Najprostsze placki na maślance


Wertowałam dziś moją nową książkę: "Najlepsze dania Billa" autorstwa Billa Grangera. To druga pozycja wydana w Polsce, nakładem Wydawnictwa Muza. Bardzo lubię przepisy tego w Polsce nieznanego szerokiej rzeczy ludzi kucharza samouka, i restauratora z Australii. Dania wychodzą smaczne, a ich przyrządzenie zazwyczaj nie zajmuje dużo czasu. Zakup książki był więc tylko kwestią czasu. Te placki (niekiedy zwą je z ang. pankejkami (brrr!), ale zwykła nazwa placek zdecydowanie do mnie przemawia) przykuły moją uwagę. Bill tak o nich napisał: <<naleśniki na maślance to jest klasyka, choć zwykle muszę specjalnie kupować maślankę. Kiedy w niedzielny poranek rodzina domaga się naleśników, jakoś nigdy nie mogę znaleźć maślanki w lodówce. Jeśli masz maślankę, użyj jej, jeśli nie - substytutem będzie mleko z sokiem z cytryny. Nie będziesz zmuszony biegać do sklepu w piżamie.>>

Od siebie dodam, że placki bardzo szybko się robi. Moje nie zawierały cukru (uwaga: w książce w przepisie jest błąd - brak cukru w składnikach, występuje on tylko w opisie) dlatego koniecznie trzeba je oprószyć cukrem pudrem. Podawałam je z malinami w syropie - domowej roboty (jak do herbaty). Nadadzą się każde przetwory owocowe i powidła. Akcent owocowy jest wskazany. Można tez podać z jogurtem.




Najprostsze placki na mleku/maślance


Składniki [na ok. 8-10 placków, 2-3 porcje]

  • 2 łyżki stołowe soku z cytryny
  • 300 ml mleka (zamiast mleka i soku z cytryny można dać maślankę)
  • 200 g mąki pszennej
  • 3 łyżeczki (15 ml) proszku do pieczenia
  • 2 jajka
  • 30 g masła, stopionego i schłodzonego plus odrobina do smażenia
  • szczypta soli
  • ewentualnie łyżka cukru
Do podania:

jogurt, cukier puder, powidła

Wykonanie:

Mleko zmieszać z sokiem z cytryny. Odstawić na 5 minut. W oddzielnej miseczce rozbełtać widelcem jajka, dodać szczyptę soli, cukier (jeśli dajesz), proszek do pieczenia, stopione masło i mąkę. Połączyć z mlekiem i sokiem z cytryny. Połączyć za pomocą łyżki, a jeszcze lepiej rózgi kuchennej.

Teflonową patelnię posmarować przy użyciu pędzelka lub ręcznika papierowego odrobiną tłuszczu - masła, ale może być tez olej. Rozgrzać.

Na jeden placek potrzeba 2-3 łyżki stołowe ciasta naleśnikowego. Smażyć przez 2 minuty naleśnik, do chwili gdy na jego powierzchni pojawią się pęcherzyki, następnie przewrócić na drugą stronę i smażyć jeszcze przez minutę. Odłożyć na talerz, w ten sam sposób usmażyć resztę naleśników.

Podawać oprószone cukrem pudrem. Koniecznie z powidłami.





2 komentarze :

  1. Pychotkowo wyglądają i z domową konfiturką na pewno bosko smakują.:)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. swietny przepis i mega klimatyczne zdjecia <3

    OdpowiedzUsuń

 

Translate

Archiwum bloga

Etykiety

Szczególnie polecam (172) Zdrowa dieta (166) Obiad (125) Przekąski i dodatki do dań (123) Bezmięsne (104) Boże Narodzenie (96) Ciasta (92) Kuchnia polska (78) Impreza (75) Jak zrobić (74) Zupy (67) Bez jajek (62) Wielkanoc (62) Warzywa (57) Niski IG (50) Lekkie kolacje (47) Czekolada (45) Śniadania (45) Desery (44) Z piekarnika (43) Pesto i pasty do chleba (42) Dieta bezmleczna (37) Grzyby (34) Sałatki (32) Kurczak (31) Bezglutenowe (30) Ryby i owoce morza (30) Przepisy dla biegaczy (29) Dania do pracy (28) Tanie gotowanie (28) Wiosna (28) Ciastka (27) Obiad w 30 minut (25) Szybkie (25) Jabłka (24) Kuchnia staropolska (23) Serniki (23) Papryka (22) Pieczywo (22) Ryby (22) Truskawki (20) Napoje i koktajle (19) Danie główne (18) Śliwki (18) Kolacje (17) Przystawka (17) W prodiżu (17) I faza South Beach (15) Małe słodkości (15) Szpinak (15) Dynia (14) Lato (14) Owoce w roli głównej (14) Drożdżowe (13) Spis treści (13) Makaron (12) Płatki owsiane (12) Rabarbar (12) Szparagi (12) Ciecierzyca (10) Fasola (10) Wieprzowina (10) Dieta lekkostrawna (9) Grill (9) Kasza jaglana (9) Pomidory (9) Wołowina (9) Kanapki (8) Na działce (8) Soczewica (8) Bakłażan (7) II faza South Beach (7) Jagnięcina (7) Kasza manna (7) Kasza pęczak (7) Śledzie (7) Jarmuż (6) Przetwory (6) Wędlina (6) Cukinia (5) Inne (5) Kalafior (5) Kapusta (5) Weekendowa cukiernia (5) konfitury (5) Bób (4) Cielęcina (4) Gordon Ramsay (4) Kasza jęczmienna (4) Wiśnie (4) Jagody (3) Lody (3) Tajine (3) Wykorzystanie białek (3) Wykorzystanie żółtek (3) Gęsina (2) III faza South Beach (2) Jeżyny (2) Królik (2) Maliny (2) Pizza (2) Z szybkowaru (2) Zupa (2) Bataty (1) Botwinka (1) Chia (1) Dziczyzna (1) Kaczka (1) Kasza bulgur (1) Kasza gryczana (1) Kasza kukurydziana (1) Kasza owsiana (1) Komosa ryżowa (1) Mleko kokosowe (1) Perliczka (1) Weekedowa Piekarnia (1) Weekendowa piekarnia (1) Wolnowar (1)