Sałatka z selerem naciowym, orzechami i kukurydzą




Tę sałatkę z selera naciowego warto przygotować kilka godzin wcześniej, żeby składniki się "przegryzły", a orzechy stały się przyjemnie miękkie. Zdrowa propozycja na lunch do pracy (ewentualnie można wyeliminować majonez). Jeśli sosu będzie za mało (zależy jak duży mamy pęczek selera) - dodaj więcej jogurtu.

Sałatka z selerem naciowym, orzechami i kukurydzą

Składniki:

  • 1 średniej wielkości pęczek selera naciowego
  • 1 puszka kukurydzy (220 g po odsączeniu zalewy)
  • 1 duże słodkie jabłko
  • 2 łyżki rodzynek
  • garść obranych i posiekanych orzechów włoskich (kilka większych kawałków można zostawić do posypania po wierzchu) [rozłupałam 10 sztuk orzechów]
  • mały jogurt naturalny (200 ml)
  • duża łyżka majonezu
  • łyżka posiekanej natki pietruszki
  • sól i pieprz

Wykonanie:

Seler naciowy po umyciu i odcięciu końcówek, kroimy w poprzek na kawałki (ok. 0,5 cm). Jabłko (ze skórką) ścieramy na tarce na dużych oczkach. Natkę pietruszki drobno siekamy.

Wymieszać wszystkie składniki: seler, odsączoną kukurydzę z puszki, starte jabłko, posiekane orzechy (albo po prostu połamane na dość male kawałki), rodzynki, natkę pietruszki oraz jogurt i majonez. Doprawić do smaku solą i pieprzem.


II Bar sałatkowy zaproszenie

18 komentarze :

  1. Pyszna! Mam wszystkie składniki w domu, muszę zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. z podanego przepisu wyjdzie Ci ogromna miska :)

    OdpowiedzUsuń
  3. lubię sałatki z chrupiącym selerem
    magia kolorów

    OdpowiedzUsuń
  4. O, i ten przepis ciekawy, fajnie tu u Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fantastyczna sałatka. Proponuję dodać do sosu łyżkę masła orzechowego:) Wzbogaci smak, uwielbiam to!

    OdpowiedzUsuń
  6. fajna modyfikacja :)

    pzdr serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  7. pychota.ja rodzynki sparzyłam wrzatkiem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dobry pomysł, rodzynki będą od razu miękkie, dziękuję za komentarz

      Usuń
    2. ja też sparzyłam wrzątkiem. Fajny przepis, przed chwilą zrobiłam, właśnie trafiła na kilka godzin do lodówki, ale przed wstawieniem spróbowałam łyżkę i pycha ( zrobiłam na domowym majonezie, nie dodawałam w ogóle jogurtu ;)). Dzięki!

      Usuń
  8. Właśnie zrobiłam sałatkę-szaleństwo!
    Dzięki wielkie za wspaniały przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę :) polecam się na przyszłość

      Usuń
  9. Przepyszna sałatka:)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo się cieszę, dziękuję za komentarz i także pozdrawiam!

      Usuń
  10. Pycha! Wlasnie jem:)

    OdpowiedzUsuń
  11. JUTRO ZROBIE I JESTEM PEWNA ZE BEDZIE PYCHA,TYLKO POMYSLE CZY DODAC RODZYNKI BO ZA NIMI NIE PRZEPADAM.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w takim razie pominęłabym rodzynki. Jeśli chcesz mieć bardziej sycącą i wytrawną sałatkę - albo po prostu dać coś zamiast rodzynek, dodałabym gotowanego kurczaka albo neutralnej w smaku wędliny.

      Usuń

 

Translate

Archiwum bloga

Etykiety

Szczególnie polecam (174) Zdrowa dieta (166) Obiad (125) Przekąski i dodatki do dań (124) Bezmięsne (104) Boże Narodzenie (96) Ciasta (93) Kuchnia polska (78) Impreza (76) Jak zrobić (76) Zupy (67) Bez jajek (63) Wielkanoc (62) Warzywa (57) Niski IG (50) Lekkie kolacje (47) Czekolada (46) Śniadania (45) Desery (44) Z piekarnika (44) Pesto i pasty do chleba (42) Dieta bezmleczna (37) Grzyby (34) Sałatki (32) Kurczak (31) Bezglutenowe (30) Ryby i owoce morza (30) Przepisy dla biegaczy (29) Dania do pracy (28) Tanie gotowanie (28) Wiosna (28) Ciastka (27) Obiad w 30 minut (25) Szybkie (25) Jabłka (24) Kuchnia staropolska (23) Serniki (23) Papryka (22) Pieczywo (22) Ryby (22) Napoje i koktajle (20) Truskawki (20) Danie główne (18) Przystawka (18) Śliwki (18) Kolacje (17) W prodiżu (17) I faza South Beach (15) Małe słodkości (15) Szpinak (15) Dynia (14) Lato (14) Owoce w roli głównej (14) Drożdżowe (13) Spis treści (13) Makaron (12) Płatki owsiane (12) Rabarbar (12) Szparagi (12) Ciecierzyca (10) Fasola (10) Wieprzowina (10) Dieta lekkostrawna (9) Grill (9) Kasza jaglana (9) Pomidory (9) Wołowina (9) Kanapki (8) Na działce (8) Soczewica (8) Bakłażan (7) II faza South Beach (7) Jagnięcina (7) Kasza manna (7) Kasza pęczak (7) Śledzie (7) Jarmuż (6) Przetwory (6) Wędlina (6) Cukinia (5) Inne (5) Kalafior (5) Kapusta (5) Weekendowa cukiernia (5) konfitury (5) Bób (4) Cielęcina (4) Gordon Ramsay (4) Kasza jęczmienna (4) Wiśnie (4) Jagody (3) Lody (3) Tajine (3) Wykorzystanie białek (3) Wykorzystanie żółtek (3) Gęsina (2) III faza South Beach (2) Jeżyny (2) Królik (2) Maliny (2) Pizza (2) Z szybkowaru (2) Zupa (2) Bataty (1) Botwinka (1) Chia (1) Dziczyzna (1) Kaczka (1) Kasza bulgur (1) Kasza gryczana (1) Kasza kukurydziana (1) Kasza owsiana (1) Komosa ryżowa (1) Mleko kokosowe (1) Perliczka (1) Weekedowa Piekarnia (1) Weekendowa piekarnia (1) Wolnowar (1)