Orkiszowa kasza manna z owocami





"Mam to samo" - pomyślałam sobie, gdy przeczytałam w książce "Ziarno" Dominiki Wójciak: "naturalna słodycz kaszki i mleka zupełnie mi wystarcza". Powiedziałabym nawet, że dodatkowy cukier w kaszy przeszkadza mi i przypomina czasy zup mlecznych - ulepków podawanych na koloniach na śniadanie, które omijałam z daleka, jeśli tylko mogłam. Brr. Kaszę mannę pokochałam na nowo całkiem niedawno, rok temu może, a od dziś rozpoczęła się moja miłość do kaszy manny orkiszowej razowej. Zawsze myślałam, że to nie może być smaczne, że będzie tylko udawać dobre śniadanie, a tak naprawdę będę chciała mieć je jak najszybciej za sobą. Proszę Państwa, dziś śniadanie, które niczego nie udaje, a naturalna słodycz owoców czyni z kaszy manny królewski... deser na śniadanie. Bardzo polecam przygotowywać kaszę mannę na pełnotłustym mleku krowim, nawet o zawartości 3,5 czy 3,7% tłuszczu - takie bywają w sprzedaży.

Jeśli ktoś mnie zapyta, jakie są moje ukochane owoce lipcowe, to nie będę w stanie odpowiedzieć na to pytanie. Kiedyś powiedziałabym maliny, ale te są jeszcze długo dostępne, więc nie muszę najadać się nimi "na zapas". Truskawki lipcowe są chyba niezastąpione, mają skondensowany, słodki smak lata, dodające cudownej słodyczy całości śniadania. W sezonie nie jadłam lepszych, słodszych. Wystarczy rozgnieść je widelcem, a później ostrożnie, wraz z sokiem przelać do talerza z kaszą. Poezja! Można jeszcze sypnąć garść leśnych jagód i to już w ogóle będzie wow.

Orkiszowa kasza manna z owocami

Składniki:
(na 2 porcje, 1 porcja 320 kcal - obliczono dla kaszy podawanej z truskawkami i jagodami, mleko 3,5 % tłuszczu)
  • 500 ml pełnotłustego mleka
  • 6 płaskich łyżek (60 g) kaszy manny orkiszowej razowej
Dodatkowo, do podania:
  • 340 g dojrzałych, słodkich truskawek i 60 g jagód
  • albo mango, poziomki, słodkie maliny lub inne owoce sezonowe 
  • albo konfitura jeżynowa/malinowa/z czarnej porzeczki/inna ulubiona
Wykonanie:

Truskawki umyć, usunąć szypułki. Rozgnieść je widelcem, można zostawić jedną czy dwie by pokroić ją na ładne plasterki. Jagody umyć.

W niedużym rondelku zagotować szklankę mleka. Do drugiej szklanki zimnego mleka dodać kaszę mannę, dokładnie wymieszać. Zimne mleko z kaszą dodać do gotującego się mleka w rondelku. Cały czas mieszać, aż kasza wyraźnie zgęstnieje, gotując na wolnym ogniu. Zajmie to kilka minut, do 10 (w zależności od ognia). 

Kasza lubi się przypalać, dlatego ciągłe mieszanie jest tak ważne!

Ciepłą kaszę rozlać do talerzy, na wierzch wyłożyć truskawki wraz z sokiem i jagody. Od razu podawać, póki kasza ciepła.




Jesśli szukasz przepisów/inspiracji na śniadania, zajrzyj też do zakładki "śniadania", albo do zkładek tematycznych: "kasza manna" i "płatki owsiane"


2 komentarze :

  1. Odpowiedzi
    1. Jem co trzeci dzień :) to jedno z moich ulubionych śniadań, z różnymi owocami

      Usuń

 

Translate

Archiwum bloga

Etykiety

Szczególnie polecam (174) Zdrowa dieta (166) Obiad (125) Przekąski i dodatki do dań (124) Bezmięsne (104) Boże Narodzenie (96) Ciasta (93) Kuchnia polska (78) Impreza (76) Jak zrobić (76) Zupy (67) Bez jajek (63) Wielkanoc (62) Warzywa (57) Niski IG (50) Lekkie kolacje (47) Czekolada (46) Śniadania (45) Desery (44) Z piekarnika (44) Pesto i pasty do chleba (42) Dieta bezmleczna (37) Grzyby (34) Sałatki (32) Kurczak (31) Bezglutenowe (30) Ryby i owoce morza (30) Przepisy dla biegaczy (29) Dania do pracy (28) Tanie gotowanie (28) Wiosna (28) Ciastka (27) Obiad w 30 minut (25) Szybkie (25) Jabłka (24) Kuchnia staropolska (23) Serniki (23) Papryka (22) Pieczywo (22) Ryby (22) Napoje i koktajle (20) Truskawki (20) Danie główne (18) Przystawka (18) Śliwki (18) Kolacje (17) W prodiżu (17) I faza South Beach (15) Małe słodkości (15) Szpinak (15) Dynia (14) Lato (14) Owoce w roli głównej (14) Drożdżowe (13) Spis treści (13) Makaron (12) Płatki owsiane (12) Rabarbar (12) Szparagi (12) Ciecierzyca (10) Fasola (10) Wieprzowina (10) Dieta lekkostrawna (9) Grill (9) Kasza jaglana (9) Pomidory (9) Wołowina (9) Kanapki (8) Na działce (8) Soczewica (8) Bakłażan (7) II faza South Beach (7) Jagnięcina (7) Kasza manna (7) Kasza pęczak (7) Śledzie (7) Jarmuż (6) Przetwory (6) Wędlina (6) Cukinia (5) Inne (5) Kalafior (5) Kapusta (5) Weekendowa cukiernia (5) konfitury (5) Bób (4) Cielęcina (4) Gordon Ramsay (4) Kasza jęczmienna (4) Wiśnie (4) Jagody (3) Lody (3) Tajine (3) Wykorzystanie białek (3) Wykorzystanie żółtek (3) Gęsina (2) III faza South Beach (2) Jeżyny (2) Królik (2) Maliny (2) Pizza (2) Z szybkowaru (2) Zupa (2) Bataty (1) Botwinka (1) Chia (1) Dziczyzna (1) Kaczka (1) Kasza bulgur (1) Kasza gryczana (1) Kasza kukurydziana (1) Kasza owsiana (1) Komosa ryżowa (1) Mleko kokosowe (1) Perliczka (1) Weekedowa Piekarnia (1) Weekendowa piekarnia (1) Wolnowar (1)