Pieczona ricotta



Jedni znawcy twierdzą, że pieczona ricotta najlepsza jest na ciepło, inni, że powinna "odpocząć" 30 minut po upieczeniu przez zaserwowaniem, jeszcze inni, że najlepsza jest na zimno, po pobycie w lodówce. Miałam przyjemność jeść na ciepło, jest prze-py-szna! Taki wspaniały efekt przy minimalnym nakładzie pracy, super łatwa. Absolutny mus do zrobienia. Oj, a jak można tym zadziwić gości?! Świetna przystawka, ale też jako szybka kolacja i "pasta" do chleba. Ricotta zyskuje dzięki pieczeniu zupełnie inne wcielenie, jest pysznie kremowa.

Pieczona ricotta

Składniki:

  • 500 g ricotty
  • 1 jajko
  • 1 posiekana czuszka lub chili bez pestek (świeża lub suszona) lub płatki chili
  • sól do smaku
  • garść startego sera żółtego dojrzewającego (1/3 szklanki), ew. zwykłego żółtego np. edamskiego czy goudy
  • 3 łyżki świeżych ziół: oregano, tymianku, mięty lub szczypiorku
  • opcjonalnie: 1 łyżeczka startej skórki z cytryny
  • 1+2 łyżeczki oleju rzepakowego z pierwszego tłoczenia

Wykonanie:

Ricottę wymieszać rózgą lub widelcem z posiekanymi ziołami, chili, startą skórką z cytryny (jeśli dajemy) doprawić solą do smaku. Dodać rozkłócone widelcem jajko, dobrze wymieszać.

Naczynie do zapiekania natłuścić łyżeczką tłuszczu - rozprowadzić go ręcznikiem papierowym. Wlać masę serową, wyrównać. Wierzch skropić aromatycznym olejem. Można dodatkowo posypać płatkami chili. Wstawić do piekarnika nagrzanego do temp. 200 st. C lub 180 st. C (termoobieg) i piec 25-30 minut, aż wierzch lekko się zezłoci.

przed włożeniem do piekarnika
***

A może zainteresuje Cię przepis na pieczony ser typu feta?





2 komentarze :

  1. Hmmmm wygląda smakowicie, szkoda, że wcześniej o takiej pyszocie nie słyszałam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepis wykorzystuję co najmniej raz w miesiącu. Doskonały przepis, a taki prosty. Pyszka!

    OdpowiedzUsuń

 

Translate

Archiwum bloga

Etykiety

Szczególnie polecam (172) Zdrowa dieta (166) Obiad (125) Przekąski i dodatki do dań (123) Bezmięsne (104) Boże Narodzenie (96) Ciasta (92) Kuchnia polska (78) Impreza (75) Jak zrobić (74) Zupy (67) Bez jajek (62) Wielkanoc (62) Warzywa (57) Niski IG (50) Lekkie kolacje (47) Czekolada (45) Śniadania (45) Desery (44) Z piekarnika (43) Pesto i pasty do chleba (42) Dieta bezmleczna (37) Grzyby (34) Sałatki (32) Kurczak (31) Bezglutenowe (30) Ryby i owoce morza (30) Przepisy dla biegaczy (29) Dania do pracy (28) Tanie gotowanie (28) Wiosna (28) Ciastka (27) Obiad w 30 minut (25) Szybkie (25) Jabłka (24) Kuchnia staropolska (23) Serniki (23) Papryka (22) Pieczywo (22) Ryby (22) Truskawki (20) Napoje i koktajle (19) Danie główne (18) Śliwki (18) Kolacje (17) Przystawka (17) W prodiżu (17) I faza South Beach (15) Małe słodkości (15) Szpinak (15) Dynia (14) Lato (14) Owoce w roli głównej (14) Drożdżowe (13) Spis treści (13) Makaron (12) Płatki owsiane (12) Rabarbar (12) Szparagi (12) Ciecierzyca (10) Fasola (10) Wieprzowina (10) Dieta lekkostrawna (9) Grill (9) Kasza jaglana (9) Pomidory (9) Wołowina (9) Kanapki (8) Na działce (8) Soczewica (8) Bakłażan (7) II faza South Beach (7) Jagnięcina (7) Kasza manna (7) Kasza pęczak (7) Śledzie (7) Jarmuż (6) Przetwory (6) Wędlina (6) Cukinia (5) Inne (5) Kalafior (5) Kapusta (5) Weekendowa cukiernia (5) konfitury (5) Bób (4) Cielęcina (4) Gordon Ramsay (4) Kasza jęczmienna (4) Wiśnie (4) Jagody (3) Lody (3) Tajine (3) Wykorzystanie białek (3) Wykorzystanie żółtek (3) Gęsina (2) III faza South Beach (2) Jeżyny (2) Królik (2) Maliny (2) Pizza (2) Z szybkowaru (2) Zupa (2) Bataty (1) Botwinka (1) Chia (1) Dziczyzna (1) Kaczka (1) Kasza bulgur (1) Kasza gryczana (1) Kasza kukurydziana (1) Kasza owsiana (1) Komosa ryżowa (1) Mleko kokosowe (1) Perliczka (1) Weekedowa Piekarnia (1) Weekendowa piekarnia (1) Wolnowar (1)