Sałatka z cykorii, orzechów włoskich i gruszki z serem pleśniowym


Klasyczne zestawienie smaków: cykoria + ser pleśniowy + gruszki. Sałatka jest gotowa w kilka minut.

Sałatka z cykorii, orzechów włoskich i gruszki z niebieskim serem pleśniowym

Składniki:
[1 porcja]

  • 1,5 cykorii
  • 30g sera pleśniowego np. niebieski lazur, gorgonzola
  • 4-5 orzechów włoskich, najlepiej świeżo wyłuskanych
  • 0,5 gruszki
  • świeżo mielony pieprz

sos: krem balsamiczny np. rozmarynowy + oliwa z pierwszego tłoczenia

albo: 1 łyżka oliwy + 0,5 łyżki octu balsamicznego + 1 łyżeczka miodu

Wykonanie:

Orzechy wyłuskać, uprażyć na patelni teflonowej bez tłuszczu. Odstawić do ostudzenia. Jeśli nie mamy w domu kremu balsamicznego (który z octem balsamicznym diametralnie różni się smakiem - jest słodki i gęsty - warto go okryć w swojej kuchni), przygotować sos z oliwy, miodu i octu balsamicznego.

Gruszkę obrać, wydrążyć gniazdo nasienne, pokroić na plasterki (0,5 na porcję), można zgrillować na patelni, ale nie jest to konieczne.

Z cykorii odciąć końcówki liści, które są gorzkie, Liście poukładać na talerzu (można je też porwać na mniejsze części), ułożyć gruszkę, popieprzyć. Polać kremem balsamicznym i skropić oliwą - albo użyć przygotowanego sosu. Posypać serem pleśniowym - pokrojonym na małe kawałki lub pokruszonym, oraz uprażonymi orzechami.

Podawać z białym pieczywem albo jako dodatek np. do kurczaka.

6 komentarze :

  1. Jak pięknie ułożona na cykorii. Świetny pomysł!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie lubię samej cykorii, ale zawsze z serem pleśniowym nabiera ciekawszego smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  3. To było pyyyyszne! Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się :) dziękuję za informację! pzdr serdecznie

      Usuń
  4. Sałatka jest fantastyczna, ma niepowtarzalny , oryginalny smak i zapach. Dla mnie niebo w gębie.

    OdpowiedzUsuń

 

Translate

Archiwum bloga

Etykiety

Szczególnie polecam (174) Zdrowa dieta (166) Obiad (125) Przekąski i dodatki do dań (124) Bezmięsne (104) Boże Narodzenie (96) Ciasta (93) Kuchnia polska (78) Impreza (76) Jak zrobić (76) Zupy (67) Bez jajek (63) Wielkanoc (62) Warzywa (57) Niski IG (50) Lekkie kolacje (47) Czekolada (46) Śniadania (45) Desery (44) Z piekarnika (44) Pesto i pasty do chleba (42) Dieta bezmleczna (37) Grzyby (34) Sałatki (32) Kurczak (31) Bezglutenowe (30) Ryby i owoce morza (30) Przepisy dla biegaczy (29) Dania do pracy (28) Tanie gotowanie (28) Wiosna (28) Ciastka (27) Obiad w 30 minut (25) Szybkie (25) Jabłka (24) Kuchnia staropolska (23) Serniki (23) Papryka (22) Pieczywo (22) Ryby (22) Napoje i koktajle (20) Truskawki (20) Danie główne (18) Przystawka (18) Śliwki (18) Kolacje (17) W prodiżu (17) I faza South Beach (15) Małe słodkości (15) Szpinak (15) Dynia (14) Lato (14) Owoce w roli głównej (14) Drożdżowe (13) Spis treści (13) Makaron (12) Płatki owsiane (12) Rabarbar (12) Szparagi (12) Ciecierzyca (10) Fasola (10) Wieprzowina (10) Dieta lekkostrawna (9) Grill (9) Kasza jaglana (9) Pomidory (9) Wołowina (9) Kanapki (8) Na działce (8) Soczewica (8) Bakłażan (7) II faza South Beach (7) Jagnięcina (7) Kasza manna (7) Kasza pęczak (7) Śledzie (7) Jarmuż (6) Przetwory (6) Wędlina (6) Cukinia (5) Inne (5) Kalafior (5) Kapusta (5) Weekendowa cukiernia (5) konfitury (5) Bób (4) Cielęcina (4) Gordon Ramsay (4) Kasza jęczmienna (4) Wiśnie (4) Jagody (3) Lody (3) Tajine (3) Wykorzystanie białek (3) Wykorzystanie żółtek (3) Gęsina (2) III faza South Beach (2) Jeżyny (2) Królik (2) Maliny (2) Pizza (2) Z szybkowaru (2) Zupa (2) Bataty (1) Botwinka (1) Chia (1) Dziczyzna (1) Kaczka (1) Kasza bulgur (1) Kasza gryczana (1) Kasza kukurydziana (1) Kasza owsiana (1) Komosa ryżowa (1) Mleko kokosowe (1) Perliczka (1) Weekedowa Piekarnia (1) Weekendowa piekarnia (1) Wolnowar (1)