Wrap z kurczakiem i mnóstwem warzyw


Jesli jest z jogurtem zamiast smietany, z powodzeniem moze byc uznany za danie nalezące do bardzo zdrowej diety.

Składniki (2 wrapy):


2 tortille pszenne (małe, 40 gram każda, 119 kcal-1 szt.)
2 duze liscie sałaty lodowej
pół pomidora
1/3 sredniej cebuli
sos czosnkowy: na bazie 100 ml smietany 9% lub jogurtu + ząbek czosnku
ok. 100 gram piersi z kurczaka,
maly kawalek zielonego ogórka
suszona bazylia, sól, pieprz
1 lyzeczka oleju

do dekoracji: 4 długie listki szczypiorku

Wykonanie:

Piers z kurczaka posolic, popieprzyc, posypac suszoną bazylią.

Warzywa umyc. Salatę pokroic nozem w 1 cm paski (albo porwac palcami), ogórka i cebulę pokroic w póltalarki, pomidora w kostkę.

Przygotowac sos czosnkowy - 100 ml smietany 9% albo jogurtu + wycisniety ząbek czosnku (mozna posolic i popieprzyc).

Wodę w czajniku zagotowac. Szczypiorek wlozyc do miseczki, zalac caly wrzątkiem, parzyc ok. 10 sekund (szczypiorek jest do dekoracji, przygotowany w ten sposób nie będzie się rwal przy związywaniu supełka wokół tortilli), następnie szczypiorek wyjąc i odsączyc z wody.

Patelnię teflonową rozgrzac bez tluszczu. Każdą z tortilli "smazyc" z obu stron (bez tłuszczu) az do uzyskania w kilku miejscach ciemniejszych pęcherzyków. Odłożyc.

Na rozgrzaną patelnię wlac łyzeczkę oleju, usmazyc kurczaka z obu stron - kilka minut. Następnie kurczaka pokroic w paski.

Każdą z tortilli posmarowac 2 lyzeczkami sosu czosnkowego, polozyc salate, cebule, pomidora, ogorka, kurczaka, polac 2 lyzeczkami sosu czosnkowego (ewentualnie calosc popieprzyc/posolic), zwinąc tortille (jest kilka metod - ja zaczęłam zwijając boki, a następnie zawijając dół - jak na zdjeciu). związac szczypiorkiem.

6 komentarze :

  1. alez apetycznie wyglada :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaki piękny pakuneczek :) Taki potrawy przemawiają do mnie w 100 % :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie dania. NO i jaki pomysł z tym szczypiorkiem zalanym wrzątkiem - nie wiedziałam, skorzystam

    OdpowiedzUsuń
  4. dzisiaj zrobie takiego wrapsa wygląda bardzo smakowicie

    OdpowiedzUsuń

 

Translate

Archiwum bloga

Etykiety

Szczególnie polecam (174) Zdrowa dieta (166) Obiad (125) Przekąski i dodatki do dań (124) Bezmięsne (104) Boże Narodzenie (96) Ciasta (93) Kuchnia polska (78) Impreza (76) Jak zrobić (76) Zupy (67) Bez jajek (63) Wielkanoc (62) Warzywa (57) Niski IG (50) Lekkie kolacje (47) Czekolada (46) Śniadania (45) Desery (44) Z piekarnika (44) Pesto i pasty do chleba (42) Dieta bezmleczna (37) Grzyby (34) Sałatki (32) Kurczak (31) Bezglutenowe (30) Ryby i owoce morza (30) Przepisy dla biegaczy (29) Dania do pracy (28) Tanie gotowanie (28) Wiosna (28) Ciastka (27) Obiad w 30 minut (25) Szybkie (25) Jabłka (24) Kuchnia staropolska (23) Serniki (23) Papryka (22) Pieczywo (22) Ryby (22) Napoje i koktajle (20) Truskawki (20) Danie główne (18) Przystawka (18) Śliwki (18) Kolacje (17) W prodiżu (17) I faza South Beach (15) Małe słodkości (15) Szpinak (15) Dynia (14) Lato (14) Owoce w roli głównej (14) Drożdżowe (13) Spis treści (13) Makaron (12) Płatki owsiane (12) Rabarbar (12) Szparagi (12) Ciecierzyca (10) Fasola (10) Wieprzowina (10) Dieta lekkostrawna (9) Grill (9) Kasza jaglana (9) Pomidory (9) Wołowina (9) Kanapki (8) Na działce (8) Soczewica (8) Bakłażan (7) II faza South Beach (7) Jagnięcina (7) Kasza manna (7) Kasza pęczak (7) Śledzie (7) Jarmuż (6) Przetwory (6) Wędlina (6) Cukinia (5) Inne (5) Kalafior (5) Kapusta (5) Weekendowa cukiernia (5) konfitury (5) Bób (4) Cielęcina (4) Gordon Ramsay (4) Kasza jęczmienna (4) Wiśnie (4) Jagody (3) Lody (3) Tajine (3) Wykorzystanie białek (3) Wykorzystanie żółtek (3) Gęsina (2) III faza South Beach (2) Jeżyny (2) Królik (2) Maliny (2) Pizza (2) Z szybkowaru (2) Zupa (2) Bataty (1) Botwinka (1) Chia (1) Dziczyzna (1) Kaczka (1) Kasza bulgur (1) Kasza gryczana (1) Kasza kukurydziana (1) Kasza owsiana (1) Komosa ryżowa (1) Mleko kokosowe (1) Perliczka (1) Weekedowa Piekarnia (1) Weekendowa piekarnia (1) Wolnowar (1)