Pasta z pieczonych szparagów i koperku



Smaczna, sezonowa pasta do chleba z pieczonych szparagów, z wyraźną nutą koperkową. Warto zrobić zanim skończy się sezon.

Można jeść do chleba (ten na zdjęciu to najprostszy chleb bez zagniatania) np. z rzodkiewką czy awokado i ewentualnie serem/ wędliną i innymi ulubionymi dodatkami, albo podawać z warzywami/plackami warzywnymi. Przepis z bloga Ani - sojaturobie.

Pasta z pieczonych szparagów i koperku

Składniki:

  • 0,5 kg pęczek zielonych szparagów
  • duża garść świeżego szpinaku lub roszponki
  • 3 pełne łyżki posiekanego koperku
  • 1-2 ząbki czosnku
  • łyżka soku z cytryny
  • 3 łyżki oleju
  • sól, opcjonalnie pieprz

Wykonanie:

Każdego szparaga po kolei przytrzymać za końce, złamać (szparag sam się złamie w odpowiednim miejscu) , odrzucam oderwane końcówki (to ok. 1/3 szparaga), właściwe części opłukać, otrzepać z wody, wyłożyć do naczynia żaroodpornego (najlepiej jedną warstwą), polać olejem i oprószyć solą, wymieszać i upiec w piekarniku nagrzanym do ok. 200 st C przez ok. 25 minut lub nieco dłużej, aż staną się szkliste i lekko się przypieką, w trakcie wymieszać dwa razy. Na 3 minuty przed końcem pieczenia dorzucić wypłukane liście szpinaku bez łodyg (albo roszponki) i posiekany koperek, porządnie wymieszać, by ostatnie dodatki były nawilżone sosem. Gdy liście zmiękną, wyłożyć z piekarnika, wystudzić.

Wrzucić całość do blendera (razem z sosem, który warzywa puszczą podczas pieczenia), dodać nieco soku z cytryny i przeciśnięty przez praskę czosnek, zmiksować na pastę.

Jeśli macie mały blender lub taki o małej mocy, pokrójcie szparagi na mniejsze kawałki i stopniowo dorzucajcie w trakcie miksowania.

Na koniec doprawić jeszcze solą, smak można zaostrzyć pieprzem lub chili. Przechowywać w lodówce w zamkniętym słoiku.




0 komentarze :

Prześlij komentarz

 

Translate

Archiwum bloga

Etykiety

Szczególnie polecam (172) Zdrowa dieta (166) Obiad (125) Przekąski i dodatki do dań (123) Bezmięsne (104) Boże Narodzenie (96) Ciasta (92) Kuchnia polska (78) Impreza (75) Jak zrobić (74) Zupy (67) Bez jajek (62) Wielkanoc (62) Warzywa (57) Niski IG (50) Lekkie kolacje (47) Czekolada (45) Śniadania (45) Desery (44) Z piekarnika (43) Pesto i pasty do chleba (42) Dieta bezmleczna (37) Grzyby (34) Sałatki (32) Kurczak (31) Bezglutenowe (30) Ryby i owoce morza (30) Przepisy dla biegaczy (29) Dania do pracy (28) Tanie gotowanie (28) Wiosna (28) Ciastka (27) Obiad w 30 minut (25) Szybkie (25) Jabłka (24) Kuchnia staropolska (23) Serniki (23) Papryka (22) Pieczywo (22) Ryby (22) Truskawki (20) Napoje i koktajle (19) Danie główne (18) Śliwki (18) Kolacje (17) Przystawka (17) W prodiżu (17) I faza South Beach (15) Małe słodkości (15) Szpinak (15) Dynia (14) Lato (14) Owoce w roli głównej (14) Drożdżowe (13) Spis treści (13) Makaron (12) Płatki owsiane (12) Rabarbar (12) Szparagi (12) Ciecierzyca (10) Fasola (10) Wieprzowina (10) Dieta lekkostrawna (9) Grill (9) Kasza jaglana (9) Pomidory (9) Wołowina (9) Kanapki (8) Na działce (8) Soczewica (8) Bakłażan (7) II faza South Beach (7) Jagnięcina (7) Kasza manna (7) Kasza pęczak (7) Śledzie (7) Jarmuż (6) Przetwory (6) Wędlina (6) Cukinia (5) Inne (5) Kalafior (5) Kapusta (5) Weekendowa cukiernia (5) konfitury (5) Bób (4) Cielęcina (4) Gordon Ramsay (4) Kasza jęczmienna (4) Wiśnie (4) Jagody (3) Lody (3) Tajine (3) Wykorzystanie białek (3) Wykorzystanie żółtek (3) Gęsina (2) III faza South Beach (2) Jeżyny (2) Królik (2) Maliny (2) Pizza (2) Z szybkowaru (2) Zupa (2) Bataty (1) Botwinka (1) Chia (1) Dziczyzna (1) Kaczka (1) Kasza bulgur (1) Kasza gryczana (1) Kasza kukurydziana (1) Kasza owsiana (1) Komosa ryżowa (1) Mleko kokosowe (1) Perliczka (1) Weekedowa Piekarnia (1) Weekendowa piekarnia (1) Wolnowar (1)