Trufle czekoladowe



Proste. Pyszne. Czekoladowe z nutką mięty. Dobre w towarzystwie filiżanki kawy z mlekiem. Z podanej ilości wyszło mi 11 małych trufli. Jak na moje oko 5,5 porcji, bo słodycz tę należy spożywać w małych dawkach :)

Składniki:

100 g gorzkiej czekolady
5 łyżek i 1 łyżeczka śmietany kremówki 30 albo 36% (ok. 64 ml)
1/4 łyżeczki kropel miętowych*
1 łyżka płatków migdałowych
2 łyżeczki mielonych migdałów (mączki migdałowej)**
gorzkie kakao do obtoczenia trufli

Wykonanie:

Do b. małego garnka wlać śmietanę, wrzucić połamaną czekoladę oraz krople miętowe. Włączyć mały gaz pod garnkiem i podgrzewać aż powstanie jednolita masa (cały czas mieszać).

Odstawić. Płatki migdałowe podprażyć na suchej patelni (do lekkiego zbrązowienia), dodać do masy czekoladowej. Dodać także mielone migdały, dobrze wymieszać z masą czekoladową.

Po ostygnięciu włożyć do lodówki do stwardnienia (dla takiej ilości wystarczy godzina). Łyżeczką wyjmować zastygłą masę czekoladową, formować kulki. Obtaczać w gorzkim kakao. Przechowywać w lodówce.

*oczywiście jak ktoś ma może dać ekstrakt miętowy, ja daję krople miętowe Herbapol, doskonale sprawdzają się w kuchni

**mielone migdały wchłaniają nieco płynu, w razie braku tego składnika zmniejszyłabym odrobinę ilość kremówki lub dodała mielone herbatniki - np. Digestive


6 komentarze :

  1. Bez skrupułów powiem - poproszę o kilka :))))))

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudnie wyglądają;) nie ma to jak małe co nie co:)

    OdpowiedzUsuń
  3. trufelka daj mi kochana oj daj ;) a nawet dwa :)

    OdpowiedzUsuń
  4. NIemal identyczne, jak te, które kiedyś robiłam (chodzi mi o samą masę). mmm, dobre :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Trufeeelkiiiiii!
    Mniam mniam mniam:>
    Pozdróweczka, Olcik.

    OdpowiedzUsuń

 

Translate

Archiwum bloga

Etykiety

Szczególnie polecam (174) Zdrowa dieta (166) Obiad (125) Przekąski i dodatki do dań (124) Bezmięsne (104) Boże Narodzenie (96) Ciasta (93) Kuchnia polska (78) Impreza (76) Jak zrobić (76) Zupy (67) Bez jajek (63) Wielkanoc (62) Warzywa (57) Niski IG (50) Lekkie kolacje (47) Czekolada (46) Śniadania (45) Desery (44) Z piekarnika (44) Pesto i pasty do chleba (42) Dieta bezmleczna (37) Grzyby (34) Sałatki (32) Kurczak (31) Bezglutenowe (30) Ryby i owoce morza (30) Przepisy dla biegaczy (29) Dania do pracy (28) Tanie gotowanie (28) Wiosna (28) Ciastka (27) Obiad w 30 minut (25) Szybkie (25) Jabłka (24) Kuchnia staropolska (23) Serniki (23) Papryka (22) Pieczywo (22) Ryby (22) Napoje i koktajle (20) Truskawki (20) Danie główne (18) Przystawka (18) Śliwki (18) Kolacje (17) W prodiżu (17) I faza South Beach (15) Małe słodkości (15) Szpinak (15) Dynia (14) Lato (14) Owoce w roli głównej (14) Drożdżowe (13) Spis treści (13) Makaron (12) Płatki owsiane (12) Rabarbar (12) Szparagi (12) Ciecierzyca (10) Fasola (10) Wieprzowina (10) Dieta lekkostrawna (9) Grill (9) Kasza jaglana (9) Pomidory (9) Wołowina (9) Kanapki (8) Na działce (8) Soczewica (8) Bakłażan (7) II faza South Beach (7) Jagnięcina (7) Kasza manna (7) Kasza pęczak (7) Śledzie (7) Jarmuż (6) Przetwory (6) Wędlina (6) Cukinia (5) Inne (5) Kalafior (5) Kapusta (5) Weekendowa cukiernia (5) konfitury (5) Bób (4) Cielęcina (4) Gordon Ramsay (4) Kasza jęczmienna (4) Wiśnie (4) Jagody (3) Lody (3) Tajine (3) Wykorzystanie białek (3) Wykorzystanie żółtek (3) Gęsina (2) III faza South Beach (2) Jeżyny (2) Królik (2) Maliny (2) Pizza (2) Z szybkowaru (2) Zupa (2) Bataty (1) Botwinka (1) Chia (1) Dziczyzna (1) Kaczka (1) Kasza bulgur (1) Kasza gryczana (1) Kasza kukurydziana (1) Kasza owsiana (1) Komosa ryżowa (1) Mleko kokosowe (1) Perliczka (1) Weekedowa Piekarnia (1) Weekendowa piekarnia (1) Wolnowar (1)