Syrop z rabarbaru


Syrop z rabarbaru robi się niezwykle prosto i wymaga minimum pracy. Otrzymujemy dwa produkty: syrop z rabarbaru oraz dżem/mus rabarbarowy, który można użyć do naleśników na słodko, posmarować nim chałkę, czy dać do porannej owsianki/jaglanki.

Do czego użyć syropu z rabarbaru? Najprościej rozcieńczyć go wodą mniej więcej w proporcji 1:5 (lub wg uznania) i pić jako pyszny, słodki, jednak z lekką nutą kwasowości, napój. Bardzo polecam!

Super jest też lemoniada rabarbarowa: zmieszać w równych proporcjach syrop z rabarbaru i sok z cytryny. Rozcieńczyć zimną wodą, można dodać kilka listków mięty lub melisy i parę kostek lodu, ewentualnie dosłodzić. 

Z podanych składników wychodzi ok. pół litra syropu. Inspirowane tym przepisem.

Syrop z rabarbaru

Składniki:
1 szklanka =250 ml
  • 5 sporych łodyg rabarbaru (650 g)
  • 1 szklanka wody
  • 1 szklanka cukru
dodatkowo: gaza (do kupienia za grosze w aptece), miska, durszlak i garnek, butelka lub słoik

Wykonanie:

Rabarbar umyć, odciąć końce, pokroić na małe kawałeczki. Włożyć do średniej wielkości garnka, zasypać cukrem. Odstawić na co najmniej 2 godziny, a najlepiej całą noc. Rabarbar puści wówczas sok.

Dodać szklankę wody i gotować przez 20-25 minut, aż rabarbar będzie zupełnie miękki, a syrop zagęszczony.

Durszlak wyłożyć gazą, złożoną kilkukrotnie, odcedzić rabarbar do miski, aż prawie cały płyn się w niej znajdzie. Resztę dokładnie odcisnąć poprzez gazę. Syrop przelać do butelki albo słoika i zakręcić. Można przechowywać w lodówce przez dłuższy czas.

Mus z rabarbaru przełożyć do miseczki albo słoika i także przechowywać w lodówce.

MOŻLIWE MODYFIKACJE:

- pod koniec gotowania syropu dodać kilka gałązek tymianku lub bazylii
- na początku gotowania dodać kilka plasterków imbiru lub kilka dużych kawałków skórki z pomarańczy
- dodać kilka łyżeczek wody z pomarańczy albo różanej, do gotowego już syropu







Spodobało ci się? Polub mnie

2 komentarze :

 

Translate

Archiwum bloga

Etykiety

Szczególnie polecam (174) Zdrowa dieta (166) Obiad (125) Przekąski i dodatki do dań (124) Bezmięsne (104) Boże Narodzenie (96) Ciasta (93) Kuchnia polska (78) Impreza (76) Jak zrobić (76) Zupy (67) Bez jajek (63) Wielkanoc (62) Warzywa (57) Niski IG (50) Lekkie kolacje (47) Czekolada (46) Śniadania (45) Desery (44) Z piekarnika (44) Pesto i pasty do chleba (42) Dieta bezmleczna (37) Grzyby (34) Sałatki (32) Kurczak (31) Bezglutenowe (30) Ryby i owoce morza (30) Przepisy dla biegaczy (29) Dania do pracy (28) Tanie gotowanie (28) Wiosna (28) Ciastka (27) Obiad w 30 minut (25) Szybkie (25) Jabłka (24) Kuchnia staropolska (23) Serniki (23) Papryka (22) Pieczywo (22) Ryby (22) Napoje i koktajle (20) Truskawki (20) Danie główne (18) Przystawka (18) Śliwki (18) Kolacje (17) W prodiżu (17) I faza South Beach (15) Małe słodkości (15) Szpinak (15) Dynia (14) Lato (14) Owoce w roli głównej (14) Drożdżowe (13) Spis treści (13) Makaron (12) Płatki owsiane (12) Rabarbar (12) Szparagi (12) Ciecierzyca (10) Fasola (10) Wieprzowina (10) Dieta lekkostrawna (9) Grill (9) Kasza jaglana (9) Pomidory (9) Wołowina (9) Kanapki (8) Na działce (8) Soczewica (8) Bakłażan (7) II faza South Beach (7) Jagnięcina (7) Kasza manna (7) Kasza pęczak (7) Śledzie (7) Jarmuż (6) Przetwory (6) Wędlina (6) Cukinia (5) Inne (5) Kalafior (5) Kapusta (5) Weekendowa cukiernia (5) konfitury (5) Bób (4) Cielęcina (4) Gordon Ramsay (4) Kasza jęczmienna (4) Wiśnie (4) Jagody (3) Lody (3) Tajine (3) Wykorzystanie białek (3) Wykorzystanie żółtek (3) Gęsina (2) III faza South Beach (2) Jeżyny (2) Królik (2) Maliny (2) Pizza (2) Z szybkowaru (2) Zupa (2) Bataty (1) Botwinka (1) Chia (1) Dziczyzna (1) Kaczka (1) Kasza bulgur (1) Kasza gryczana (1) Kasza kukurydziana (1) Kasza owsiana (1) Komosa ryżowa (1) Mleko kokosowe (1) Perliczka (1) Weekedowa Piekarnia (1) Weekendowa piekarnia (1) Wolnowar (1)