Puree z buraków


Łagodne, nieco słodkie buraki. Mogą być dodatkiem do wielu tradycyjnych polskich dań obiadowych. Burakom bardzo służy pieczenie w piekarniku zamiast gotowania. Nie podaję dokładnych proporcji, bo te zależą od tego ile nam wyjdzie buraków po obraniu. Robiłam je już dwukrotnie, będę powtarzać. Moja mama mówi, że puree jest idealne. Obie nie lubiłyśmy buraków od dzieciństwa [zwłaszcza ostrych, octowych...], te można zjeść z przyjemnością.

Składniki:

  • buraki
  • gęsta śmietana 12%
  • ocet winny/jabłkowy
  • sól, pieprz
  • ew. masło

Wykonanie:

Buraki umyć i w całości upiec w piekarniku w temperaturze 200o C - do miękkości [w zależności od wielkości buraków - 40-60 minut]. Po upieczeniu obrać je ze skórki, rozdrobnić w malakserze. Buraki można też upiec dzień wcześniej. Wymieszać ze śmietaną [1/3 objętości buraków].

Robiłam dwie wersje:

I wersja - na ciepło:


Dodać sól, pieprz, odrobinę octu winnego/octu jabłkowego, zmiksować blenderem ręcznym na puree, dusić w garnku. Gdy buraki będą bliskie wrzenia dodać 1 łyżkę masła, wymieszać, nie dopuścić do wrzenia.

II wersja - na zimno:

Dodać sól, pieprz, odrobinę octu winnego/octu jabłkowego, zmiksować blenderem ręcznym na puree. Podawać.

Gotujemy po polsku!

Danie zostało przygotowane w ramach akcji Gotujemy po polsku!, której patronem jest serwis zPierwszegoTłoczenia.pl.

5 komentarze :

  1. cóż za obłędny, buraczkowy róż!
    ale puree z buraków to jeszcze nie jadłam...

    OdpowiedzUsuń
  2. ja z kolei mam odwrotnie, lubię buraki od dzieciństwa :-)
    a to puree to ma cudny koolor.

    OdpowiedzUsuń
  3. jaki piękny kolor! wspaniale się prezentuje

    OdpowiedzUsuń
  4. w tym tyg muszę przetestować. zastanawiam się tylko, czy smakują jak tradycyjne buraczki, czy jednak ciut inaczej. a kolor super ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pieczone buraki są słodsze niż gotowane. Smakują bardzo delikatnie. Tradycyjne buraki zawierają ocet, są inne.

      Usuń

 

Translate

Archiwum bloga

Etykiety

Szczególnie polecam (174) Zdrowa dieta (166) Obiad (125) Przekąski i dodatki do dań (124) Bezmięsne (104) Boże Narodzenie (96) Ciasta (93) Kuchnia polska (78) Impreza (76) Jak zrobić (76) Zupy (67) Bez jajek (63) Wielkanoc (62) Warzywa (57) Niski IG (50) Lekkie kolacje (47) Czekolada (46) Śniadania (45) Desery (44) Z piekarnika (44) Pesto i pasty do chleba (42) Dieta bezmleczna (37) Grzyby (34) Sałatki (32) Kurczak (31) Bezglutenowe (30) Ryby i owoce morza (30) Przepisy dla biegaczy (29) Dania do pracy (28) Tanie gotowanie (28) Wiosna (28) Ciastka (27) Obiad w 30 minut (25) Szybkie (25) Jabłka (24) Kuchnia staropolska (23) Serniki (23) Papryka (22) Pieczywo (22) Ryby (22) Napoje i koktajle (20) Truskawki (20) Danie główne (18) Przystawka (18) Śliwki (18) Kolacje (17) W prodiżu (17) I faza South Beach (15) Małe słodkości (15) Szpinak (15) Dynia (14) Lato (14) Owoce w roli głównej (14) Drożdżowe (13) Spis treści (13) Makaron (12) Płatki owsiane (12) Rabarbar (12) Szparagi (12) Ciecierzyca (10) Fasola (10) Wieprzowina (10) Dieta lekkostrawna (9) Grill (9) Kasza jaglana (9) Pomidory (9) Wołowina (9) Kanapki (8) Na działce (8) Soczewica (8) Bakłażan (7) II faza South Beach (7) Jagnięcina (7) Kasza manna (7) Kasza pęczak (7) Śledzie (7) Jarmuż (6) Przetwory (6) Wędlina (6) Cukinia (5) Inne (5) Kalafior (5) Kapusta (5) Weekendowa cukiernia (5) konfitury (5) Bób (4) Cielęcina (4) Gordon Ramsay (4) Kasza jęczmienna (4) Wiśnie (4) Jagody (3) Lody (3) Tajine (3) Wykorzystanie białek (3) Wykorzystanie żółtek (3) Gęsina (2) III faza South Beach (2) Jeżyny (2) Królik (2) Maliny (2) Pizza (2) Z szybkowaru (2) Zupa (2) Bataty (1) Botwinka (1) Chia (1) Dziczyzna (1) Kaczka (1) Kasza bulgur (1) Kasza gryczana (1) Kasza kukurydziana (1) Kasza owsiana (1) Komosa ryżowa (1) Mleko kokosowe (1) Perliczka (1) Weekedowa Piekarnia (1) Weekendowa piekarnia (1) Wolnowar (1)