Barszcz czerwony


Wg tego przepisu można zrobić barszcz zarówno w oparciu o kwas burczany, jak i koncentrat barszczu kupiony w sklepie. Barszcz wyszedł mi super, idealny. Jedyna modyfikacja względem oryginalnego przepisu jest taka, że użyłam wywaru z warzyw i kości schabowych, bo moja wersja barszczu nie musiała być postna oraz dodałam czosnku zamiast octu winnego. Moja mama byłaby ze mnie dumna :)

Składniki:
1. grzyby suszone (pięć - sześć);
2. włoszczyzna (bez kapusty); ewentualnie kości schabowe lub inne - do sporządzenia wywaru
3. 3 dość duże buraki (ok. 1,5 kg);
4. ½ litra kwasu buraczanego lub Barszcz: koncentrat np. Krakus [użyłam koncentratu];
5. przyprawy (ziele angielskie, liść laurowy, pieprz, sól, cukier, czosnek).

Wykonanie:


Namoczyć grzyby - najlepiej na całą noc. Ugotować – pozostawić wywar.

Buraki razem z włoszczyzną pokroić i ugotować, następnie przecedzić. Jeśli ktoś ma już gotowy rosół/wywar do wykorzystania, to pokrojone buraki zalać wywarem/rosołem i gotować godzinę - uzupełniając wyparowany płyn wodą. Do gotującego się barszczu dodać namoczone grzyby i wywar grzybowy [na mały garnek barszczu dałam ok. 0,5 szklanki]. Pod koniec gotowania dodałam wyciśnięte 3 ząbki czosnku. Dodałam kwas buraczany (można zrobić samemu, można kupić) [kwas naturalny w proporcji ½ l. kwasu na 1½ l. wywaru]. Całość podgrzać, ale nie gotować. Przyprawić solą, pieprzem i cukrem (ewentualnie jeszcze czosnkiem). Odcedzić.

Bądź na bieżąco, polub stronę na fb

0 komentarze :

Prześlij komentarz

 

Translate

Archiwum bloga

Etykiety

Zdrowa dieta (143) Szczególnie polecam (139) Przekąski i dodatki do dań (113) Obiad (106) Boże Narodzenie (85) Ciasta (85) Bezmięsne (84) Impreza (63) Kuchnia polska (63) Zupy (59) Wielkanoc (52) Niski IG (49) Warzywa (49) Bez jajek (41) Czekolada (40) Lekkie kolacje (40) Pesto i pasty do chleba (40) Desery (36) Śniadania (35) Jak zrobić (31) Z piekarnika (30) Grzyby (29) Sałatki (28) Ryby i owoce morza (27) Kurczak (26) Ciastka (25) Tanie gotowanie (25) Jabłka (24) Przepisy dla biegaczy (23) Dieta bezmleczna (22) Pieczywo (22) Ryby (22) Wiosna (22) Serniki (21) Bezglutenowe (20) Obiad w 30 minut (19) Papryka (19) Szybkie (18) Truskawki (18) Śliwki (18) Dania do pracy (17) Napoje i koktajle (17) Danie główne (15) I faza South Beach (15) Kuchnia staropolska (15) Szpinak (15) Owoce w roli głównej (14) Przystawka (14) W prodiżu (14) Kolacje (13) Małe słodkości (13) Spis treści (13) Drożdżowe (12) Dynia (12) Rabarbar (11) Ciecierzyca (10) Grill (8) Lato (8) Płatki owsiane (8) Szparagi (8) Bakłażan (7) II faza South Beach (7) Jagnięcina (7) Kasza jaglana (7) Makaron (7) Soczewica (7) Wieprzowina (7) Dieta lekkostrawna (6) Kasza manna (6) Kasza pęczak (6) Na działce (6) Przetwory (6) Wołowina (6) Śledzie (6) Cukinia (5) Inne (5) Jarmuż (5) Kanapki (5) Pomidory (5) Weekendowa cukiernia (5) Cielęcina (4) Fasola (4) Gordon Ramsay (4) Kalafior (4) Wędlina (4) konfitury (4) Kapusta (3) Kasza jęczmienna (3) Lody (3) Tajine (3) Wiśnie (3) Gęsina (2) III faza South Beach (2) Jagody (2) Królik (2) Maliny (2) Pizza (2) Wykorzystanie białek (2) Wykorzystanie żółtek (2) Z szybkowaru (2) Chia (1) Jeżyny (1) Kaczka (1) Kasza bulgur (1) Kasza kukurydziana (1) Perliczka (1) Weekedowa Piekarnia (1) Weekendowa piekarnia (1)