Deser z rabarbaru - na drugie śniadanie


Przepis dał mi mój nauczyciel z angielskiego i korzystając z trwającego wciąż sezonu na rabarbar, niezwłocznie postanowiłam go wykorzystać. Gotowałam go rano, szykując się do pracy i spałaszowałam na drugie śniadanie.


Deser z rabarbaru - na drugie śniadanie


Porcja dla dwóch osób


Składniki:

4-5 gałązek rabarbaru

2 małe kubeczki jogurtu naturalnego

około 2-3 płaskich łyżek cukru


Wykonanie:


Rabarbar myjemy, odcinamy końcówki i kroimy na małe kawałki - mniej więcej centymetrowe, nawet mniejsze. Rabarbaru nie trzeba obierać przed krojeniem. Wrzuciłam pokrojone kawałeczki do garnka i zalałam je małą ilością wody - tylko taka, która ledwo przykrywała rabarbar. Dodałam cukier - na oko - mniej więcej dwie płaskie łyżki. Gotowałam na wolnym ogniu kilkanaście minut aż do całkowitej miękkości.


Drewnianą łyżką roztarłam rabarbar - podczas gotowania ogromna część wody wyparowała, a on sam stał się bardzo miękki.


Po ostygnięciu (i schłodzeniu w lodówce) można jeść łyżeczką na drugie śniadanie, a najlepiej złagodzić wyraźny smak deseru przez połączenie z jogurtem naturalnym. Sycące i smaczne.




2 komentarze :

  1. Dziękuję serdecznie za ten deser, uwielbiam rabarbar :-) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

 

Translate

Archiwum bloga

Etykiety

Szczególnie polecam (174) Zdrowa dieta (166) Obiad (125) Przekąski i dodatki do dań (124) Bezmięsne (104) Boże Narodzenie (96) Ciasta (93) Kuchnia polska (78) Impreza (76) Jak zrobić (76) Zupy (67) Bez jajek (63) Wielkanoc (62) Warzywa (57) Niski IG (50) Lekkie kolacje (47) Czekolada (46) Śniadania (45) Desery (44) Z piekarnika (44) Pesto i pasty do chleba (42) Dieta bezmleczna (37) Grzyby (34) Sałatki (32) Kurczak (31) Bezglutenowe (30) Ryby i owoce morza (30) Przepisy dla biegaczy (29) Dania do pracy (28) Tanie gotowanie (28) Wiosna (28) Ciastka (27) Obiad w 30 minut (25) Szybkie (25) Jabłka (24) Kuchnia staropolska (23) Serniki (23) Papryka (22) Pieczywo (22) Ryby (22) Napoje i koktajle (20) Truskawki (20) Danie główne (18) Przystawka (18) Śliwki (18) Kolacje (17) W prodiżu (17) I faza South Beach (15) Małe słodkości (15) Szpinak (15) Dynia (14) Lato (14) Owoce w roli głównej (14) Drożdżowe (13) Spis treści (13) Makaron (12) Płatki owsiane (12) Rabarbar (12) Szparagi (12) Ciecierzyca (10) Fasola (10) Wieprzowina (10) Dieta lekkostrawna (9) Grill (9) Kasza jaglana (9) Pomidory (9) Wołowina (9) Kanapki (8) Na działce (8) Soczewica (8) Bakłażan (7) II faza South Beach (7) Jagnięcina (7) Kasza manna (7) Kasza pęczak (7) Śledzie (7) Jarmuż (6) Przetwory (6) Wędlina (6) Cukinia (5) Inne (5) Kalafior (5) Kapusta (5) Weekendowa cukiernia (5) konfitury (5) Bób (4) Cielęcina (4) Gordon Ramsay (4) Kasza jęczmienna (4) Wiśnie (4) Jagody (3) Lody (3) Tajine (3) Wykorzystanie białek (3) Wykorzystanie żółtek (3) Gęsina (2) III faza South Beach (2) Jeżyny (2) Królik (2) Maliny (2) Pizza (2) Z szybkowaru (2) Zupa (2) Bataty (1) Botwinka (1) Chia (1) Dziczyzna (1) Kaczka (1) Kasza bulgur (1) Kasza gryczana (1) Kasza kukurydziana (1) Kasza owsiana (1) Komosa ryżowa (1) Mleko kokosowe (1) Perliczka (1) Weekedowa Piekarnia (1) Weekendowa piekarnia (1) Wolnowar (1)