Tatar z łososia, z mango i awokado


 

Kanapka z tatarem z mieszanki surowego i wędzonego łososia, w połączeniu z sosem mango i awokado powoduje prawdziwą eksplozję. Mówię Wam, jakie to jest pyszne! Połączenie łososia i mango jest absolutnie wybitne. Zresztą nie pierwszy raz łączę mango w sposób nieoczywisty. Zobacz TU inną propozycję na kanapkę z gotowanym kurczakiem, warzywami i mango.

Kanapkę z tatarem jadłam na kolację, ale można też podać ją jako przekąskę na przyjęciu. Na pewno Wasi goście zjedzą wszystko i poproszą Was o przepis.

Myślę, że taki tatar z dodatkami może okazać się także świetną propozycją na wielkanocne menu. 

Ten fantastyczny przepis na tatar i resztę zamieścił mój znajomy na swoim fb, jak się później okazało, to przepis Kingi Paruzel, uczestniczki programu MasterChef. W oryginale potrzebne są krążki do ładnego ułożenia warstw i zrobienia idealnego, okrągłego, spodu z chleba. Nie posiadając takiego specjalistycznego sprzętu, skomponowałam zwykłą kanapkę, zachowując warstwy.

Robiłam wersję na ostro, dlatego mango zmiksowałam z chili. Jeśli macie taką możliwość, kupcie łososia wędzonego w kawałku, a nie w plastrach lub "ścinkach', jest smaczniejszy.

Tatar z łososia, z mango i awokado

Składniki na 2 porcje:


  • 100 g wędzonego łososia + 100 g surowego łososia
  • 1 dojrzałe awokado
  • 1 malutka cebula szalotka (albo kawałek innej, raczej łagodnej, np. cukrowej)
  • 1 średniej wielkości mango
  • sok z połowy limonki
  • świeży koperek albo papryczka chili (w wersji na ostro, ilość wg uznania)
  • 2 duże kromki chleba żytniego na zakwasie
  • sól kamienna albo różowa himalajska
  • pieprz czarny, świeżo mielony

Wykonanie:

Miąższ awokado pokroić w kostkę, skropić sokiem z limonki, posypać solą i wymieszać z drobno posiekaną cebulą szalotką.

W osobnej misce połączyć obrane i pokrojone w kostkę mango wraz z drobno posiekanym koperkiem. W wersji na ostro należy owoc wymieszać z posiekanym chili. Można też (ja tak zrobiłam) połowę mango zmiksować blenderem "żyrafą", a resztę posiekać.

Oba rodzaje łososia, świeżego i wędzonego, obrane ze skóry, drobno posiekać i oprószyć pieprzem, najlepiej świeżo zmielonym.

Jeśli używasz krążków ("ringów"): z kromek chleba wykroić 2 krążki za pomocą ringów, w których układamy warstwy: przygotowane awokado, łososia i mango. Jeśli mango jest płynne, można też położyć je na awokado.

Jeśli robisz kanapkę: na kromkach chleba wyłożyć po równo warstwę awokado, sos z mango i łososia.

Włożyć na minimum 30 minut do lodówki, aby smaki dobrze się połączyły.





1 komentarze :

  1. Dobre to za mało powiedziane. Pyszne! Biliśmy się o ostatnią porcję

    Wesołych Świąt. Agnieszka

    OdpowiedzUsuń

 

Translate

Archiwum bloga

Etykiety

Szczególnie polecam (174) Zdrowa dieta (166) Obiad (125) Przekąski i dodatki do dań (124) Bezmięsne (104) Boże Narodzenie (96) Ciasta (93) Kuchnia polska (78) Impreza (76) Jak zrobić (76) Zupy (67) Bez jajek (63) Wielkanoc (62) Warzywa (57) Niski IG (50) Lekkie kolacje (47) Czekolada (46) Śniadania (45) Desery (44) Z piekarnika (44) Pesto i pasty do chleba (42) Dieta bezmleczna (37) Grzyby (34) Sałatki (32) Kurczak (31) Bezglutenowe (30) Ryby i owoce morza (30) Przepisy dla biegaczy (29) Dania do pracy (28) Tanie gotowanie (28) Wiosna (28) Ciastka (27) Obiad w 30 minut (25) Szybkie (25) Jabłka (24) Kuchnia staropolska (23) Serniki (23) Papryka (22) Pieczywo (22) Ryby (22) Napoje i koktajle (20) Truskawki (20) Danie główne (18) Przystawka (18) Śliwki (18) Kolacje (17) W prodiżu (17) I faza South Beach (15) Małe słodkości (15) Szpinak (15) Dynia (14) Lato (14) Owoce w roli głównej (14) Drożdżowe (13) Spis treści (13) Makaron (12) Płatki owsiane (12) Rabarbar (12) Szparagi (12) Ciecierzyca (10) Fasola (10) Wieprzowina (10) Dieta lekkostrawna (9) Grill (9) Kasza jaglana (9) Pomidory (9) Wołowina (9) Kanapki (8) Na działce (8) Soczewica (8) Bakłażan (7) II faza South Beach (7) Jagnięcina (7) Kasza manna (7) Kasza pęczak (7) Śledzie (7) Jarmuż (6) Przetwory (6) Wędlina (6) Cukinia (5) Inne (5) Kalafior (5) Kapusta (5) Weekendowa cukiernia (5) konfitury (5) Bób (4) Cielęcina (4) Gordon Ramsay (4) Kasza jęczmienna (4) Wiśnie (4) Jagody (3) Lody (3) Tajine (3) Wykorzystanie białek (3) Wykorzystanie żółtek (3) Gęsina (2) III faza South Beach (2) Jeżyny (2) Królik (2) Maliny (2) Pizza (2) Z szybkowaru (2) Zupa (2) Bataty (1) Botwinka (1) Chia (1) Dziczyzna (1) Kaczka (1) Kasza bulgur (1) Kasza gryczana (1) Kasza kukurydziana (1) Kasza owsiana (1) Komosa ryżowa (1) Mleko kokosowe (1) Perliczka (1) Weekedowa Piekarnia (1) Weekendowa piekarnia (1) Wolnowar (1)