Owsianka na soku jabłkowym z rozmarynem i sosem truskawkowym



Owsiankę jem prawie codziennie, ale są to zwykle płatki gotowane na wodzie, z dodatkiem domowej konfitury od babci, a ostatnio, ze świeżymi owocami - truskawkami, malinami czy jagodami. To wersja na szybko.

Przepis na owsiankę na soku jabłkowym z rozmarynem nie wymaga dużo więcej czasu na przygotowanie, ale za to wymaga posiadania w domu większej ilości składników. Muszę przyznać, że owsianka jest słodka, a nie zawiera przecież żadnego innego cukru, niż ten z owoców. Jabłko w połączeniu z żywicznym aromatem rozmarynu to strzał w dziesiątkę. Każdy wielbiciel nowych smaków i nietypowego łączenia składników, powinien dać się namówić na zrobienie tej owsianki. Do tego spora ilość sosu truskawkowego - czyli dojrzałych, słodkich truskawek, zmiksowanych z listkami mięty bądź melisy. Niebo w gębie. Inspiracją był przepis Grzegorza Łapanowskiego

Uwaga: jedna porcja poniżej - z 30 g płatków - jest przewidziana dla osoby (kobiety) jedzącej co 3 godziny i pracującej umysłowo, a nie fizycznie :) Na większy głód, bądź dla mężczyzny, przewidziałabym po 40 - 50 g płatków na osobę. Wtedy można dać nieco więcej soku i wody.

Owsianka na soku jabłkowym z rozmarynem i sosem truskawkowym

Składniki: 2 porcje

  • 60 g płatków owsianych
  • 0,75 szklanki świeżo wyciśniętego soku jabłkowego
  • 0,75 szklanki wody (lub nieco mniej, jeśli owsianka ma być gęsta)
  • 1 gałązka świeżego rozmarynu
  • opcjonalnie: 20 g płatków migdałów lub pokrojonych słupków migdałów - zrumienić na suchej patelni

Sos truskawkowy:

  • 300 g dojrzałych, słodkich truskawek
  • garść listków świeżej mięty lub melisy

Wykonanie:

Odważyć płatki, gotować je do zgęstnienia i rozgotowania płatków w soku i wodzie z dodaną gałązką rozmarynu. Zajmie to około 10 minut. Wyjąć i wyrzucić rozmaryn.

W czasie gotowania owsianki, umyć truskawki, pozbawić je szypułek, włożyć do malaksera wraz z garścią listków mięty, najlepiej nieco wcześniej posiekanych. Zmiksować na gładki sos.


Płatki owsiane wyłożyć do głębokiego talerza, polać połową sosu truskawkowego. Można posypać płatkami migdałów.

Smacznego!

Wskazówka:

druga porcja, jeśli nie jest zjedzona od razu, wchłonie cały płyn. Odgrzewając, wystarczy dodać trochę wody, by ją rozcieńczyć.

Wartość kaloryczna 1 porcji owianki z powyższego przepisu, przygotowanej na bazie 30 g płatków, wraz z połową sosu, to 222 kcal; z 10 g płatków migdałów na porcję - całość 279 kcal.


Szukasz pomysłów na owsiankę? Zajrzyj do zakładki "płatki owsiane", wśród nich:

Owsianka z karmelizowanymi truskawkami

Koktajl owsiany na wynos z truskawkami i nektarynkami




1 komentarze :

  1. Ciekawy pomysł na zamiennik tradycyjnej owsianki na widzie :)

    OdpowiedzUsuń

 

Translate

Archiwum bloga

Etykiety

Szczególnie polecam (172) Zdrowa dieta (166) Obiad (125) Przekąski i dodatki do dań (123) Bezmięsne (104) Boże Narodzenie (96) Ciasta (92) Kuchnia polska (78) Impreza (75) Jak zrobić (74) Zupy (67) Bez jajek (62) Wielkanoc (62) Warzywa (57) Niski IG (50) Lekkie kolacje (47) Czekolada (45) Śniadania (45) Desery (44) Z piekarnika (43) Pesto i pasty do chleba (42) Dieta bezmleczna (37) Grzyby (34) Sałatki (32) Kurczak (31) Bezglutenowe (30) Ryby i owoce morza (30) Przepisy dla biegaczy (29) Dania do pracy (28) Tanie gotowanie (28) Wiosna (28) Ciastka (27) Obiad w 30 minut (25) Szybkie (25) Jabłka (24) Kuchnia staropolska (23) Serniki (23) Papryka (22) Pieczywo (22) Ryby (22) Truskawki (20) Napoje i koktajle (19) Danie główne (18) Śliwki (18) Kolacje (17) Przystawka (17) W prodiżu (17) I faza South Beach (15) Małe słodkości (15) Szpinak (15) Dynia (14) Lato (14) Owoce w roli głównej (14) Drożdżowe (13) Spis treści (13) Makaron (12) Płatki owsiane (12) Rabarbar (12) Szparagi (12) Ciecierzyca (10) Fasola (10) Wieprzowina (10) Dieta lekkostrawna (9) Grill (9) Kasza jaglana (9) Pomidory (9) Wołowina (9) Kanapki (8) Na działce (8) Soczewica (8) Bakłażan (7) II faza South Beach (7) Jagnięcina (7) Kasza manna (7) Kasza pęczak (7) Śledzie (7) Jarmuż (6) Przetwory (6) Wędlina (6) Cukinia (5) Inne (5) Kalafior (5) Kapusta (5) Weekendowa cukiernia (5) konfitury (5) Bób (4) Cielęcina (4) Gordon Ramsay (4) Kasza jęczmienna (4) Wiśnie (4) Jagody (3) Lody (3) Tajine (3) Wykorzystanie białek (3) Wykorzystanie żółtek (3) Gęsina (2) III faza South Beach (2) Jeżyny (2) Królik (2) Maliny (2) Pizza (2) Z szybkowaru (2) Zupa (2) Bataty (1) Botwinka (1) Chia (1) Dziczyzna (1) Kaczka (1) Kasza bulgur (1) Kasza gryczana (1) Kasza kukurydziana (1) Kasza owsiana (1) Komosa ryżowa (1) Mleko kokosowe (1) Perliczka (1) Weekedowa Piekarnia (1) Weekendowa piekarnia (1) Wolnowar (1)