Puree z kalafiora



Dodatek obiadu, zamiast ziemniaków, przynajmniej w mojej kuchni. Warzywo o niskim indeksie glikemicznym, a więc można jeść do woli :). Użyłam mrożonki, w sezonie oczywiście można dać świeży kalafior - średniej wielkości - umyć, podzielić na małe różyczki i dalej postępować jak w przepisie.

Składniki (2 porcje):

450 gram mrożonego kalafiora
bulion (może być z kostki)
2-3 płaskie łyżki gęstej śmietany albo jogurtu (dałam śmietanę 9%)
sól, pieprz, odrobina mielonej gałki muszkatołowej

Wykonanie:

Zamrożony kalafior wrzucamy do wrzącego bulionu (ewentualnie dosalamy - w zależności od bulionu), gotujemy ok. 10 minut - do miękkości. Odcedzamy. Miksujemy (albo przecieramy przez sito), dodajemy sól, pieprz, gałkę i śmietanę. Ponownie miksujemy albo mieszamy.

3 komentarze :

  1. uwielbiam kalafior :)
    P.S. ja też od jakiegoś czasu zwracam uwagę na indeks glikemiczny, od czasu kiedy jem mniej węglowodanów czuję się dużo lżej i lepiej :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. fajne :) a z czym podałaś?

    OdpowiedzUsuń
  3. podawałam z pysznym łososiem z masłem cytrynowo - imbirowym

    OdpowiedzUsuń

 

Translate

Archiwum bloga

Etykiety

Szczególnie polecam (174) Zdrowa dieta (166) Obiad (125) Przekąski i dodatki do dań (124) Bezmięsne (104) Boże Narodzenie (96) Ciasta (93) Kuchnia polska (78) Impreza (76) Jak zrobić (76) Zupy (67) Bez jajek (63) Wielkanoc (62) Warzywa (57) Niski IG (50) Lekkie kolacje (47) Czekolada (46) Śniadania (45) Desery (44) Z piekarnika (44) Pesto i pasty do chleba (42) Dieta bezmleczna (37) Grzyby (34) Sałatki (32) Kurczak (31) Bezglutenowe (30) Ryby i owoce morza (30) Przepisy dla biegaczy (29) Dania do pracy (28) Tanie gotowanie (28) Wiosna (28) Ciastka (27) Obiad w 30 minut (25) Szybkie (25) Jabłka (24) Kuchnia staropolska (23) Serniki (23) Papryka (22) Pieczywo (22) Ryby (22) Napoje i koktajle (20) Truskawki (20) Danie główne (18) Przystawka (18) Śliwki (18) Kolacje (17) W prodiżu (17) I faza South Beach (15) Małe słodkości (15) Szpinak (15) Dynia (14) Lato (14) Owoce w roli głównej (14) Drożdżowe (13) Spis treści (13) Makaron (12) Płatki owsiane (12) Rabarbar (12) Szparagi (12) Ciecierzyca (10) Fasola (10) Wieprzowina (10) Dieta lekkostrawna (9) Grill (9) Kasza jaglana (9) Pomidory (9) Wołowina (9) Kanapki (8) Na działce (8) Soczewica (8) Bakłażan (7) II faza South Beach (7) Jagnięcina (7) Kasza manna (7) Kasza pęczak (7) Śledzie (7) Jarmuż (6) Przetwory (6) Wędlina (6) Cukinia (5) Inne (5) Kalafior (5) Kapusta (5) Weekendowa cukiernia (5) konfitury (5) Bób (4) Cielęcina (4) Gordon Ramsay (4) Kasza jęczmienna (4) Wiśnie (4) Jagody (3) Lody (3) Tajine (3) Wykorzystanie białek (3) Wykorzystanie żółtek (3) Gęsina (2) III faza South Beach (2) Jeżyny (2) Królik (2) Maliny (2) Pizza (2) Z szybkowaru (2) Zupa (2) Bataty (1) Botwinka (1) Chia (1) Dziczyzna (1) Kaczka (1) Kasza bulgur (1) Kasza gryczana (1) Kasza kukurydziana (1) Kasza owsiana (1) Komosa ryżowa (1) Mleko kokosowe (1) Perliczka (1) Weekedowa Piekarnia (1) Weekendowa piekarnia (1) Wolnowar (1)