Surówka z selera i jabłka z sosem chrzanowym





Ze świeżo tartym chrzanem, który pojawia się w sklepach w okolicach Wielkanocy. Zdrowa i lekka. Jako dodatek np. do grillowanego kurczaka/innego mięsa. Chciałam uzyskać coś niskokalorycznego, bez majonezu, bo nie sztuką jest by smakowało coś, co ma milion kalorii.

Surówka z selera i jabłka z sosem chrzanowym - ze świeżo tartym chrzanem

Składniki [na sporą miskę: 4-6 porcji]:

  • 1 średni korzeń selera (ok. 420g)
  • 2 średniej wielkości jabłka - najlepiej kwaśne np. szara reneta
  • 2-3 łyżki świeżo tartego chrzanu (ewentualnie wasabi z tubki albo kremowego chrzanu bez octu)
  • 1/2 szklanki jogurtu naturalnego, 2-3 łyżki można zastąpić niskotłuszczową śmietaną (9-12%)
  • 3 łyżeczki soku z cytryny, lub do smaku
  • sól, pieprz

Wykonanie:

Chrzan umyć, obrać i zetrzeć na tarce o drobnych oczkach. Połączyć z jogurtem, sokiem z cytryny, solą i pieprzem.

Seler umyć, obrać ze skórki, zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Jabłka pozostawić ze skórką (błonnik i wartości odżywcze!), zetrzeć je także na grubych oczkach.

Starte seler i jabłko szybko połączyć z sosem, dokładnie wymieszać. Doprawić - jeśli trzeba - sokiem z cytryny, solą i pieprzem.

Podawać na przykład do mięsa.


***

indeks glikemiczny surowego korzenia selera - 35, jabłka - 35, jogurt niskotłuszczowy - 35

całość daje surówkę o niskim indeksie glikemicznym

4 komentarze :

  1. O tak, to prawda nie sztuką jest przygotować coś na bazie majonezu. Bardzo fajny pomysł. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. chrzan bardzo fajnie podkreślił smak, prawda?
    surówka ciekawa, godna skosztowania.

    OdpowiedzUsuń

 

Translate

Archiwum bloga

Etykiety

Szczególnie polecam (174) Zdrowa dieta (166) Obiad (125) Przekąski i dodatki do dań (124) Bezmięsne (104) Boże Narodzenie (96) Ciasta (93) Kuchnia polska (78) Impreza (76) Jak zrobić (76) Zupy (67) Bez jajek (63) Wielkanoc (62) Warzywa (57) Niski IG (50) Lekkie kolacje (47) Czekolada (46) Śniadania (45) Desery (44) Z piekarnika (44) Pesto i pasty do chleba (42) Dieta bezmleczna (37) Grzyby (34) Sałatki (32) Kurczak (31) Bezglutenowe (30) Ryby i owoce morza (30) Przepisy dla biegaczy (29) Dania do pracy (28) Tanie gotowanie (28) Wiosna (28) Ciastka (27) Obiad w 30 minut (25) Szybkie (25) Jabłka (24) Kuchnia staropolska (23) Serniki (23) Papryka (22) Pieczywo (22) Ryby (22) Napoje i koktajle (20) Truskawki (20) Danie główne (18) Przystawka (18) Śliwki (18) Kolacje (17) W prodiżu (17) I faza South Beach (15) Małe słodkości (15) Szpinak (15) Dynia (14) Lato (14) Owoce w roli głównej (14) Drożdżowe (13) Spis treści (13) Makaron (12) Płatki owsiane (12) Rabarbar (12) Szparagi (12) Ciecierzyca (10) Fasola (10) Wieprzowina (10) Dieta lekkostrawna (9) Grill (9) Kasza jaglana (9) Pomidory (9) Wołowina (9) Kanapki (8) Na działce (8) Soczewica (8) Bakłażan (7) II faza South Beach (7) Jagnięcina (7) Kasza manna (7) Kasza pęczak (7) Śledzie (7) Jarmuż (6) Przetwory (6) Wędlina (6) Cukinia (5) Inne (5) Kalafior (5) Kapusta (5) Weekendowa cukiernia (5) konfitury (5) Bób (4) Cielęcina (4) Gordon Ramsay (4) Kasza jęczmienna (4) Wiśnie (4) Jagody (3) Lody (3) Tajine (3) Wykorzystanie białek (3) Wykorzystanie żółtek (3) Gęsina (2) III faza South Beach (2) Jeżyny (2) Królik (2) Maliny (2) Pizza (2) Z szybkowaru (2) Zupa (2) Bataty (1) Botwinka (1) Chia (1) Dziczyzna (1) Kaczka (1) Kasza bulgur (1) Kasza gryczana (1) Kasza kukurydziana (1) Kasza owsiana (1) Komosa ryżowa (1) Mleko kokosowe (1) Perliczka (1) Weekedowa Piekarnia (1) Weekendowa piekarnia (1) Wolnowar (1)