Kaszmirski chutney rzodkiewkowy



Kuchnia indyjska w wydaniu bardzo interesującym. Orzeźwiający "sos", który podawałam do mięs i warzyw z grilla - zrobił furorę! Mięta i prażony kmin to super duet. Przepis z programu "Łatwa kuchnia indyjska 2". Na szczęście udało się zrobić zdjęcie, bo na działce, w lesie, nie ma czasu na takie ceregiele :)

Składniki:
  • 1/2 litra greckiego jogurtu [dałam 400 gram]
  • pęczek rzodkiewki
  • 1 łyżka nasion kminu rzymskiego [kuminu]
  • mała garść świeżej mięty
  • sól do smaku

Wykonanie:

Rzodkiewkę zetrzeć na tarce. Nasiona kminu rzymskiego uprażyć na suchej patelni. Miętę [same listki] drobno posiekać.

Połączyć rzodkiewkę, kmin rzymski, miętę i gęsty jogurt grecki, posolić do smaku. Schłodzić przez ok. godzinę w lodówce. Podawać do mięs i warzyw - np. z grilla.

7 komentarze :

  1. Chutney'owo było i wczoraj u Mnie.
    Zrobiłam jabłkowy:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. chutney rzodkiewkowy? ojej, bardzo intrygujące! hmm.. ciekawe, czy smaczne... ;p

    OdpowiedzUsuń
  3. świetny pomysł na niecodzienny grillowy dodatek. i nie tylko.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale fajny, prosty przepis. Kupie jutro rzodkiewki:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Thiesso - tylko spory pęczek ;) robiłam to jakiś czas temu [niestety na zdjęcie czekałam miesiąc, bo nie ja byłam fotografem - ja wtedy tylko w kuchni ;)]. Przepis spisałam od razu ze strony programu, ale coś mi jeszcze mówi, że starte rzodkiewki poczekały na mnie [tzn. na robienie tego chutneyu] jakieś 10-15 minut i że odcisnęłam z nich wodę.

    nobleva - żebyś wiedziała, że fajny ;)

    asieja - w domu podczas imprezy też by się sprawdził

    Karmel-itko - smaczne, jedna z moich koleżanek powiedziała o nim "to jest genialne"

    Olciaky - a wiesz, że ja innych, tzn. prawdziwych chutney-ów to jeszcze nigdy?

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo smakowicie sie zapowiada.

    OdpowiedzUsuń

 

Translate

Archiwum bloga

Etykiety

Szczególnie polecam (174) Zdrowa dieta (166) Obiad (125) Przekąski i dodatki do dań (124) Bezmięsne (104) Boże Narodzenie (96) Ciasta (93) Kuchnia polska (78) Impreza (76) Jak zrobić (76) Zupy (67) Bez jajek (63) Wielkanoc (62) Warzywa (57) Niski IG (50) Lekkie kolacje (47) Czekolada (46) Śniadania (45) Desery (44) Z piekarnika (44) Pesto i pasty do chleba (42) Dieta bezmleczna (37) Grzyby (34) Sałatki (32) Kurczak (31) Bezglutenowe (30) Ryby i owoce morza (30) Przepisy dla biegaczy (29) Dania do pracy (28) Tanie gotowanie (28) Wiosna (28) Ciastka (27) Obiad w 30 minut (25) Szybkie (25) Jabłka (24) Kuchnia staropolska (23) Serniki (23) Papryka (22) Pieczywo (22) Ryby (22) Napoje i koktajle (20) Truskawki (20) Danie główne (18) Przystawka (18) Śliwki (18) Kolacje (17) W prodiżu (17) I faza South Beach (15) Małe słodkości (15) Szpinak (15) Dynia (14) Lato (14) Owoce w roli głównej (14) Drożdżowe (13) Spis treści (13) Makaron (12) Płatki owsiane (12) Rabarbar (12) Szparagi (12) Ciecierzyca (10) Fasola (10) Wieprzowina (10) Dieta lekkostrawna (9) Grill (9) Kasza jaglana (9) Pomidory (9) Wołowina (9) Kanapki (8) Na działce (8) Soczewica (8) Bakłażan (7) II faza South Beach (7) Jagnięcina (7) Kasza manna (7) Kasza pęczak (7) Śledzie (7) Jarmuż (6) Przetwory (6) Wędlina (6) Cukinia (5) Inne (5) Kalafior (5) Kapusta (5) Weekendowa cukiernia (5) konfitury (5) Bób (4) Cielęcina (4) Gordon Ramsay (4) Kasza jęczmienna (4) Wiśnie (4) Jagody (3) Lody (3) Tajine (3) Wykorzystanie białek (3) Wykorzystanie żółtek (3) Gęsina (2) III faza South Beach (2) Jeżyny (2) Królik (2) Maliny (2) Pizza (2) Z szybkowaru (2) Zupa (2) Bataty (1) Botwinka (1) Chia (1) Dziczyzna (1) Kaczka (1) Kasza bulgur (1) Kasza gryczana (1) Kasza kukurydziana (1) Kasza owsiana (1) Komosa ryżowa (1) Mleko kokosowe (1) Perliczka (1) Weekedowa Piekarnia (1) Weekendowa piekarnia (1) Wolnowar (1)