Rozmarynowo-brzoskwinowe wino musujące

Bardzo ciekawy i smaczny drink, z nutą rozmarynu. Uwaga: alkohol jest niewyczuwalny, zatem trzeba uważać z ilością :) Przepis z "Cooking Light" z czerwca 2010.

Rozmarynowo-brzoskwinowe wino musujące (wytrawne białe prosecco/cava)

Składniki:

  • 3/4 szklanki wody
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1 gałązka świeżego rozmarynu (o długości 7 i 1/2 cm)
  • 2 dojrzałe i słodkie brzoskwinie
  • 1 (750-ml) butelka wytrawnego białego wina musującego (albo nawet dwie*)

Wykonanie:

Wino schłodzić.

Pierwsze 3 składniki umieścić w małym rondelku. Płyn doprowadzić do wrzenia. Zdjąć z ognia, pozostawić do ostudzenia w temperaturze pokojowej. Przykryć i pozostawić na co najmniej godzinę.

Brzoskwinie obrać ze skórki, pokroić na kawałki. Do naczynia wlać syrop cukrowy rozmarynowy przecedzony przez sitko (rozmaryn wyrzucić). Zmiksować. Przetrzeć przez gęste sitko. Przykryć i odstawić do lodówki na co najmniej 4 godziny.

Podanie: do każdego z kieliszków od szampana wlać po 2 łyżki syropu brzoskwiniowego oraz 60-80 ml dobrze schłodzonego wina musującego. Wymieszać w kieliszku.

*Oryginalny przepis zakładał, że syropu starczy na 8 kieliszków (czyli 1 butelkę wina), ale tak naprawdę przydadzą się 2 butelki, może nieco więcej.


5 komentarze :

  1. Ciekawy przepis. Nigdy nie pomyślałam, że brzoskwinie, wino musujące i rozmaryn razem ^^

    OdpowiedzUsuń
  2. A to ciekawostka! Chętnie bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  3. warto spróbować zwłaszcza podczas kilkudaniowych kolacji, bo rozmaryn ma cudowne właściwości poprawiające trawienie :) [a goście nawet o tym nie wiedzą i myślą, że gospodyni chodziło tylko o smak i pewną nowinkę kulinarną]

    OdpowiedzUsuń
  4. Intrygujące. Chętnie bym skosztował;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pycha! Ja robię podobnego drinka(bellini) tylko bez rozmarynu!

    OdpowiedzUsuń

 

Translate

Archiwum bloga

Etykiety

Szczególnie polecam (174) Zdrowa dieta (166) Obiad (125) Przekąski i dodatki do dań (124) Bezmięsne (104) Boże Narodzenie (96) Ciasta (93) Kuchnia polska (78) Impreza (76) Jak zrobić (76) Zupy (67) Bez jajek (63) Wielkanoc (62) Warzywa (57) Niski IG (50) Lekkie kolacje (47) Czekolada (46) Śniadania (45) Desery (44) Z piekarnika (44) Pesto i pasty do chleba (42) Dieta bezmleczna (37) Grzyby (34) Sałatki (32) Kurczak (31) Bezglutenowe (30) Ryby i owoce morza (30) Przepisy dla biegaczy (29) Dania do pracy (28) Tanie gotowanie (28) Wiosna (28) Ciastka (27) Obiad w 30 minut (25) Szybkie (25) Jabłka (24) Kuchnia staropolska (23) Serniki (23) Papryka (22) Pieczywo (22) Ryby (22) Napoje i koktajle (20) Truskawki (20) Danie główne (18) Przystawka (18) Śliwki (18) Kolacje (17) W prodiżu (17) I faza South Beach (15) Małe słodkości (15) Szpinak (15) Dynia (14) Lato (14) Owoce w roli głównej (14) Drożdżowe (13) Spis treści (13) Makaron (12) Płatki owsiane (12) Rabarbar (12) Szparagi (12) Ciecierzyca (10) Fasola (10) Wieprzowina (10) Dieta lekkostrawna (9) Grill (9) Kasza jaglana (9) Pomidory (9) Wołowina (9) Kanapki (8) Na działce (8) Soczewica (8) Bakłażan (7) II faza South Beach (7) Jagnięcina (7) Kasza manna (7) Kasza pęczak (7) Śledzie (7) Jarmuż (6) Przetwory (6) Wędlina (6) Cukinia (5) Inne (5) Kalafior (5) Kapusta (5) Weekendowa cukiernia (5) konfitury (5) Bób (4) Cielęcina (4) Gordon Ramsay (4) Kasza jęczmienna (4) Wiśnie (4) Jagody (3) Lody (3) Tajine (3) Wykorzystanie białek (3) Wykorzystanie żółtek (3) Gęsina (2) III faza South Beach (2) Jeżyny (2) Królik (2) Maliny (2) Pizza (2) Z szybkowaru (2) Zupa (2) Bataty (1) Botwinka (1) Chia (1) Dziczyzna (1) Kaczka (1) Kasza bulgur (1) Kasza gryczana (1) Kasza kukurydziana (1) Kasza owsiana (1) Komosa ryżowa (1) Mleko kokosowe (1) Perliczka (1) Weekedowa Piekarnia (1) Weekendowa piekarnia (1) Wolnowar (1)