Barszcz czerwony


Wg tego przepisu można zrobić barszcz zarówno w oparciu o kwas burczany, jak i koncentrat barszczu kupiony w sklepie. Barszcz wyszedł mi super, idealny. Jedyna modyfikacja względem oryginalnego przepisu jest taka, że użyłam wywaru z warzyw i kości schabowych, bo moja wersja barszczu nie musiała być postna oraz dodałam czosnku zamiast octu winnego. Moja mama byłaby ze mnie dumna :)

Składniki:
1. grzyby suszone (pięć - sześć);
2. włoszczyzna (bez kapusty); ewentualnie kości schabowe lub inne - do sporządzenia wywaru
3. 3 dość duże buraki (ok. 1,5 kg);
4. ½ litra kwasu buraczanego lub Barszcz: koncentrat np. Krakus [użyłam koncentratu];
5. przyprawy (ziele angielskie, liść laurowy, pieprz, sól, cukier, czosnek).

Wykonanie:


Namoczyć grzyby - najlepiej na całą noc. Ugotować – pozostawić wywar.

Buraki razem z włoszczyzną pokroić i ugotować, następnie przecedzić. Jeśli ktoś ma już gotowy rosół/wywar do wykorzystania, to pokrojone buraki zalać wywarem/rosołem i gotować godzinę - uzupełniając wyparowany płyn wodą. Do gotującego się barszczu dodać namoczone grzyby i wywar grzybowy [na mały garnek barszczu dałam ok. 0,5 szklanki]. Pod koniec gotowania dodałam wyciśnięte 3 ząbki czosnku. Dodałam kwas buraczany (można zrobić samemu, można kupić) [kwas naturalny w proporcji ½ l. kwasu na 1½ l. wywaru]. Całość podgrzać, ale nie gotować. Przyprawić solą, pieprzem i cukrem (ewentualnie jeszcze czosnkiem). Odcedzić.

Bądź na bieżąco, polub stronę na fb

0 komentarze :

Prześlij komentarz

 

Translate

Archiwum bloga

Etykiety

Zdrowa dieta (123) Szczególnie polecam (107) Przekąski i dodatki do dań (104) Obiad (96) Ciasta (79) Boże Narodzenie (75) Bezmięsne (65) Impreza (56) Zupy (55) Wielkanoc (50) Niski IG (48) Warzywa (43) Kuchnia polska (39) Czekolada (37) Lekkie kolacje (37) Pesto i pasty do chleba (34) Desery (33) Śniadania (30) Grzyby (28) Ryby i owoce morza (27) Kurczak (25) Sałatki (25) Pieczywo (22) Ryby (22) Wiosna (22) Ciastka (21) Serniki (20) Truskawki (18) Obiad w 30 minut (17) Papryka (17) Napoje i koktajle (16) Bez jajek (15) I faza South Beach (15) Szpinak (15) Przepisy dla biegaczy (14) Przystawka (13) Spis treści (13) W prodiżu (13) Dania do pracy (12) Danie główne (12) Dieta bezmleczna (12) Drożdżowe (12) Małe słodkości (12) Owoce w roli głównej (12) Tanie gotowanie (12) Jabłka (11) Rabarbar (11) Z piekarnika (11) Bezglutenowe (10) Dynia (10) Kuchnia staropolska (9) Grill (8) Kolacje (8) Szparagi (8) II faza South Beach (7) Płatki owsiane (7) Bakłażan (6) Ciecierzyca (6) Dieta lekkostrawna (6) Kasza jaglana (6) Kasza pęczak (6) Makaron (6) Przetwory (6) Wołowina (6) Śledzie (6) Jagnięcina (5) Jarmuż (5) Kasza manna (5) Lato (5) Weekendowa cukiernia (5) Śliwki (5) Cielęcina (4) Cukinia (4) Gordon Ramsay (4) Na działce (4) Szybkie (4) konfitury (4) Fasola (3) Inne (3) Lody (3) Tajine (3) Wiśnie (3) III faza South Beach (2) Jagody (2) Kalafior (2) Maliny (2) Pizza (2) Kaczka (1) Kanapki (1) Kasza bulgur (1) Kasza kukurydziana (1) Królik (1) Perliczka (1) Weekedowa Piekarnia (1) Weekendowa piekarnia (1)