Kokosowy pudding chia




Nasiona chia, zwane także szałwią hiszpańską, to meksykański odpowiednik rodzimego siemienia lnianego. Ma właściwości żelujące, wystarczy zalać je mlekiem lub innym płynem.

Chia jest nadal raczej słabo znana w Polsce, w zasadzie kupują ją tylko osoby interesujące się zdrową dietą. Chia jest uprawiana w Meksyku i Ameryce Południowej. Jest bardzo zdrowa. To naturalne źródło wielu witamin, minerałów, błonnika, białka. Chia to naturalne źródło kwasów tłuszczowych omega – 3 (30%) i omega – 6 (40%), w optymalnych dla nas proporcjach. Nie warto się jej opierać, tym bardziej, że jest coraz łatwiej dostępna.

Jak smakuje pudding z chia? Jak galaretka, jak dobry deser, choć świetnie smakuje też na śniadanie. Wymaga co najmniej 5-godzinnego pobytu w lodówce, żeby zagęścić płyn. Nasiona chia są łagodne w smaku, lekko orzechowe. Można je wykorzystywać na wiele sposobów. Spróbujcie poniższego. Pudding jest zarówno lekko słodki, jak i kwaśny. Uwaga: jeśli kupisz trawę cytrynową w większej ilości, to niewykorzystane źdźbła możesz zamrozić. Pudding z chia przygotowany na podst. tego przepisu.


Kokosowy pudding z nasionek chia

Składniki (2 porcje):
  • 1/4 szklanki nasion chia
  • 400 ml mleczka kokosowego
  • 1 źdźbło trawy cytrynowej
  • 1 mała limonka
  • 2 łyżki (30 ml) brązowego cukru (lub 2-3 łyżeczki ksylitolu - cukru brzozowego)
  • owoce np. brzoskwinie, nektarynki, maliny do podania
  • opcjonalnie: wiórki kokosowe (do dekoracji)
Wykonanie:

Do garnka wlać mleko kokosowe, zmiażdżyć nożę trawę cytrynową (obraną z wierzchniej, brzydszej warstwy) i dodać do mleka.

Doprowadzić mleko do wrzenia, gotować przez kilka minut, aż trochę odparuje (powinno zostać nieco ponad szklankę). Następnie wyłączyć je i pozostawić z trawą cytrynową na przynajmniej 30 minut. W tym czasie mleko ostygnie i przeniknie dogłębnie aromatem trawy cytrynowej. Mleko odcedzić.

Posłodzić mleko, dodać skórkę otartą z limonki (uprzednio porządnie umytej i sparzonej), a następnie wyciśnąć z niej sok. Wszystko dokładnie wymieszać, dosłodzić jeżeli mleko jest za mało słodkie.

Do garnuszka z mlekiem wsypać nasiona chia. Dobrze zamieszać i odstawić na bok na kwadrans. Po tym czasie ponownie zamieszać pudding i pozostawić na kolejne 15 minut. Po tym czasie przełożyć pudding do naczynek i wstawić do lodówki na całą noc. Podawać ze świeżymi owocami np. brzoskwiniami, malinami; można posypać wiórkami kokosowymi.




2 komentarze :

 

Translate

Archiwum bloga

Etykiety

Szczególnie polecam (172) Zdrowa dieta (166) Obiad (125) Przekąski i dodatki do dań (123) Bezmięsne (104) Boże Narodzenie (96) Ciasta (92) Kuchnia polska (78) Impreza (75) Jak zrobić (74) Zupy (67) Bez jajek (62) Wielkanoc (62) Warzywa (57) Niski IG (50) Lekkie kolacje (47) Czekolada (45) Śniadania (45) Desery (44) Z piekarnika (43) Pesto i pasty do chleba (42) Dieta bezmleczna (37) Grzyby (34) Sałatki (32) Kurczak (31) Bezglutenowe (30) Ryby i owoce morza (30) Przepisy dla biegaczy (29) Dania do pracy (28) Tanie gotowanie (28) Wiosna (28) Ciastka (27) Obiad w 30 minut (25) Szybkie (25) Jabłka (24) Kuchnia staropolska (23) Serniki (23) Papryka (22) Pieczywo (22) Ryby (22) Truskawki (20) Napoje i koktajle (19) Danie główne (18) Śliwki (18) Kolacje (17) Przystawka (17) W prodiżu (17) I faza South Beach (15) Małe słodkości (15) Szpinak (15) Dynia (14) Lato (14) Owoce w roli głównej (14) Drożdżowe (13) Spis treści (13) Makaron (12) Płatki owsiane (12) Rabarbar (12) Szparagi (12) Ciecierzyca (10) Fasola (10) Wieprzowina (10) Dieta lekkostrawna (9) Grill (9) Kasza jaglana (9) Pomidory (9) Wołowina (9) Kanapki (8) Na działce (8) Soczewica (8) Bakłażan (7) II faza South Beach (7) Jagnięcina (7) Kasza manna (7) Kasza pęczak (7) Śledzie (7) Jarmuż (6) Przetwory (6) Wędlina (6) Cukinia (5) Inne (5) Kalafior (5) Kapusta (5) Weekendowa cukiernia (5) konfitury (5) Bób (4) Cielęcina (4) Gordon Ramsay (4) Kasza jęczmienna (4) Wiśnie (4) Jagody (3) Lody (3) Tajine (3) Wykorzystanie białek (3) Wykorzystanie żółtek (3) Gęsina (2) III faza South Beach (2) Jeżyny (2) Królik (2) Maliny (2) Pizza (2) Z szybkowaru (2) Zupa (2) Bataty (1) Botwinka (1) Chia (1) Dziczyzna (1) Kaczka (1) Kasza bulgur (1) Kasza gryczana (1) Kasza kukurydziana (1) Kasza owsiana (1) Komosa ryżowa (1) Mleko kokosowe (1) Perliczka (1) Weekedowa Piekarnia (1) Weekendowa piekarnia (1) Wolnowar (1)