Deser z jabłka [lekki]


Minimum kalorii, a deser jest naprawdę dobry. Prawie jak szarlotka, z której i tak środek jest zawsze najlepszy. Gotowe w 20-25 minut.

Składniki [jedna porcja]:

1 duże słodkie jabłko
1 płaska łyżeczka cukru cynamonowego [mam marki Delecta]
1 płaska łyżeczka przyprawy do szarlotki [mam marki Kamis]
2-3 łyżki wody

[gdy ktoś nie ma cukru cynamonowego i przyprawy do szarlotki proponuję użyć: 1 łyżeczkę cukru, 1 łyżeczkę cynamonu, szczypty mielonego imbiru, kardamonu, mielonych goździków - lub innych przypraw korzennych]

Wykonanie:


Jabłko obrać ze skórki, usunąć gniazda nasienne, pokroić na ćwiartki, następnie na dość cienkie plasterki. Plasterki przełożyć do płaskiego żaroodpornego naczynia lub żaroodpornej miseczki, posypać cukrem cynamonowym i przyprawą do szarlotki. Polać 2-3 łyżkami wody [ja nie wysmarowywałam naczynia masłem, woda miała m.in. pomóc by jabłka nie przywarły do dna naczynia]. Piec w gorącym piekarniku (u mnie ok. 200 stopni) przez 15-20 minut.

Przełożyć do miseczki, wymieszać, podawać gorące.

***update

Robiłam ponownie. Komentarz gościa-kobiety: "to jest bardzo dobre".

2 komentarze :

  1. Witaj!
    Jem jabłuszka na ciepło tez w podobny sposób, ale dodaję jeszcze starta skórkę z pomarańczy zamiast cynamonu i ta wersja tez jest również bardzo dobra tak jak Twoja, a i lekka to jej dodatkowy plus. :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. wyprobowalam, bardzo dobre:)

    OdpowiedzUsuń

 

Translate

Archiwum bloga

Etykiety

Szczególnie polecam (174) Zdrowa dieta (166) Obiad (125) Przekąski i dodatki do dań (124) Bezmięsne (104) Boże Narodzenie (96) Ciasta (93) Kuchnia polska (78) Impreza (76) Jak zrobić (76) Zupy (67) Bez jajek (63) Wielkanoc (62) Warzywa (57) Niski IG (50) Lekkie kolacje (47) Czekolada (46) Śniadania (45) Desery (44) Z piekarnika (44) Pesto i pasty do chleba (42) Dieta bezmleczna (37) Grzyby (34) Sałatki (32) Kurczak (31) Bezglutenowe (30) Ryby i owoce morza (30) Przepisy dla biegaczy (29) Dania do pracy (28) Tanie gotowanie (28) Wiosna (28) Ciastka (27) Obiad w 30 minut (25) Szybkie (25) Jabłka (24) Kuchnia staropolska (23) Serniki (23) Papryka (22) Pieczywo (22) Ryby (22) Napoje i koktajle (20) Truskawki (20) Danie główne (18) Przystawka (18) Śliwki (18) Kolacje (17) W prodiżu (17) I faza South Beach (15) Małe słodkości (15) Szpinak (15) Dynia (14) Lato (14) Owoce w roli głównej (14) Drożdżowe (13) Spis treści (13) Makaron (12) Płatki owsiane (12) Rabarbar (12) Szparagi (12) Ciecierzyca (10) Fasola (10) Wieprzowina (10) Dieta lekkostrawna (9) Grill (9) Kasza jaglana (9) Pomidory (9) Wołowina (9) Kanapki (8) Na działce (8) Soczewica (8) Bakłażan (7) II faza South Beach (7) Jagnięcina (7) Kasza manna (7) Kasza pęczak (7) Śledzie (7) Jarmuż (6) Przetwory (6) Wędlina (6) Cukinia (5) Inne (5) Kalafior (5) Kapusta (5) Weekendowa cukiernia (5) konfitury (5) Bób (4) Cielęcina (4) Gordon Ramsay (4) Kasza jęczmienna (4) Wiśnie (4) Jagody (3) Lody (3) Tajine (3) Wykorzystanie białek (3) Wykorzystanie żółtek (3) Gęsina (2) III faza South Beach (2) Jeżyny (2) Królik (2) Maliny (2) Pizza (2) Z szybkowaru (2) Zupa (2) Bataty (1) Botwinka (1) Chia (1) Dziczyzna (1) Kaczka (1) Kasza bulgur (1) Kasza gryczana (1) Kasza kukurydziana (1) Kasza owsiana (1) Komosa ryżowa (1) Mleko kokosowe (1) Perliczka (1) Weekedowa Piekarnia (1) Weekendowa piekarnia (1) Wolnowar (1)