Surówka z czarnej rzepy










Znacie czarną rzepę? Może leży gdzieś na targowisku albo w warzywniaku, koło warzyw korzeniowych. Widać ją coraz częściej, a przyznaję, że do niedawna zwyczajnie nie miałam na nią pomysłu. Czarna rzodkiew (rzepa) jest bardzo ceniona w przemyśle farmaceutycznym. Ekstrakt suchy z czarnej rzodkwi (Extractum Raphani sativi nigri siccum) wchodzi w skład krajowego leku o nazwie Raphacholin o działaniu żółciopędnym i żółciotwórczym oraz rozkurczowym.

Czarna rzepa zawiera białko, witaminę C i potas. Wyciągi z czarnej rzodkwi posiadają silne właściwości moczopędne, odtruwające, żółciopędne i żółciotwórcze, odkażające przewód pokarmowy i układ żółciowy, rozkurczowe, pobudzające krążenie krwi i przeciwreumatyczne.*

Rzepa ma ostry smak, który świetnie równoważą słodkie jabłka. Taka surówka jest bardzo smaczna. Powinna przypaść do gustu spożywana wraz z pieczonymi czy gotowanymi mięsami i ziemniakami.

Zrób tę surówkę. Bo rzepa to krzepa!


Surówka z czarnej rzepy

Składniki:
  • 1 bulwa czarnej rzepy
  • 1-2 jabłka (w zależności od wielkości i jabłek i rzepy)
  • sól
  • kilka łyżek gęstej śmietany lub jogurtu naturalnego

Wykonanie:

Rzepę umyć, obrać, zetrzeć na tarce na dużych oczkach. Lekko osolić i odstawić na kilka minut. Jabłka umyć, obrać i także zetrzeć na tarce. Ja lubię, by tartego jabłka było dużo, po starciu nieco mniej objętościowo niż rzepy, dzięki temu surówka jest łagodna.

Połączyć warzywa, dodać kilka łyżek śmietany lub gęstego jogurtu.


*wiedza zaczerpnięta z tej strony, prowadzonej przez doktora Henryka Różańskiego, autora wielu publikacji w czasopismach oraz w internecie na temat środków leczniczych, preparatów kosmetycznych i spożywczych




Bądź towarzyski, podziel się!


1 komentarze :

 

Translate

Archiwum bloga

Etykiety

Szczególnie polecam (172) Zdrowa dieta (166) Obiad (125) Przekąski i dodatki do dań (123) Bezmięsne (104) Boże Narodzenie (96) Ciasta (92) Kuchnia polska (78) Impreza (75) Jak zrobić (74) Zupy (67) Bez jajek (62) Wielkanoc (62) Warzywa (57) Niski IG (50) Lekkie kolacje (47) Czekolada (45) Śniadania (45) Desery (44) Z piekarnika (43) Pesto i pasty do chleba (42) Dieta bezmleczna (37) Grzyby (34) Sałatki (32) Kurczak (31) Bezglutenowe (30) Ryby i owoce morza (30) Przepisy dla biegaczy (29) Dania do pracy (28) Tanie gotowanie (28) Wiosna (28) Ciastka (27) Obiad w 30 minut (25) Szybkie (25) Jabłka (24) Kuchnia staropolska (23) Serniki (23) Papryka (22) Pieczywo (22) Ryby (22) Truskawki (20) Napoje i koktajle (19) Danie główne (18) Śliwki (18) Kolacje (17) Przystawka (17) W prodiżu (17) I faza South Beach (15) Małe słodkości (15) Szpinak (15) Dynia (14) Lato (14) Owoce w roli głównej (14) Drożdżowe (13) Spis treści (13) Makaron (12) Płatki owsiane (12) Rabarbar (12) Szparagi (12) Ciecierzyca (10) Fasola (10) Wieprzowina (10) Dieta lekkostrawna (9) Grill (9) Kasza jaglana (9) Pomidory (9) Wołowina (9) Kanapki (8) Na działce (8) Soczewica (8) Bakłażan (7) II faza South Beach (7) Jagnięcina (7) Kasza manna (7) Kasza pęczak (7) Śledzie (7) Jarmuż (6) Przetwory (6) Wędlina (6) Cukinia (5) Inne (5) Kalafior (5) Kapusta (5) Weekendowa cukiernia (5) konfitury (5) Bób (4) Cielęcina (4) Gordon Ramsay (4) Kasza jęczmienna (4) Wiśnie (4) Jagody (3) Lody (3) Tajine (3) Wykorzystanie białek (3) Wykorzystanie żółtek (3) Gęsina (2) III faza South Beach (2) Jeżyny (2) Królik (2) Maliny (2) Pizza (2) Z szybkowaru (2) Zupa (2) Bataty (1) Botwinka (1) Chia (1) Dziczyzna (1) Kaczka (1) Kasza bulgur (1) Kasza gryczana (1) Kasza kukurydziana (1) Kasza owsiana (1) Komosa ryżowa (1) Mleko kokosowe (1) Perliczka (1) Weekedowa Piekarnia (1) Weekendowa piekarnia (1) Wolnowar (1)