Barszcz czerwony


Wg tego przepisu można zrobić barszcz zarówno w oparciu o kwas burczany, jak i koncentrat barszczu kupiony w sklepie. Barszcz wyszedł mi super, idealny. Jedyna modyfikacja względem oryginalnego przepisu jest taka, że użyłam wywaru z warzyw i kości schabowych, bo moja wersja barszczu nie musiała być postna oraz dodałam czosnku zamiast octu winnego. Moja mama byłaby ze mnie dumna :)

Składniki:
1. grzyby suszone (pięć - sześć);
2. włoszczyzna (bez kapusty); ewentualnie kości schabowe lub inne - do sporządzenia wywaru
3. 3 dość duże buraki (ok. 1,5 kg);
4. ½ litra kwasu buraczanego lub Barszcz: koncentrat np. Krakus [użyłam koncentratu];
5. przyprawy (ziele angielskie, liść laurowy, pieprz, sól, cukier, czosnek).

Wykonanie:


Namoczyć grzyby - najlepiej na całą noc. Ugotować – pozostawić wywar.

Buraki razem z włoszczyzną pokroić i ugotować, następnie przecedzić. Jeśli ktoś ma już gotowy rosół/wywar do wykorzystania, to pokrojone buraki zalać wywarem/rosołem i gotować godzinę - uzupełniając wyparowany płyn wodą. Do gotującego się barszczu dodać namoczone grzyby i wywar grzybowy [na mały garnek barszczu dałam ok. 0,5 szklanki]. Pod koniec gotowania dodałam wyciśnięte 3 ząbki czosnku. Dodałam kwas buraczany (można zrobić samemu, można kupić) [kwas naturalny w proporcji ½ l. kwasu na 1½ l. wywaru]. Całość podgrzać, ale nie gotować. Przyprawić solą, pieprzem i cukrem (ewentualnie jeszcze czosnkiem). Odcedzić.

Bądź na bieżąco, polub stronę na fb

0 komentarze :

Prześlij komentarz

 

Translate

Archiwum bloga

Etykiety

Zdrowa dieta (154) Szczególnie polecam (151) Przekąski i dodatki do dań (117) Obiad (115) Bezmięsne (93) Boże Narodzenie (87) Ciasta (87) Impreza (66) Kuchnia polska (66) Zupy (62) Wielkanoc (59) Bez jajek (55) Warzywa (53) Niski IG (50) Jak zrobić (46) Lekkie kolacje (44) Czekolada (42) Pesto i pasty do chleba (42) Desery (39) Śniadania (38) Z piekarnika (35) Dieta bezmleczna (32) Sałatki (31) Grzyby (30) Kurczak (29) Ryby i owoce morza (28) Wiosna (28) Tanie gotowanie (27) Bezglutenowe (26) Ciastka (26) Przepisy dla biegaczy (26) Jabłka (24) Dania do pracy (22) Pieczywo (22) Ryby (22) Serniki (22) Szybkie (22) Obiad w 30 minut (21) Papryka (21) Truskawki (18) Śliwki (18) Kuchnia staropolska (17) Napoje i koktajle (17) Danie główne (15) I faza South Beach (15) Kolacje (15) Przystawka (15) Szpinak (15) W prodiżu (15) Owoce w roli głównej (14) Małe słodkości (13) Spis treści (13) Drożdżowe (12) Dynia (12) Rabarbar (12) Szparagi (11) Ciecierzyca (10) Lato (10) Płatki owsiane (10) Grill (9) Makaron (9) Wieprzowina (9) Dieta lekkostrawna (8) Kanapki (8) Kasza jaglana (8) Na działce (8) Bakłażan (7) II faza South Beach (7) Jagnięcina (7) Pomidory (7) Soczewica (7) Wołowina (7) Kasza manna (6) Kasza pęczak (6) Przetwory (6) Wędlina (6) Śledzie (6) Cukinia (5) Fasola (5) Inne (5) Jarmuż (5) Weekendowa cukiernia (5) konfitury (5) Cielęcina (4) Gordon Ramsay (4) Kalafior (4) Kapusta (4) Kasza jęczmienna (3) Lody (3) Tajine (3) Wiśnie (3) Wykorzystanie białek (3) Gęsina (2) III faza South Beach (2) Jagody (2) Królik (2) Maliny (2) Pizza (2) Wykorzystanie żółtek (2) Z szybkowaru (2) Bataty (1) Botwinka (1) Chia (1) Jeżyny (1) Kaczka (1) Kasza bulgur (1) Kasza kukurydziana (1) Kasza owsiana (1) Perliczka (1) Weekedowa Piekarnia (1) Weekendowa piekarnia (1) Wolnowar (1) Zupa (1)