Zielony koktajl z kiwi, awokado i szpinaku



Zdrowy, o pięknej zielonej barwie koktajl, pełen witamin i minerałów. Dominującym smakiem jest kiwi - i o to chodzi. Szpinak "ginie" w tłumie. Ma być przemycony. Byłam pozytywnie zaskoczona smakiem, będę powtarzać i eksperymentować z różnymi dodatkami, zachowując przewagę owoców, by to one wiodły prym.

Świetny dla osób dbających o zdrowie, w tym dla biegaczy :) W wersji na śniadanie do koktajlu dodałam ugotowaną kaszę jaglaną - pół szklanki (zmiksowałam całość w blenderze). W ten sposób miałam śniadanie i drugie śniadanie. Przyznam jednak, że ta wersja jest mniej smaczna od podstawowej, koktajlowej.


Zielony koktajl z kiwi, awokado i szpinaku

Składniki:

  • duża garść - 110 g młodego szpinaku
  • 0,5 szklanki wody mineralnej
  • połowa awokado (110 g)
  • 2 bardzo duże kiwi lub 3-4 mniejsze (265 g)
  • 1 mały banan (125 g)

Wykonanie:

Szpinak dokładnie wypłukać z piasku, zmieniając wodę w misce co najmniej dwukrotnie. Usunąć łodygi. Włożyć do misy blendera, dodać wodę, ścisnąć listki - w ten sposób łatwiej się zmiksują.

Zmiksować aż do uzyskania gładkiej masy. Dodać obrane: kiwi, banana i awokado. Ponownie dobrze zmiksować całość.

P.S. Jak szybko umyć blender - jego misę? Mój sposób jest taki by bezpośrednio po przygotowaniu koktajlu, nalać do misy około szklanki wody i kilka kropel płynu do mycia naczyń. Zmiksować całość (mikser sam się wyczyści). Potem domyć górę misy i pokrywkę pod bieżącą wodą i dobrze wypłukać. Zajmuje to góra dwie minuty.




2 komentarze :

  1. http://diyyes.blogspot.com/2014/09/zielony-koktajl-z-kiwi-awokado-i.html

    Dziewczyna kradnie twoje zdjęcia i treści postów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i przerabia zdjęcie usuwając z niego adres strony...

      Dziękuję za wiadomość.

      Usuń

 

Translate

Archiwum bloga

Etykiety

Szczególnie polecam (172) Zdrowa dieta (166) Obiad (125) Przekąski i dodatki do dań (123) Bezmięsne (104) Boże Narodzenie (96) Ciasta (92) Kuchnia polska (78) Impreza (75) Jak zrobić (74) Zupy (67) Bez jajek (62) Wielkanoc (62) Warzywa (57) Niski IG (50) Lekkie kolacje (47) Czekolada (45) Śniadania (45) Desery (44) Z piekarnika (43) Pesto i pasty do chleba (42) Dieta bezmleczna (37) Grzyby (34) Sałatki (32) Kurczak (31) Bezglutenowe (30) Ryby i owoce morza (30) Przepisy dla biegaczy (29) Dania do pracy (28) Tanie gotowanie (28) Wiosna (28) Ciastka (27) Obiad w 30 minut (25) Szybkie (25) Jabłka (24) Kuchnia staropolska (23) Serniki (23) Papryka (22) Pieczywo (22) Ryby (22) Truskawki (20) Napoje i koktajle (19) Danie główne (18) Śliwki (18) Kolacje (17) Przystawka (17) W prodiżu (17) I faza South Beach (15) Małe słodkości (15) Szpinak (15) Dynia (14) Lato (14) Owoce w roli głównej (14) Drożdżowe (13) Spis treści (13) Makaron (12) Płatki owsiane (12) Rabarbar (12) Szparagi (12) Ciecierzyca (10) Fasola (10) Wieprzowina (10) Dieta lekkostrawna (9) Grill (9) Kasza jaglana (9) Pomidory (9) Wołowina (9) Kanapki (8) Na działce (8) Soczewica (8) Bakłażan (7) II faza South Beach (7) Jagnięcina (7) Kasza manna (7) Kasza pęczak (7) Śledzie (7) Jarmuż (6) Przetwory (6) Wędlina (6) Cukinia (5) Inne (5) Kalafior (5) Kapusta (5) Weekendowa cukiernia (5) konfitury (5) Bób (4) Cielęcina (4) Gordon Ramsay (4) Kasza jęczmienna (4) Wiśnie (4) Jagody (3) Lody (3) Tajine (3) Wykorzystanie białek (3) Wykorzystanie żółtek (3) Gęsina (2) III faza South Beach (2) Jeżyny (2) Królik (2) Maliny (2) Pizza (2) Z szybkowaru (2) Zupa (2) Bataty (1) Botwinka (1) Chia (1) Dziczyzna (1) Kaczka (1) Kasza bulgur (1) Kasza gryczana (1) Kasza kukurydziana (1) Kasza owsiana (1) Komosa ryżowa (1) Mleko kokosowe (1) Perliczka (1) Weekedowa Piekarnia (1) Weekendowa piekarnia (1) Wolnowar (1)