Ciastka dwuskładnikowe owsiane z bananem


Bardzo dojrzały banan, w jak najliczniejsze kropki i klasyczne płatki owsiane - to wszystko czego potrzebujesz, by zrobić te ciastka. Przepis można modyfikować, dodając bakalie, wanilię, cynamon lub kardamon. Niektórzy dodają też posiekaną czekoladę, lecz wówczas z ciastek śniadaniowych robią się bardziej deserem.

Ciastka powstały z myślą o zdrowej przekąsce na spacer dla mojej wtedy niespełna dwuletniej córeczki. Ich zrobienie zajęło mi nie więcej 5 minut plus pieczenie ok. 15-17 minut. Przy okazji - stworzyłam nową etykietę na blogu "dla dzieci" i "BLW przepisy" - może uda mi się odnowić blog, by wrzucać przepisy ze zdrowej kuchni, które przygotowuję dla dziecka i całej rodziny.


Ciastka dwuskładnikowe owsiane z bananem, dla dzieci

Składniki (na 6 małych ciastek):
  • 1 bardzo dojrzały banan
  • pół szklanki zwykłych płatków owsianych
  • opcjonalnie: spora szczypta kardamonu, cynamonu lub wanilii
Wykonanie:

Banan dokładnie rozgnieść widelcem do uzyskania gładkiego musu. Dodać płatki owsiane i opcjonalnie szczyptę kardamonu/cynamonu lub ziarenka laski wanilii. Dokładnie wymieszać i odstawić na czas nagrzewania piekarnika. Płatki wchłoną trochę wilgoć z bananów i zmiękną.

Rozgrzać piekarnik do 180 st. C.

Ciasto nakładać łyżką na wyłożoną papierem do pieczenia blachem. Ciastka nie rosną, ani nie zmieniają kształtu, więc mogą być blisko siebie.

Wstawić do piekarnika na około 15 minut lub do czasu, gdy brzegi się zezłocą. Wyjąć.
Ciastka zdjąć z blachy dopiero po całkowitym ostudzeniu.





4 komentarze :

  1. O dzień dobry 😊.
    A gdzież to się Pani podziewała przez te wszystkie (milczące) lata?
    Dobrze, że jesteś.
    I teraz już bądź!

    OdpowiedzUsuń
  2. A teraz idę czytać przepis.
    Najpierw się ucieszyłam 😀.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się! Bardzo! To szalenie miłe słowa, zwłaszcza, że miałam nie wracać i zniknąć jak wiele blogerów hobbystów. A już na pewno nie z banalnymi przepisami. Zniknęłam, bo w ciąży nie miałam siły gotować, a potem nie było czasu i tak już zostało. A wróciłam, bo czasem chciałabym do czegoś wrócić, ale już nie pamiętam jak to się robiło. Teraz jednak będzie inaczej. Nie mam czasu na wymyślne dania, a satysfakcję sprawia mi jak zrobię coś zwykłego, co smakuje dobrze, ma krótką listę składników, nie trzeba spędzać wielu godzin w kuchni ani pędzić po składniki na drugi koniec miasta.

      Usuń
    2. Wspaniale wiadomości!
      Ja jestem tutaj od początku istnienia bloga, bo przeniosłam się od „lily”.
      Ile to już lat, to nie zliczę.
      Wspomnę tylko, że z ciotki meg stałam się babcią pięciorga 😀.
      Tobie gratuluję macierzyństwa!
      I czekam na więcej przepisów.
      Ostatnio myślałam o Tobie, piekąc ciasto czekoladowe z frużeliną wiśniową i białym kremem z Twojego przepisu.
      Był to tort na urodziny mojego syna.
      Wszyscy byli oczarowani.
      Bardzo go lubię robić, bo skala zachwytów i komplementów, jakie to ciasto zbiera jest niewspółmierna do wkładu pracy i zaangażowania 😉.
      Dziękuję za tę i inne inspiracje!
      Ściskam mocno 😊,

      Usuń

 

Translate

Archiwum bloga

Etykiety

Szczególnie polecam (174) Zdrowa dieta (169) Obiad (125) Przekąski i dodatki do dań (124) Bezmięsne (104) Boże Narodzenie (96) Ciasta (93) Kuchnia polska (78) Impreza (76) Jak zrobić (76) Zupy (69) Bez jajek (63) Wielkanoc (62) Warzywa (57) Niski IG (50) Lekkie kolacje (47) Czekolada (46) Śniadania (45) Desery (44) Z piekarnika (44) Pesto i pasty do chleba (42) Dieta bezmleczna (37) Grzyby (34) Kurczak (32) Sałatki (32) Bezglutenowe (30) Ryby i owoce morza (30) Przepisy dla biegaczy (29) Ciastka (28) Dania do pracy (28) Tanie gotowanie (28) Wiosna (28) Obiad w 30 minut (25) Szybkie (25) Jabłka (24) Kuchnia staropolska (23) Serniki (23) Papryka (22) Pieczywo (22) Ryby (22) Napoje i koktajle (20) Truskawki (20) Danie główne (18) Przystawka (18) Śliwki (18) Kolacje (17) W prodiżu (17) I faza South Beach (15) Małe słodkości (15) Szpinak (15) Dynia (14) Lato (14) Owoce w roli głównej (14) Drożdżowe (13) Płatki owsiane (13) Spis treści (13) Makaron (12) Rabarbar (12) Szparagi (12) Ciecierzyca (10) Fasola (10) Pomidory (10) Wieprzowina (10) Dieta lekkostrawna (9) Grill (9) Kasza jaglana (9) Soczewica (9) Wołowina (9) Kanapki (8) Na działce (8) Bakłażan (7) II faza South Beach (7) Jagnięcina (7) Kasza manna (7) Kasza pęczak (7) Śledzie (7) Jarmuż (6) Przetwory (6) Wędlina (6) Cukinia (5) Inne (5) Kalafior (5) Kapusta (5) Weekendowa cukiernia (5) konfitury (5) Bób (4) Cielęcina (4) Gordon Ramsay (4) Kasza jęczmienna (4) Wiśnie (4) BLW przepisy (3) Dla dzieci (3) Jagody (3) Lody (3) Tajine (3) Wykorzystanie białek (3) Wykorzystanie żółtek (3) Dla niemowlaka (2) Gęsina (2) III faza South Beach (2) Jeżyny (2) Królik (2) Maliny (2) Pizza (2) Z szybkowaru (2) Zupa (2) Bataty (1) Botwinka (1) Chia (1) Dziczyzna (1) Kaczka (1) Kasza bulgur (1) Kasza gryczana (1) Kasza kukurydziana (1) Kasza owsiana (1) Komosa ryżowa (1) Mleko kokosowe (1) Perliczka (1) Weekedowa Piekarnia (1) Weekendowa piekarnia (1) Wolnowar (1)