25) Szybkie (25) Jabłka (24) Kuchnia staropolska (23) Serniki (23) Papryka (22) Pieczywo (22) Ryby (22) Napoje i koktajle (20) Truskawki (20) Danie główne (18) Przystawka (18) Śliwki (18) Kolacje (17) W prodiżu (17) I faza South Beach (15) Małe słodkości (15) Szpinak (15) Dynia (14) Lato (14) Owoce w roli głównej (14) Drożdżowe (13) Spis treści (13) Makaron (12) Płatki owsiane (12) Rabarbar (12) Szparagi (12) Ciecierzyca (10) Fasola (10) Wieprzowina (10) Dieta lekkostrawna (9) Grill (9) Kasza jaglana (9) Pomidory (9) Wołowina (9) Kanapki (8) Na działce (8) Soczewica (8) Bakłażan (7) II faza South Beach (7) Jagnięcina (7) Kasza manna (7) Kasza pęczak (7) Śledzie (7) Jarmuż (6) Przetwory (6) Wędlina (6) Cukinia (5) Inne (5) Kalafior (5) Kapusta (5) Weekendowa cukiernia (5) konfitury (5) Bób (4) Cielęcina (4) Gordon Ramsay (4) Kasza jęczmienna (4) Wiśnie (4) Jagody (3) Lody (3) Tajine (3) Wykorzystanie białek (3) Wykorzystanie żółtek (3) Gęsina (2) III faza South Beach (2) Jeżyny (2) Królik (2) Maliny (2) Pizza (2) Z szybkowaru (2) Zupa (2) Bataty (1) Botwinka (1) Chia (1) Dziczyzna (1) Kaczka (1) Kasza bulgur (1) Kasza gryczana (1) Kasza kukurydziana (1) Kasza owsiana (1) Komosa ryżowa (1) Mleko kokosowe (1) Perliczka (1) Weekedowa Piekarnia (1) Weekendowa piekarnia (1) Wolnowar (1)