Sos do mięs z grilla, trzynastoskładnikowy


Ten sos ma złożony, bogaty smak. Nie jest możliwe, by zgadnąć co w nim jest :) Moim zdaniem jest rewelacyjny, warto spróbować. Zawiera jedenaście przypraw i innych składników, dodawanych w identycznych proporcjach - oto jego sekret, do tego wywar z lekką nutą wędzonki i przecier pomidorowy. Polecam na sezon grillowy do karkówki i steków :)

Składniki [na wywar]:
  • 50 g śliwek suszonych [≡spora garść]
  • udko wędzonego kurczaka [ze skórą] albo 20-25 dag boczku wędzonego
przyprawy i inne dodatki [po jednej płaskiej łyżeczce]:
  1. Sól
  2. Pieprz czarny, mielony
  3. Pieprz biały, mielony
  4. Czosnek granulowany
  5. Oregano suszone
  6. Papryka słodka
  7. Cynamon, mielony
  8. Kolendra, mielona
  9. Kmin rzymski [kumin], mielony
  10. Pieprz cayenne [chili], mielony
  11. Cukier [brązowy albo zwykły]
  • Dodatkowo: pół litra przecieru pomidorowego [passaty pomidorowej] - do kupienia w szklanych butelkach bądź kartonach.

Wykonanie:

Śliwki i boczek wędzony (albo udko wędzonego kurczaka) zalać ok. 600 ml wody, ugotować wywar [ok. 20-30 minut]. Potrzebne będzie 1/2 litra wywaru.

Wywar połączyć ze wszystkimi 11. składnikami [płaskie łyżeczki] oraz passatą pomidorową. Odstawić do połączenia składników na co najmniej godzinę.


7 komentarze :

  1. pysznie zapowiada się ta Twoja trzynastka

    OdpowiedzUsuń
  2. Kocham mięso z grilla. Z tak aromatycznym sosem musi być naprawdę pyszne. Recepturę zapisuję.

    OdpowiedzUsuń
  3. mniam! musi być pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepis brzmi smakowicie - warto spróbować ! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Na pewno mi się przyda! U nas grill ostatnio co drugi dzień...;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie ma to jak taki domowy sosik:)

    OdpowiedzUsuń

 

Translate

Archiwum bloga

Etykiety

Szczególnie polecam (174) Zdrowa dieta (166) Obiad (125) Przekąski i dodatki do dań (124) Bezmięsne (104) Boże Narodzenie (96) Ciasta (93) Kuchnia polska (78) Impreza (76) Jak zrobić (76) Zupy (67) Bez jajek (63) Wielkanoc (62) Warzywa (57) Niski IG (50) Lekkie kolacje (47) Czekolada (46) Śniadania (45) Desery (44) Z piekarnika (44) Pesto i pasty do chleba (42) Dieta bezmleczna (37) Grzyby (34) Sałatki (32) Kurczak (31) Bezglutenowe (30) Ryby i owoce morza (30) Przepisy dla biegaczy (29) Dania do pracy (28) Tanie gotowanie (28) Wiosna (28) Ciastka (27) Obiad w 30 minut (25) Szybkie (25) Jabłka (24) Kuchnia staropolska (23) Serniki (23) Papryka (22) Pieczywo (22) Ryby (22) Napoje i koktajle (20) Truskawki (20) Danie główne (18) Przystawka (18) Śliwki (18) Kolacje (17) W prodiżu (17) I faza South Beach (15) Małe słodkości (15) Szpinak (15) Dynia (14) Lato (14) Owoce w roli głównej (14) Drożdżowe (13) Spis treści (13) Makaron (12) Płatki owsiane (12) Rabarbar (12) Szparagi (12) Ciecierzyca (10) Fasola (10) Wieprzowina (10) Dieta lekkostrawna (9) Grill (9) Kasza jaglana (9) Pomidory (9) Wołowina (9) Kanapki (8) Na działce (8) Soczewica (8) Bakłażan (7) II faza South Beach (7) Jagnięcina (7) Kasza manna (7) Kasza pęczak (7) Śledzie (7) Jarmuż (6) Przetwory (6) Wędlina (6) Cukinia (5) Inne (5) Kalafior (5) Kapusta (5) Weekendowa cukiernia (5) konfitury (5) Bób (4) Cielęcina (4) Gordon Ramsay (4) Kasza jęczmienna (4) Wiśnie (4) Jagody (3) Lody (3) Tajine (3) Wykorzystanie białek (3) Wykorzystanie żółtek (3) Gęsina (2) III faza South Beach (2) Jeżyny (2) Królik (2) Maliny (2) Pizza (2) Z szybkowaru (2) Zupa (2) Bataty (1) Botwinka (1) Chia (1) Dziczyzna (1) Kaczka (1) Kasza bulgur (1) Kasza gryczana (1) Kasza kukurydziana (1) Kasza owsiana (1) Komosa ryżowa (1) Mleko kokosowe (1) Perliczka (1) Weekedowa Piekarnia (1) Weekendowa piekarnia (1) Wolnowar (1)