Śledzie w sosie śmietanowo - musztardowym





Zdecydowanie pyszne śledzie. W smacznym sosie śmietanowo - musztardowym. Tak prostym do zrobienia, że prościej już się nie da. Zasada jest taka: śledzie pływają w sosie, a sos składa się z równej części musztardy ziarnistej, majonezu i śmietany (używam 9%, ale można też użyć jogurtu naturalnego). Niektórzy mawiają, że z szacunku do śledzia należy podać dobrze schłodzoną czystą. Nie trzeba, ale można :)

Śledzie w sosie śmietanowo - musztardowym

Składniki:
  • 6 solonych filetów śledziowych - matjasów (400g), można dać nawet 8 szt. (bo sosu jest sporo)
  • 4 łyżki (60 ml/1/4 szklanki) kwaśnej, gęstej śmietany np. 9 lub 12% (można zastąpić jogurtem)
  • 4 łyżki (60 ml/1/4 szklanki) majonezu
  • 4 łyżki (60 ml/1/4 szklanki) musztardy ziarnistej np. francuskiej albo meksykańskiej (nieco ostrzejsza wersja, bardzo smaczna)
  • opcjonalnie: 1 łyżka ostrej musztardy dijon
Wykonanie:

Śledzie, najlepiej z beczki, wymoczyć w zimnej wodzie aż do utraty słonego posmaku - zmieniając 2 lub 3 razy wodę. Trwa do kilka godzin, śledzie można zostawić do wymoczenia na całą noc.

Śledzie osączyć, pokroić każdy z filetów na dwie części.

Połączyć składniki sosu: majonez, śmietaną (albo jogurt) i musztardę. Do sosu włożyć śledzie, dokładnie przemieszać, by sos oplótł dokładnie kawałki ryby.

Odstawić na lodówki. Jeść po 2 dobach. Tak, najlepiej tyle poczekać, bo wtedy stają się najlepsze.

Bądź na bieżąco, polub stronę na fb

6 komentarze :

  1. Odpowiedzi
    1. dziwię się, że cała masa osób jest odmiennego zdania ;)

      Usuń
  2. Uwielbiam śledzie:). Z takim sosem jeszcze nie próbowałam. Prezentuje się apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja próbowałam wielu gotowych sosów śmietanowych ze śledziami (bo jakoś sosów jest dużo więcej niż ryby...) i postanowiłam je odtworzyć. Są na pewno dużo zdrowsze :)

      Usuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  4. pyszne ja dodaję łyżeczkę cury do takiej porcji dodatkowo

    OdpowiedzUsuń

 

Translate

Archiwum bloga

Etykiety

Zdrowa dieta (162) Szczególnie polecam (156) Obiad (118) Przekąski i dodatki do dań (117) Bezmięsne (98) Ciasta (88) Boże Narodzenie (87) Impreza (68) Kuchnia polska (67) Zupy (63) Bez jajek (59) Wielkanoc (59) Warzywa (55) Jak zrobić (53) Niski IG (50) Lekkie kolacje (45) Czekolada (44) Śniadania (44) Desery (42) Pesto i pasty do chleba (42) Z piekarnika (36) Dieta bezmleczna (35) Sałatki (32) Grzyby (31) Kurczak (31) Przepisy dla biegaczy (28) Ryby i owoce morza (28) Tanie gotowanie (28) Wiosna (28) Bezglutenowe (27) Ciastka (27) Dania do pracy (26) Jabłka (24) Obiad w 30 minut (23) Szybkie (23) Pieczywo (22) Ryby (22) Serniki (22) Papryka (21) Truskawki (20) Napoje i koktajle (19) Śliwki (18) Kuchnia staropolska (17) Danie główne (15) I faza South Beach (15) Kolacje (15) Przystawka (15) Szpinak (15) W prodiżu (15) Lato (14) Małe słodkości (14) Owoce w roli głównej (14) Spis treści (13) Drożdżowe (12) Dynia (12) Płatki owsiane (12) Rabarbar (12) Makaron (11) Szparagi (11) Ciecierzyca (10) Dieta lekkostrawna (9) Grill (9) Kasza jaglana (9) Wieprzowina (9) Kanapki (8) Na działce (8) Pomidory (8) Bakłażan (7) II faza South Beach (7) Jagnięcina (7) Kasza manna (7) Kasza pęczak (7) Soczewica (7) Wołowina (7) Fasola (6) Przetwory (6) Wędlina (6) Śledzie (6) Cukinia (5) Inne (5) Jarmuż (5) Weekendowa cukiernia (5) konfitury (5) Bób (4) Cielęcina (4) Gordon Ramsay (4) Kalafior (4) Kapusta (4) Kasza jęczmienna (4) Wiśnie (4) Jagody (3) Lody (3) Tajine (3) Wykorzystanie białek (3) Gęsina (2) III faza South Beach (2) Królik (2) Maliny (2) Pizza (2) Wykorzystanie żółtek (2) Z szybkowaru (2) Bataty (1) Botwinka (1) Chia (1) Jeżyny (1) Kaczka (1) Kasza bulgur (1) Kasza gryczana (1) Kasza kukurydziana (1) Kasza owsiana (1) Komosa ryżowa (1) Perliczka (1) Weekedowa Piekarnia (1) Weekendowa piekarnia (1) Wolnowar (1) Zupa (1)