Mus z awokado, orzechów i sera do jajek/kanapek



Kolejny mus do jajek na wielkanocnym stole, a pozostała częsć wykorzystana jako pasta do chleba. Awokado szybko ciemnieje, dlatego mus trzeba przygotować niedługo przed spożyciem, podobnie jajka faszerować tuż przed podaniem. Znalezione na blogu Polki.

Jajka faszerowane musem z awokado, orzechów i sera

Składniki:

  • 4 ugotowane na twardo jajka
  • miąższ z 1 dojrzałego awokado
  • 100g sera Pecorino, parmezanu, cheddar lub dowolnego żółtego sera (użyłam swieżego parmezanu)
  • 1 łyżka miękkiego masła
  • 2 łyżki majonezu
  • 3 łyżki drobno posiekanych orzechów włoskich
  • garść rukoli
  • pieprz
  • sól
  • sok z cytryny

Wykonanie:

Jajka obrać, przekroić na pół i delikatnie wyjąć żółtka.
Ser zetrzeć na tarce do jarzyn (duże oczka).
Miąższ z awokado zmiksować za pomocą blendera z żółtkami jajek, majonezem, masłem, serem, orzechami, rukolą, przyprawami i zieleniną.
Pastą napełniamy połówki jajek (sporo zostanie jako pasta do chleba).



Jajka na Wielkanoc


1 komentarze :

  1. bardzo lubię połączenie jajek i awokado
    choc u mnie występuje w wersji najprostszej.. jajka + awokado + przyprawy. i jest pysznie.

    OdpowiedzUsuń

 

Translate

Archiwum bloga

Etykiety

Szczególnie polecam (174) Zdrowa dieta (166) Obiad (125) Przekąski i dodatki do dań (124) Bezmięsne (104) Boże Narodzenie (96) Ciasta (93) Kuchnia polska (78) Impreza (76) Jak zrobić (76) Zupy (67) Bez jajek (63) Wielkanoc (62) Warzywa (57) Niski IG (50) Lekkie kolacje (47) Czekolada (46) Śniadania (45) Desery (44) Z piekarnika (44) Pesto i pasty do chleba (42) Dieta bezmleczna (37) Grzyby (34) Sałatki (32) Kurczak (31) Bezglutenowe (30) Ryby i owoce morza (30) Przepisy dla biegaczy (29) Dania do pracy (28) Tanie gotowanie (28) Wiosna (28) Ciastka (27) Obiad w 30 minut (25) Szybkie (25) Jabłka (24) Kuchnia staropolska (23) Serniki (23) Papryka (22) Pieczywo (22) Ryby (22) Napoje i koktajle (20) Truskawki (20) Danie główne (18) Przystawka (18) Śliwki (18) Kolacje (17) W prodiżu (17) I faza South Beach (15) Małe słodkości (15) Szpinak (15) Dynia (14) Lato (14) Owoce w roli głównej (14) Drożdżowe (13) Spis treści (13) Makaron (12) Płatki owsiane (12) Rabarbar (12) Szparagi (12) Ciecierzyca (10) Fasola (10) Wieprzowina (10) Dieta lekkostrawna (9) Grill (9) Kasza jaglana (9) Pomidory (9) Wołowina (9) Kanapki (8) Na działce (8) Soczewica (8) Bakłażan (7) II faza South Beach (7) Jagnięcina (7) Kasza manna (7) Kasza pęczak (7) Śledzie (7) Jarmuż (6) Przetwory (6) Wędlina (6) Cukinia (5) Inne (5) Kalafior (5) Kapusta (5) Weekendowa cukiernia (5) konfitury (5) Bób (4) Cielęcina (4) Gordon Ramsay (4) Kasza jęczmienna (4) Wiśnie (4) Jagody (3) Lody (3) Tajine (3) Wykorzystanie białek (3) Wykorzystanie żółtek (3) Gęsina (2) III faza South Beach (2) Jeżyny (2) Królik (2) Maliny (2) Pizza (2) Z szybkowaru (2) Zupa (2) Bataty (1) Botwinka (1) Chia (1) Dziczyzna (1) Kaczka (1) Kasza bulgur (1) Kasza gryczana (1) Kasza kukurydziana (1) Kasza owsiana (1) Komosa ryżowa (1) Mleko kokosowe (1) Perliczka (1) Weekedowa Piekarnia (1) Weekendowa piekarnia (1) Wolnowar (1)