Zielony koktajl z jarmużem i ananasem na śniadanie




Odświeżający koktajl zielony z jarmużem, zieloną rośliną kapustną, który przebojem, po latach zapomnienia, wkracza do naszych kuchni. Jest wielbiony przez wegan i wegetarian na całym świecie. Dostępny jest na bazarkach, w wielu dobrze zaopatrzonych warzywniakach, supermarketach i dyskontach. Szukajcie go w lodówce obok szpinaku.

Jarmuż polubili biegacze i inni sportowcy. Zalecają go dietetycy i lekarze. Nie jest żadnym wynalazkiem. Przepisy na dania z jarmużem pojawiają się m.in. w przedwojennych książkach kucharskich Marii Śleżańskiej i Marii Monatowej. Powodów, żeby włączyć go do swojej diety jest wiele, ale kilka wydaje się być szczególnie istotnych.

1. Filiżanka jarmużu zawiera więcej witaminy C niż wynosi dzienna norma.

2. Jest bogatym źródłem witaminy A.

3. Jedząc go przyswajamy wapń i żelazo.

4. Znacznie przekracza dzienne zapotrzebowanie na witaminę K.

5. Jest ważnym źródłem potasu, miedzi i manganu.

6. W testach na zwierzętach wykazuje działanie antynowotworowe. Glukozynolany zawarte w jarmużu mogą mieć wpływ na obniżenie ryzyka wystąpienia nowotworów płuc, prostaty, piersi i żołądka. Badania w tym zakresie jeszcze trwają. Wykazuje też działanie przeciwzapalne.

7. Pozwala unormować poziom cukru we krwi, dlatego pomaga w utrzymaniu wagi. Dodatkowo jest niskokaloryczny i nie zawiera tłuszczu. Niestety w wielu przepisach występuje z mięsem, boczkiem i po prostu tłuszczem. Wtedy przestaje być pomocny w diecie odchudzającej.

8. Japończycy robią z niego Aoiru. Ten sok słynie z okropnego smaku, ale cieszy się opinią remedium na wiele współczesnych chorób. Nie jest lekiem, ale suplementem diety wspomagającym leczenie.

9. Zalicza się do tych, nielicznych roślin, którym nie szkodzi, a wręcz pomaga mróz. Po przemrożeniu zdecydowanie zyskuje na smaku.

10. Jest łatwy do przyrządzenia. Można go gotować, piec, smażyć. Jest wartościowym dodatkiem do zup i samodzielną potrawą.
(cyt. za festiwalbiegowy.pl)

Dziś przepis na super prosty i syper szybki przepis na koktajl śniadaniowy na bazie jarmużu i ananasa. Dzięki płatkom owsianym jest bardziej sycący.

Zielony koktajl z jarmużem i ananasem na śniadanie

Składniki: [na 1-2 porcje]

  • spora garść jarmużu (50 g)
  • 1/3 świeżego ananasa
  • około 3/4 szklanki wody
  • sok z połowy cytryny
  • 4 płaskie łyżki płatków owsianych + tyle wrzątku, by woda wystawała na kilka mm ponad płatki)


Wykonanie:


Ananasa obrać, pokroić na plastry wyciąć głąb, pokroić na mniejsze kawałki.

Płatki owsiane wsypać do szklanki lub małej miseczki i zalać wrzątkiem. Odstawić na czas przygotowywania koktajlu.

Do kielicha miksera włożyć umyty jarmuż, zalać 3/4 szklanki przegotowanej lub mineralnej wody, dodać pokrojonego ananasa i wyciśnięty sok z połowy cytryny. Zmiksować na gładką masę, ewentualnie dodać trochę wody. Dodać płatki owsiane, ponownie zmiksować.

Smacznego!





****

Inne przepisy na zielone koktajle znajdziesz tutaj: ze szpinaku, kiwi i banana oraz z kiwi, awokado i szpinaku.

Z koktajli na śniadanie polecam także b. sycący mus jaglany z truskawkami.

2 komentarze :

  1. Te zielone koktajle zawsze mają takie cudowne, nasycone kolory! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten koktajl jest przekozacki!

    OdpowiedzUsuń

 

Translate

Archiwum bloga

Etykiety

Szczególnie polecam (174) Zdrowa dieta (166) Obiad (125) Przekąski i dodatki do dań (124) Bezmięsne (104) Boże Narodzenie (96) Ciasta (93) Kuchnia polska (78) Impreza (76) Jak zrobić (76) Zupy (67) Bez jajek (63) Wielkanoc (62) Warzywa (57) Niski IG (50) Lekkie kolacje (47) Czekolada (46) Śniadania (45) Desery (44) Z piekarnika (44) Pesto i pasty do chleba (42) Dieta bezmleczna (37) Grzyby (34) Sałatki (32) Kurczak (31) Bezglutenowe (30) Ryby i owoce morza (30) Przepisy dla biegaczy (29) Dania do pracy (28) Tanie gotowanie (28) Wiosna (28) Ciastka (27) Obiad w 30 minut (25) Szybkie (25) Jabłka (24) Kuchnia staropolska (23) Serniki (23) Papryka (22) Pieczywo (22) Ryby (22) Napoje i koktajle (20) Truskawki (20) Danie główne (18) Przystawka (18) Śliwki (18) Kolacje (17) W prodiżu (17) I faza South Beach (15) Małe słodkości (15) Szpinak (15) Dynia (14) Lato (14) Owoce w roli głównej (14) Drożdżowe (13) Spis treści (13) Makaron (12) Płatki owsiane (12) Rabarbar (12) Szparagi (12) Ciecierzyca (10) Fasola (10) Wieprzowina (10) Dieta lekkostrawna (9) Grill (9) Kasza jaglana (9) Pomidory (9) Wołowina (9) Kanapki (8) Na działce (8) Soczewica (8) Bakłażan (7) II faza South Beach (7) Jagnięcina (7) Kasza manna (7) Kasza pęczak (7) Śledzie (7) Jarmuż (6) Przetwory (6) Wędlina (6) Cukinia (5) Inne (5) Kalafior (5) Kapusta (5) Weekendowa cukiernia (5) konfitury (5) Bób (4) Cielęcina (4) Gordon Ramsay (4) Kasza jęczmienna (4) Wiśnie (4) Jagody (3) Lody (3) Tajine (3) Wykorzystanie białek (3) Wykorzystanie żółtek (3) Gęsina (2) III faza South Beach (2) Jeżyny (2) Królik (2) Maliny (2) Pizza (2) Z szybkowaru (2) Zupa (2) Bataty (1) Botwinka (1) Chia (1) Dziczyzna (1) Kaczka (1) Kasza bulgur (1) Kasza gryczana (1) Kasza kukurydziana (1) Kasza owsiana (1) Komosa ryżowa (1) Mleko kokosowe (1) Perliczka (1) Weekedowa Piekarnia (1) Weekendowa piekarnia (1) Wolnowar (1)