Pasta łososiowa z kolendrą i limonką




Pasta rybna - z łososia, z dodatkiem kolendry i soku z limonki, to ciekawe smarowidło do chleba. Bardzo dużo daje jej dodatek kolendry i szczypiorku. Zioła rządzą! Pasta sprawdzi się też na imprezach jako dodatek do grzanek czy krakersów. Nie zawiera dużo masła, ale i tak jego dodatek powoduje, że miękka staje się po kilkunastu minutach od wyjęcia z lodówki. Przepis podpatrzyłam na ciekawym blogu Hani-Kasi.

Pasta z łososia, kolendrą i limonką

Składniki:
(4 porcje)

  • ok. 250 g świeżego łososia
  • ok. 150 g wędzonego łososia (u mnie wędzonego na ciepło)
  • ok. 50 g miękkiego masła
  • 1 łyżka oliwy
  • sok z 1 limonki
  • kilka łyżek posiekanego szczypiorku
  • kilka łodyżek posiekanej świeżej kolendry
  • trochę świeżo zmielonego pieprzu czarnego
  • 1/4 - 1/2 łyżeczki wędzonej papryki mielonej
  • szczypta chili w proszku lub kilka kropli tabasco
  • szczypta soli

Wykonanie:

Świeżego łososia ugotować na parze, ostudzić, obrać ze skóry, usunąć ości. Masło i oliwę umieścić w miseczce, rozgnieść widelcem, dodać rozdrobnionego łososia (ugotowanego i wędzonego), sok z limonki i rozgniatać widelcem do uzyskania gładkiej masy. Dodać posiekane zioła i przyprawy, dokładnie wymieszać.

Można też użyć malaksera. Podawać ze świeżą bagietką, chlebem razowym, grzankami z bagietki lub krakersami.




0 komentarze :

Prześlij komentarz

 

Translate

Archiwum bloga

Etykiety

Szczególnie polecam (172) Zdrowa dieta (166) Obiad (125) Przekąski i dodatki do dań (123) Bezmięsne (104) Boże Narodzenie (96) Ciasta (92) Kuchnia polska (78) Impreza (75) Jak zrobić (74) Zupy (67) Bez jajek (62) Wielkanoc (62) Warzywa (57) Niski IG (50) Lekkie kolacje (47) Czekolada (45) Śniadania (45) Desery (44) Z piekarnika (43) Pesto i pasty do chleba (42) Dieta bezmleczna (37) Grzyby (34) Sałatki (32) Kurczak (31) Bezglutenowe (30) Ryby i owoce morza (30) Przepisy dla biegaczy (29) Dania do pracy (28) Tanie gotowanie (28) Wiosna (28) Ciastka (27) Obiad w 30 minut (25) Szybkie (25) Jabłka (24) Kuchnia staropolska (23) Serniki (23) Papryka (22) Pieczywo (22) Ryby (22) Truskawki (20) Napoje i koktajle (19) Danie główne (18) Śliwki (18) Kolacje (17) Przystawka (17) W prodiżu (17) I faza South Beach (15) Małe słodkości (15) Szpinak (15) Dynia (14) Lato (14) Owoce w roli głównej (14) Drożdżowe (13) Spis treści (13) Makaron (12) Płatki owsiane (12) Rabarbar (12) Szparagi (12) Ciecierzyca (10) Fasola (10) Wieprzowina (10) Dieta lekkostrawna (9) Grill (9) Kasza jaglana (9) Pomidory (9) Wołowina (9) Kanapki (8) Na działce (8) Soczewica (8) Bakłażan (7) II faza South Beach (7) Jagnięcina (7) Kasza manna (7) Kasza pęczak (7) Śledzie (7) Jarmuż (6) Przetwory (6) Wędlina (6) Cukinia (5) Inne (5) Kalafior (5) Kapusta (5) Weekendowa cukiernia (5) konfitury (5) Bób (4) Cielęcina (4) Gordon Ramsay (4) Kasza jęczmienna (4) Wiśnie (4) Jagody (3) Lody (3) Tajine (3) Wykorzystanie białek (3) Wykorzystanie żółtek (3) Gęsina (2) III faza South Beach (2) Jeżyny (2) Królik (2) Maliny (2) Pizza (2) Z szybkowaru (2) Zupa (2) Bataty (1) Botwinka (1) Chia (1) Dziczyzna (1) Kaczka (1) Kasza bulgur (1) Kasza gryczana (1) Kasza kukurydziana (1) Kasza owsiana (1) Komosa ryżowa (1) Mleko kokosowe (1) Perliczka (1) Weekedowa Piekarnia (1) Weekendowa piekarnia (1) Wolnowar (1)