Zupa-krem z porów i ziemniaków (pół na pół)


Bardzo sycąca zupa. W wersji podstawowej jest dosyć niskokaloryczna. Z podanych proporcji wychodzi bardzo gęsty krem. Można ją wzbogacić o smietanę i serek topiony, uzyc rosolu zamiast bulionu itd.

Składniki:

2 bardzo duze pory = 900 gram (po obraniu i pokrojeniu to ok. 0,5 kg)
2 bardzo duze ziemniaki = 800 gram (po obraniu to ok. 550 - 600 g)
4 płaskie lyzeczki masla
3 ząbki czosnku
900 ml bulionu (dałam z kostki)
220 ml mleka 3,2%
pieprz, sól, gałka muszkatołowa, pieprz cayenne (opcjonalnie)

do posypania: swieza natka pietruszki, ewentualnie 1 lyzeczka smietany 12% do dekoracji

Wykonanie:

Białe częsci porów drobno kroimy. W garnku rozgrzewamy masło, wrzucamy pory i wycisnięty czosnek i dusimy do miękkosci, około 10 minut, często mieszając, żeby się nie przypaliło. W międzyczasie obieramy i kroimy w drobną kostkę ziemniaki. Wrzucamy do garnka z porami, dolewamy bulion. Gotujemy do miękkosci okolo 25 minut. Miksujemy, dodajemy przyprawy. Mleko dodajemy przed podaniem. Zagotowujemy. Zupa jest bardzo gęsta, mozna ewentualnie dodac do niej wiecej bulionu. Serwujemy z natką pietruszki, i lyzeczka smietany 12%.

Zupę mozna zamrażac, ale lepiej w wersji bez mleka.

Uwagi: zupa bylaby jeszcze lepsza gdyby zamiast mleka dodac smietanę, albo przynajmniej zmieszać smietane w proporcjach pół na pół z mlekiem oraz gdyby dodac 100 gram serka topionego smietankowego np. Hochland.

Wowczas jednak przestaje to juz byc danie zdrowe i niskokaloryczne, o jakie mi dzisiaj chodzilo.


2 komentarze :

  1. Wygląda pysznie, zwłaszcza z tym wzorkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Skusiła bym się na taki kremik. :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

 

Translate

Archiwum bloga

Etykiety

Szczególnie polecam (174) Zdrowa dieta (166) Obiad (125) Przekąski i dodatki do dań (124) Bezmięsne (104) Boże Narodzenie (96) Ciasta (93) Kuchnia polska (78) Impreza (76) Jak zrobić (76) Zupy (67) Bez jajek (63) Wielkanoc (62) Warzywa (57) Niski IG (50) Lekkie kolacje (47) Czekolada (46) Śniadania (45) Desery (44) Z piekarnika (44) Pesto i pasty do chleba (42) Dieta bezmleczna (37) Grzyby (34) Sałatki (32) Kurczak (31) Bezglutenowe (30) Ryby i owoce morza (30) Przepisy dla biegaczy (29) Dania do pracy (28) Tanie gotowanie (28) Wiosna (28) Ciastka (27) Obiad w 30 minut (25) Szybkie (25) Jabłka (24) Kuchnia staropolska (23) Serniki (23) Papryka (22) Pieczywo (22) Ryby (22) Napoje i koktajle (20) Truskawki (20) Danie główne (18) Przystawka (18) Śliwki (18) Kolacje (17) W prodiżu (17) I faza South Beach (15) Małe słodkości (15) Szpinak (15) Dynia (14) Lato (14) Owoce w roli głównej (14) Drożdżowe (13) Spis treści (13) Makaron (12) Płatki owsiane (12) Rabarbar (12) Szparagi (12) Ciecierzyca (10) Fasola (10) Wieprzowina (10) Dieta lekkostrawna (9) Grill (9) Kasza jaglana (9) Pomidory (9) Wołowina (9) Kanapki (8) Na działce (8) Soczewica (8) Bakłażan (7) II faza South Beach (7) Jagnięcina (7) Kasza manna (7) Kasza pęczak (7) Śledzie (7) Jarmuż (6) Przetwory (6) Wędlina (6) Cukinia (5) Inne (5) Kalafior (5) Kapusta (5) Weekendowa cukiernia (5) konfitury (5) Bób (4) Cielęcina (4) Gordon Ramsay (4) Kasza jęczmienna (4) Wiśnie (4) Jagody (3) Lody (3) Tajine (3) Wykorzystanie białek (3) Wykorzystanie żółtek (3) Gęsina (2) III faza South Beach (2) Jeżyny (2) Królik (2) Maliny (2) Pizza (2) Z szybkowaru (2) Zupa (2) Bataty (1) Botwinka (1) Chia (1) Dziczyzna (1) Kaczka (1) Kasza bulgur (1) Kasza gryczana (1) Kasza kukurydziana (1) Kasza owsiana (1) Komosa ryżowa (1) Mleko kokosowe (1) Perliczka (1) Weekedowa Piekarnia (1) Weekendowa piekarnia (1) Wolnowar (1)