Racuchy z jabłkami



Puszyste, bardzo smaczne racuchy z jabłkami. Smak dzieciństwa!


Poniższy przepis starcza na 4 osoby (19-20 racuchów). Robiłam z połowy porcji. Przepis pochodzi z tej strony.

Racuchy z jabłkami

Składniki:

  • 2 1/2 szkl. mąki (ilość zależy od jej wilgotności)
  • 2 jaja
  • 1 1/2 szkl. mleka
  • 2 łyżki cukru
  • 3 dag świeżych drożdży
  • sól
  • olej do smażenia
  • cukier puder do posypania
  • ok. 0,5 dużego jabłka, najlepiej szarej renety

Wykonanie:

Drożdże rozkruszyć, posypać cukrem. Mleko podgrzać, dodać do drożdży, wymieszać. Jaja wybić, lekko osolić. Dodać do drożdży mąkę, jajka i wymieszać. Jabłko pokroić na drobne kawałki, ponownie wymieszać z ciastem. Pozostawić w cieple do wyrośnięcia.

Smażyć racuchy na rozgrzanym tłuszczu z obu stron. Tłuszcz nie może być za gorący, bo racuchy zaczną się przypiekać, a w środku będą surowe. Po usmażeniu nadmiar tłuszczu odsączyć na ręczniku papierowym. Posypać cukrem pudrem.

Bądź na bieżąco, polub stronę na fb

0 komentarze :

Prześlij komentarz

 

Translate

Archiwum bloga

Etykiety

Szczególnie polecam (174) Zdrowa dieta (166) Obiad (125) Przekąski i dodatki do dań (124) Bezmięsne (104) Boże Narodzenie (96) Ciasta (93) Kuchnia polska (78) Impreza (76) Jak zrobić (76) Zupy (67) Bez jajek (63) Wielkanoc (62) Warzywa (57) Niski IG (50) Lekkie kolacje (47) Czekolada (46) Śniadania (45) Desery (44) Z piekarnika (44) Pesto i pasty do chleba (42) Dieta bezmleczna (37) Grzyby (34) Sałatki (32) Kurczak (31) Bezglutenowe (30) Ryby i owoce morza (30) Przepisy dla biegaczy (29) Dania do pracy (28) Tanie gotowanie (28) Wiosna (28) Ciastka (27) Obiad w 30 minut (25) Szybkie (25) Jabłka (24) Kuchnia staropolska (23) Serniki (23) Papryka (22) Pieczywo (22) Ryby (22) Napoje i koktajle (20) Truskawki (20) Danie główne (18) Przystawka (18) Śliwki (18) Kolacje (17) W prodiżu (17) I faza South Beach (15) Małe słodkości (15) Szpinak (15) Dynia (14) Lato (14) Owoce w roli głównej (14) Drożdżowe (13) Spis treści (13) Makaron (12) Płatki owsiane (12) Rabarbar (12) Szparagi (12) Ciecierzyca (10) Fasola (10) Wieprzowina (10) Dieta lekkostrawna (9) Grill (9) Kasza jaglana (9) Pomidory (9) Wołowina (9) Kanapki (8) Na działce (8) Soczewica (8) Bakłażan (7) II faza South Beach (7) Jagnięcina (7) Kasza manna (7) Kasza pęczak (7) Śledzie (7) Jarmuż (6) Przetwory (6) Wędlina (6) Cukinia (5) Inne (5) Kalafior (5) Kapusta (5) Weekendowa cukiernia (5) konfitury (5) Bób (4) Cielęcina (4) Gordon Ramsay (4) Kasza jęczmienna (4) Wiśnie (4) Jagody (3) Lody (3) Tajine (3) Wykorzystanie białek (3) Wykorzystanie żółtek (3) Gęsina (2) III faza South Beach (2) Jeżyny (2) Królik (2) Maliny (2) Pizza (2) Z szybkowaru (2) Zupa (2) Bataty (1) Botwinka (1) Chia (1) Dziczyzna (1) Kaczka (1) Kasza bulgur (1) Kasza gryczana (1) Kasza kukurydziana (1) Kasza owsiana (1) Komosa ryżowa (1) Mleko kokosowe (1) Perliczka (1) Weekedowa Piekarnia (1) Weekendowa piekarnia (1) Wolnowar (1)