Domowy cukier waniliowy


Zrobienie domowego cukru waniliowego jest bardzo proste. Pękate, miękkie i pachnące laski wanilii najlepiej kupować w internecie, bo wychodzi najtaniej. Polecam kupienie większej ilości np. 20-30 sztuk. Co prawda przechowywane w szufladzie po kilku tygodniach, a na pewno miesiącach tracą wilgoć, ale jest na to sposób: przechować je w lodówce lub w zamrażalniku. Tak, można je zamrozić, a później cieszyć się miękką laską wanilii w ciągu godziny od wyjęcia z zamrażalnika.

Do rzeczy jednak, do cukru. Jest wersja luksusowa i wersja praktyczna. 

Cukier waniliowy, wersja luksusowa

Składniki:

  • 4-5 lasek wanilii
  • 1 duży słoik z zakrętką
  • tyle cukru, ile wejdzie do słoika

Wykonanie:

Laski wanilii przeciąć na pół, wydrążyć miąższ z wanilii i dokładnie połączyć z cukrem, najlepiej w malakserze. Nie miksować jednak na puder, a tylko do połączenia składników. Następnie cukier przesypać do słoika, włożyć do niego przecięte laski wanilii. Szczelnie zakręcić. Po tygodniu cukier jest gotowy. Co jakiś czas można potrząsać słoikiem.

Cukier waniliowy, wersja praktyczna

Składniki:

  • przecięte laski wanilii, bez miąższu
  • cukier lub cukier puder
  • słoik z zakrętką

Wykonanie:

Za każdym razem, gdy używasz miąższu laski wanilii do serników, sera do pierogów, nalewek i innych dań, zostaje Ci zdrewniała część, która również jest pachnąca. Można ją dodać do mleka, lub budyniu, nadając im aromatu, albo takie przecięte laski włożyć do słoika z cukrem, słoik szczelnie zakręcić. Za każdym razem, gdy zostaje nam laska, dodawać ją do cukru. Cukier powinien być gotowy po tygodniu, aby aromat doszedł do całego cukru, laskę można pokroić na 2-3 części i co jakiś czas potrząsać słoikiem.

na zdjęciu wersja "praktyczna"


0 komentarze :

Prześlij komentarz

 

Translate

Archiwum bloga

Etykiety

Szczególnie polecam (174) Zdrowa dieta (166) Obiad (125) Przekąski i dodatki do dań (124) Bezmięsne (104) Boże Narodzenie (96) Ciasta (93) Kuchnia polska (78) Impreza (76) Jak zrobić (76) Zupy (67) Bez jajek (63) Wielkanoc (62) Warzywa (57) Niski IG (50) Lekkie kolacje (47) Czekolada (46) Śniadania (45) Desery (44) Z piekarnika (44) Pesto i pasty do chleba (42) Dieta bezmleczna (37) Grzyby (34) Sałatki (32) Kurczak (31) Bezglutenowe (30) Ryby i owoce morza (30) Przepisy dla biegaczy (29) Dania do pracy (28) Tanie gotowanie (28) Wiosna (28) Ciastka (27) Obiad w 30 minut (25) Szybkie (25) Jabłka (24) Kuchnia staropolska (23) Serniki (23) Papryka (22) Pieczywo (22) Ryby (22) Napoje i koktajle (20) Truskawki (20) Danie główne (18) Przystawka (18) Śliwki (18) Kolacje (17) W prodiżu (17) I faza South Beach (15) Małe słodkości (15) Szpinak (15) Dynia (14) Lato (14) Owoce w roli głównej (14) Drożdżowe (13) Spis treści (13) Makaron (12) Płatki owsiane (12) Rabarbar (12) Szparagi (12) Ciecierzyca (10) Fasola (10) Wieprzowina (10) Dieta lekkostrawna (9) Grill (9) Kasza jaglana (9) Pomidory (9) Wołowina (9) Kanapki (8) Na działce (8) Soczewica (8) Bakłażan (7) II faza South Beach (7) Jagnięcina (7) Kasza manna (7) Kasza pęczak (7) Śledzie (7) Jarmuż (6) Przetwory (6) Wędlina (6) Cukinia (5) Inne (5) Kalafior (5) Kapusta (5) Weekendowa cukiernia (5) konfitury (5) Bób (4) Cielęcina (4) Gordon Ramsay (4) Kasza jęczmienna (4) Wiśnie (4) Jagody (3) Lody (3) Tajine (3) Wykorzystanie białek (3) Wykorzystanie żółtek (3) Gęsina (2) III faza South Beach (2) Jeżyny (2) Królik (2) Maliny (2) Pizza (2) Z szybkowaru (2) Zupa (2) Bataty (1) Botwinka (1) Chia (1) Dziczyzna (1) Kaczka (1) Kasza bulgur (1) Kasza gryczana (1) Kasza kukurydziana (1) Kasza owsiana (1) Komosa ryżowa (1) Mleko kokosowe (1) Perliczka (1) Weekedowa Piekarnia (1) Weekendowa piekarnia (1) Wolnowar (1)