Sałatka z kalafiora z sosem jogurtowo-miętowym




Letnia sałatka z młodego kalafiora, z sosem z odświeżającą miętą, na bazie odtłuszczonego jogurtu greckiego. Kalafior może być tylko zblanszowany (zalany wrzątkiem) bądź lekko podgotowany (2-3 minuty) - tak by pozostał chrupiący. Pasuje do grillowanego lub pieczonego w piekarniku mięsa lub ryby. Do serwowania na zimno.
 
Do zrobienia soosu użyłam odtłuszczonego jogurtu greckiego (tylko 72 kcal/100g i 3% tłuszczu), który jest gęsty i w z powodzeniem zastępuje śmietanę, odrobina majonezu nadaje mu nieco więcej kremowości. Majonez można też zastąpić serkiem mascarpone, albo w ogóle go pominąć.
 
Sałatka z kalafiora z sosem jogurtowo-miętowym

Składniki:
 
  •  0,5 dużego kalafiora lub 1 mały
  • 120 ml chudego jogurtu greckiego (lub naturalnego)
  • 15 ml (1 łyżka) majonezu lub serka mascarpone
  • 2 łyżki posiekanej świeżej mięty
  • 1 ząbek czosnku
  • sól, pieprz

 Wykonanie:

 
Kalafior podzielić na małe różyczki - tylko ich będziemy używać do sałatki. W garnku zagotować osoloną wodę i wrzucić do niego różyczki kalafiora - gotować krótko, 2-3 minuty, w zależności od tego jak duże są różyczki - mają pozostać twarde i chrupiące, pozbywamy się tylko zewnętrznej surowizny. Odcedzić i przestudzić.

 
Sos do kalafiora: czosnek przecisnąć przez praskę lub drobno posiekać, miętę posiekać niedbale, połączyć ze wszystkimi składnikami, doprawić solą i pieprzem.

Sos połączyć z kalafiorem i podawać na zimno.




4 komentarze :

  1. O tak ! kocham chrupiące warzywa z takim sosem:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeśli chodzi o kalafiory, to lubię zapiekane w bułce

      Usuń
  2. Tak tak , czosnkowy jest znakomity do kalafiora:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam taka salatke ! :-) ja w mojej wersji dodaje jeszcze zielony groszek :-)

    OdpowiedzUsuń

 

Translate

Archiwum bloga

Etykiety

Szczególnie polecam (172) Zdrowa dieta (166) Obiad (125) Przekąski i dodatki do dań (123) Bezmięsne (104) Boże Narodzenie (96) Ciasta (92) Kuchnia polska (78) Impreza (75) Jak zrobić (74) Zupy (67) Bez jajek (62) Wielkanoc (62) Warzywa (57) Niski IG (50) Lekkie kolacje (47) Czekolada (45) Śniadania (45) Desery (44) Z piekarnika (43) Pesto i pasty do chleba (42) Dieta bezmleczna (37) Grzyby (34) Sałatki (32) Kurczak (31) Bezglutenowe (30) Ryby i owoce morza (30) Przepisy dla biegaczy (29) Dania do pracy (28) Tanie gotowanie (28) Wiosna (28) Ciastka (27) Obiad w 30 minut (25) Szybkie (25) Jabłka (24) Kuchnia staropolska (23) Serniki (23) Papryka (22) Pieczywo (22) Ryby (22) Truskawki (20) Napoje i koktajle (19) Danie główne (18) Śliwki (18) Kolacje (17) Przystawka (17) W prodiżu (17) I faza South Beach (15) Małe słodkości (15) Szpinak (15) Dynia (14) Lato (14) Owoce w roli głównej (14) Drożdżowe (13) Spis treści (13) Makaron (12) Płatki owsiane (12) Rabarbar (12) Szparagi (12) Ciecierzyca (10) Fasola (10) Wieprzowina (10) Dieta lekkostrawna (9) Grill (9) Kasza jaglana (9) Pomidory (9) Wołowina (9) Kanapki (8) Na działce (8) Soczewica (8) Bakłażan (7) II faza South Beach (7) Jagnięcina (7) Kasza manna (7) Kasza pęczak (7) Śledzie (7) Jarmuż (6) Przetwory (6) Wędlina (6) Cukinia (5) Inne (5) Kalafior (5) Kapusta (5) Weekendowa cukiernia (5) konfitury (5) Bób (4) Cielęcina (4) Gordon Ramsay (4) Kasza jęczmienna (4) Wiśnie (4) Jagody (3) Lody (3) Tajine (3) Wykorzystanie białek (3) Wykorzystanie żółtek (3) Gęsina (2) III faza South Beach (2) Jeżyny (2) Królik (2) Maliny (2) Pizza (2) Z szybkowaru (2) Zupa (2) Bataty (1) Botwinka (1) Chia (1) Dziczyzna (1) Kaczka (1) Kasza bulgur (1) Kasza gryczana (1) Kasza kukurydziana (1) Kasza owsiana (1) Komosa ryżowa (1) Mleko kokosowe (1) Perliczka (1) Weekedowa Piekarnia (1) Weekendowa piekarnia (1) Wolnowar (1)