Kasza jaglana na śniadanie




Pomysł na śniadanie z kaszą jaglaną w wersji wytrawnej. Sycące, zdrowe (kaszy jaglanej - królowej kasz - nie trzeba chyba przedstawiać) i super smaczne. Jedno z moich ulubionych śniadań, które można modyfikować na wiele sposobów.

Używam dowolnego pesto - jakie akurat mam w domu. Mogą to być też np. suszone pomidory zmiksowane z oliwą, pieczona/grillowana papryka, obrana ze skóry, zmiksowana z serkiem śmietankowym. Możliwości jest wiele, przez co śniadanie może być zróżnicowane.

Kasza jaglana na śniadanie, z pesto

Składniki [1 porcja dla b. głodnej osoby]:
  • pół szklanki surowej kaszy jaglanej*
  • pesto bazyliowe, z natki pietruszki, jarmużu, rukoli, z pieczonej papryki lub inne ulubione, domowe lub kupne (2 - 3 łyżki)
  • pół dużego pomidora
  • opcjonalnie: marchewka podduszona na patelnii, kilka kawałków grillowanego bakłażana lub inne warzywa
  • kilka listków bazylii lub innych ziół
*to porcja, którą zazwyczaj gotuję, natomiast starcza mi na pierwsze śniadanie i zostaje trochę na drugie, na samodzielną porcję dla kobiety wystarcza mi 1/3 szklanki

Wykonanie:

Kaszę przepłukać na sicie wrzątkiem, włożyć do garnka. Wlać 1 pełną szklankę gorącej wody, przykryć i gotować na niewielkim ogniu, aż kasza będzie miękka i wchłonie cały płyn.

Połączyć z pesto, posiekanym pomidorem i dowolnymi ziołami. Jeść na ciepło.



Bądź towarzyski, podziel się!


Spodobało ci się? Polub mnie


2 komentarze :

  1. Jaglankę na śniadanie jadam zazwyczaj na słodko ale z chęcią skuszę się na słoną wersją :)
    Bardzo fajny blog, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wolę kaszę jaglaną na wytrawnie, chyba, że w formie musu - np. truskawkowego.
      P.S. Dziękuję :) zapraszam.

      Usuń

 

Translate

Archiwum bloga

Etykiety

Szczególnie polecam (174) Zdrowa dieta (166) Obiad (125) Przekąski i dodatki do dań (124) Bezmięsne (104) Boże Narodzenie (96) Ciasta (93) Kuchnia polska (78) Impreza (76) Jak zrobić (76) Zupy (67) Bez jajek (63) Wielkanoc (62) Warzywa (57) Niski IG (50) Lekkie kolacje (47) Czekolada (46) Śniadania (45) Desery (44) Z piekarnika (44) Pesto i pasty do chleba (42) Dieta bezmleczna (37) Grzyby (34) Sałatki (32) Kurczak (31) Bezglutenowe (30) Ryby i owoce morza (30) Przepisy dla biegaczy (29) Dania do pracy (28) Tanie gotowanie (28) Wiosna (28) Ciastka (27) Obiad w 30 minut (25) Szybkie (25) Jabłka (24) Kuchnia staropolska (23) Serniki (23) Papryka (22) Pieczywo (22) Ryby (22) Napoje i koktajle (20) Truskawki (20) Danie główne (18) Przystawka (18) Śliwki (18) Kolacje (17) W prodiżu (17) I faza South Beach (15) Małe słodkości (15) Szpinak (15) Dynia (14) Lato (14) Owoce w roli głównej (14) Drożdżowe (13) Spis treści (13) Makaron (12) Płatki owsiane (12) Rabarbar (12) Szparagi (12) Ciecierzyca (10) Fasola (10) Wieprzowina (10) Dieta lekkostrawna (9) Grill (9) Kasza jaglana (9) Pomidory (9) Wołowina (9) Kanapki (8) Na działce (8) Soczewica (8) Bakłażan (7) II faza South Beach (7) Jagnięcina (7) Kasza manna (7) Kasza pęczak (7) Śledzie (7) Jarmuż (6) Przetwory (6) Wędlina (6) Cukinia (5) Inne (5) Kalafior (5) Kapusta (5) Weekendowa cukiernia (5) konfitury (5) Bób (4) Cielęcina (4) Gordon Ramsay (4) Kasza jęczmienna (4) Wiśnie (4) Jagody (3) Lody (3) Tajine (3) Wykorzystanie białek (3) Wykorzystanie żółtek (3) Gęsina (2) III faza South Beach (2) Jeżyny (2) Królik (2) Maliny (2) Pizza (2) Z szybkowaru (2) Zupa (2) Bataty (1) Botwinka (1) Chia (1) Dziczyzna (1) Kaczka (1) Kasza bulgur (1) Kasza gryczana (1) Kasza kukurydziana (1) Kasza owsiana (1) Komosa ryżowa (1) Mleko kokosowe (1) Perliczka (1) Weekedowa Piekarnia (1) Weekendowa piekarnia (1) Wolnowar (1)