Mus rybny w wersji azjatyckiej - do kanapek i faszerowania jajek



Delikatny mus kanapkowy w odchudzonej wersji, z delikatną egzotyczną nutą. Może zasmakować nawet osobom nie lubiącym eksperymentów kulinarnych (przetestowane :) ). Sprawdził się zarówno jako farsz do jajek, jak i na kanapki. Jeśli faszerujemy jajka, do musu można dodać także żółtka, ale można je też wykorzystać do pysznej tarty na kruchym, cynamonowym spodzie. Przepis na mus pochodzi z książki "Ryba z fantazją", z niewielkimi zmianami.

Mus rybny w wersji azjatyckiej - do kanapek i faszerowania jajek

Składniki:

  • 1 duża wędzona ryba albo 2 małe (sieja, pstrąg albo pstrąg źródlany, w sumie ok. 500g, co daje ok. 350-400g mięsa rybiego)
  • 1 pęczek szczypiorku (mały)
  • kawałek świeżego imbiru (ok. 2 cm) 
  • 100 g twarożku białego ziarnistego - razem ze śmietanką (w oryginale: kwaśna śmietana)
  • 2 łyżeczki wasabi (japoński zielony chrzan, z tubki) - dałam 1 [z jego braku można zastąpić świeżo tartym chrzanem albo kremowym chrzanem ze słoika - bez octu]
  • 2 łyżeczki soku z limonek (zastępczo może być sok z cytryny)
  • sól, pieprz

Wykonanie:

Od ryby odkroić głowę. Rybę obrać ze skóry i oczyścić z ości.

Szczypiorek umyć, otrzepać z wody i drobno pokroić. Imbir obrać i bardzo drobno posiekać
W niedużym malakserze zmiksować serek na gładką pastę, a następnie dodać rybę, wasabi, imbir i sok z limonki i także zmiksować. Mus doprawić solą/pieprzem. Dodać drobno posiekany szczypiorek, część zachowując do dekoracji.

a w tle kanapka z chleba chrupkiego z musem rybnym



2 komentarze :

  1. Faszerowane jajka zawsze z przyjemnością zjem:)
    Twoje podane po królewsku:)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też, chociaż z robieniem już gorzej ;)

      Usuń

 

Translate

Archiwum bloga

Etykiety

Szczególnie polecam (174) Zdrowa dieta (166) Obiad (125) Przekąski i dodatki do dań (124) Bezmięsne (104) Boże Narodzenie (96) Ciasta (93) Kuchnia polska (78) Impreza (76) Jak zrobić (76) Zupy (67) Bez jajek (63) Wielkanoc (62) Warzywa (57) Niski IG (50) Lekkie kolacje (47) Czekolada (46) Śniadania (45) Desery (44) Z piekarnika (44) Pesto i pasty do chleba (42) Dieta bezmleczna (37) Grzyby (34) Sałatki (32) Kurczak (31) Bezglutenowe (30) Ryby i owoce morza (30) Przepisy dla biegaczy (29) Dania do pracy (28) Tanie gotowanie (28) Wiosna (28) Ciastka (27) Obiad w 30 minut (25) Szybkie (25) Jabłka (24) Kuchnia staropolska (23) Serniki (23) Papryka (22) Pieczywo (22) Ryby (22) Napoje i koktajle (20) Truskawki (20) Danie główne (18) Przystawka (18) Śliwki (18) Kolacje (17) W prodiżu (17) I faza South Beach (15) Małe słodkości (15) Szpinak (15) Dynia (14) Lato (14) Owoce w roli głównej (14) Drożdżowe (13) Spis treści (13) Makaron (12) Płatki owsiane (12) Rabarbar (12) Szparagi (12) Ciecierzyca (10) Fasola (10) Wieprzowina (10) Dieta lekkostrawna (9) Grill (9) Kasza jaglana (9) Pomidory (9) Wołowina (9) Kanapki (8) Na działce (8) Soczewica (8) Bakłażan (7) II faza South Beach (7) Jagnięcina (7) Kasza manna (7) Kasza pęczak (7) Śledzie (7) Jarmuż (6) Przetwory (6) Wędlina (6) Cukinia (5) Inne (5) Kalafior (5) Kapusta (5) Weekendowa cukiernia (5) konfitury (5) Bób (4) Cielęcina (4) Gordon Ramsay (4) Kasza jęczmienna (4) Wiśnie (4) Jagody (3) Lody (3) Tajine (3) Wykorzystanie białek (3) Wykorzystanie żółtek (3) Gęsina (2) III faza South Beach (2) Jeżyny (2) Królik (2) Maliny (2) Pizza (2) Z szybkowaru (2) Zupa (2) Bataty (1) Botwinka (1) Chia (1) Dziczyzna (1) Kaczka (1) Kasza bulgur (1) Kasza gryczana (1) Kasza kukurydziana (1) Kasza owsiana (1) Komosa ryżowa (1) Mleko kokosowe (1) Perliczka (1) Weekedowa Piekarnia (1) Weekendowa piekarnia (1) Wolnowar (1)