Dynia z rozmarynem




Dynia - moje nowe odkrycie w kuchni. To dzięki fantastycznej odmianie dyni francuskiej Muscat de Provence, która ma zieloną skórkę, przyjemny melonowy zapach i smak (dobrze smakuje także na surowo) zamierzam poflirtować z tym warzywem. Jeśli chcesz zacząć swoją przygodę z dynią, poszukaj właśnie takiej.

Przepis na dynię z tego przepisu wymyśliłam dla wolno pieczonej jagnięciny (tu przepis). Intensywny smak rozmarynu świetnie uzupełnia mięso.


Dynia z rozmarynem

Składniki:

  • 800g dyni np. francuskiej Muscat de Provence
  • 4 łyżki świeżych ziół - 2 łyżki rozmarynu, dodatkowo oregano, tymianek (za wyjątkiem rozmarynu, można dać suszone zioła - po łyżeczce)
  • 50g masła klarowanego albo 25g masła i 25g oleju
  • 3 ząbki czosnku
  • sól, pieprz

Wykonanie:

Dynię obrać ze skórki, usunąć i wyrzucić pestki oraz "włosy", pozostawiając tylko twardy miąższ. Pokroić na mniejsze podłużne kawałki.

Dynię ugotować na parze. Np. na specjalnej wkładce do gotowania pyz na parze albo wkładce bambusowej do woka. Można też posiłkować się metalowym durszlakiem włożonym do garnka i przykrytym pokrywką :) Ewentualnie ugotować w niewielkiej ilości wody.

Niech będzie miękka, ale nie bardzo miękka.

Czosnek i zioła (same listki) drobno posiekać.

Na patelni rozgrzać tłuszcz. Wsypać zioła i czosnek. Po niecałej minucie dołożyć paski dyni. Smażyć 2-3 minuty, delikatnie mieszając. Część dyni może się rozpaść, część pozostać w całości - konsystencja będzie zależeć od stopnia miękkości. Osolić i popieprzyć. Podawać na gorąco.


A oto dynia użyta w tym przepisie:







1 komentarze :

  1. Nino!
    zaskakujące połączenie, które koniecznie muszę skosztować!
    Pozdrawiam,
    Karmel-itka

    OdpowiedzUsuń

 

Translate

Archiwum bloga

Etykiety

Szczególnie polecam (172) Zdrowa dieta (166) Obiad (125) Przekąski i dodatki do dań (123) Bezmięsne (104) Boże Narodzenie (96) Ciasta (92) Kuchnia polska (78) Impreza (75) Jak zrobić (74) Zupy (67) Bez jajek (62) Wielkanoc (62) Warzywa (57) Niski IG (50) Lekkie kolacje (47) Czekolada (45) Śniadania (45) Desery (44) Z piekarnika (43) Pesto i pasty do chleba (42) Dieta bezmleczna (37) Grzyby (34) Sałatki (32) Kurczak (31) Bezglutenowe (30) Ryby i owoce morza (30) Przepisy dla biegaczy (29) Dania do pracy (28) Tanie gotowanie (28) Wiosna (28) Ciastka (27) Obiad w 30 minut (25) Szybkie (25) Jabłka (24) Kuchnia staropolska (23) Serniki (23) Papryka (22) Pieczywo (22) Ryby (22) Truskawki (20) Napoje i koktajle (19) Danie główne (18) Śliwki (18) Kolacje (17) Przystawka (17) W prodiżu (17) I faza South Beach (15) Małe słodkości (15) Szpinak (15) Dynia (14) Lato (14) Owoce w roli głównej (14) Drożdżowe (13) Spis treści (13) Makaron (12) Płatki owsiane (12) Rabarbar (12) Szparagi (12) Ciecierzyca (10) Fasola (10) Wieprzowina (10) Dieta lekkostrawna (9) Grill (9) Kasza jaglana (9) Pomidory (9) Wołowina (9) Kanapki (8) Na działce (8) Soczewica (8) Bakłażan (7) II faza South Beach (7) Jagnięcina (7) Kasza manna (7) Kasza pęczak (7) Śledzie (7) Jarmuż (6) Przetwory (6) Wędlina (6) Cukinia (5) Inne (5) Kalafior (5) Kapusta (5) Weekendowa cukiernia (5) konfitury (5) Bób (4) Cielęcina (4) Gordon Ramsay (4) Kasza jęczmienna (4) Wiśnie (4) Jagody (3) Lody (3) Tajine (3) Wykorzystanie białek (3) Wykorzystanie żółtek (3) Gęsina (2) III faza South Beach (2) Jeżyny (2) Królik (2) Maliny (2) Pizza (2) Z szybkowaru (2) Zupa (2) Bataty (1) Botwinka (1) Chia (1) Dziczyzna (1) Kaczka (1) Kasza bulgur (1) Kasza gryczana (1) Kasza kukurydziana (1) Kasza owsiana (1) Komosa ryżowa (1) Mleko kokosowe (1) Perliczka (1) Weekedowa Piekarnia (1) Weekendowa piekarnia (1) Wolnowar (1)