Ziemniaki zapiekane - z czosnkiem i ziołami




Coś innego w kuchni. Mogą być dodatkiem do dania głównego, ale myślę, że będą też smakować same, z kefirem - zwłaszcza kiedy pojawią się aromatyczne młode ziemniaki. W domu podczas pieczenia przyjemnie pachnie czosnkiem.

Ziemniaki zapiekane - z czosnkiem i ziołami

Składniki:

ziemniaki
czosnek - może być granulowany [dużo]
pieprz
sól
oliwa z oliwek/dobry olej
zioła prowansalskie
sok z cytryny
opcjonalnie świeże zioła np. tymianek, lubczyk

Wykonanie:


Ziemniaki (młode) dokładnie szorujemy szczoteczką pod bieżącą wodą. Kroimy na ćwiartki lub ósemki - w zależności od wielkości. Blachę wykładamy papierem do pieczenia, układamy na nim ziemniaki.

Ziemniaki skrapiamy sokiem z cytryny. Doprawiamy solą, pieprzem, ziołami, czosnkiem (dużą ilością), polewamy dość obficie oliwą.

Pieczemy w temperaturze 200 st. C przez ok. 35-40 minut. Sprawdzamy patyczkiem/widelcem czy są miękkie.



9 komentarze :

  1. lubię takie pieczone ziemniaki
    i tą ich chrupiącą aromatyczną skórkę
    pieczone na grillu także są pyszne

    OdpowiedzUsuń
  2. u mnie by nie przeszly ze wzgledu na skorke, ale obrane... na pewno by zachwycily faceta, a mnie to juz na bank! :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. ładne zdjecia pani Nino, pysznie to wyglada, lubie takie polaczenia;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj , zjadłabym takie ziemniaczki - wystarczyłby tylko kefir do popicia! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Brzmia pysznie! Kocham zapiekane ziemniaki, no a jeszcze z czosnkiem! :)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie zabieram się za robienie ziemniaczków. Wyglądają pięknie i pewnie tak też smakują. Już się nie mogę doczekać aż się zrobią. ;D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Naprawde pysznie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyglądają apetycznie, ja wczoraj robiłam z tymiankiem ale koniecznie muszę spróbować Twój sposób

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można stosować dowolne aromatyczne zioła, nie trzeba ściśle trzymać się przepisu :)

      Usuń

 

Translate

Archiwum bloga

Etykiety

Szczególnie polecam (174) Zdrowa dieta (166) Obiad (125) Przekąski i dodatki do dań (124) Bezmięsne (104) Boże Narodzenie (96) Ciasta (93) Kuchnia polska (78) Impreza (76) Jak zrobić (76) Zupy (67) Bez jajek (63) Wielkanoc (62) Warzywa (57) Niski IG (50) Lekkie kolacje (47) Czekolada (46) Śniadania (45) Desery (44) Z piekarnika (44) Pesto i pasty do chleba (42) Dieta bezmleczna (37) Grzyby (34) Sałatki (32) Kurczak (31) Bezglutenowe (30) Ryby i owoce morza (30) Przepisy dla biegaczy (29) Dania do pracy (28) Tanie gotowanie (28) Wiosna (28) Ciastka (27) Obiad w 30 minut (25) Szybkie (25) Jabłka (24) Kuchnia staropolska (23) Serniki (23) Papryka (22) Pieczywo (22) Ryby (22) Napoje i koktajle (20) Truskawki (20) Danie główne (18) Przystawka (18) Śliwki (18) Kolacje (17) W prodiżu (17) I faza South Beach (15) Małe słodkości (15) Szpinak (15) Dynia (14) Lato (14) Owoce w roli głównej (14) Drożdżowe (13) Spis treści (13) Makaron (12) Płatki owsiane (12) Rabarbar (12) Szparagi (12) Ciecierzyca (10) Fasola (10) Wieprzowina (10) Dieta lekkostrawna (9) Grill (9) Kasza jaglana (9) Pomidory (9) Wołowina (9) Kanapki (8) Na działce (8) Soczewica (8) Bakłażan (7) II faza South Beach (7) Jagnięcina (7) Kasza manna (7) Kasza pęczak (7) Śledzie (7) Jarmuż (6) Przetwory (6) Wędlina (6) Cukinia (5) Inne (5) Kalafior (5) Kapusta (5) Weekendowa cukiernia (5) konfitury (5) Bób (4) Cielęcina (4) Gordon Ramsay (4) Kasza jęczmienna (4) Wiśnie (4) Jagody (3) Lody (3) Tajine (3) Wykorzystanie białek (3) Wykorzystanie żółtek (3) Gęsina (2) III faza South Beach (2) Jeżyny (2) Królik (2) Maliny (2) Pizza (2) Z szybkowaru (2) Zupa (2) Bataty (1) Botwinka (1) Chia (1) Dziczyzna (1) Kaczka (1) Kasza bulgur (1) Kasza gryczana (1) Kasza kukurydziana (1) Kasza owsiana (1) Komosa ryżowa (1) Mleko kokosowe (1) Perliczka (1) Weekedowa Piekarnia (1) Weekendowa piekarnia (1) Wolnowar (1)